abene Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Nye tall for januar viser at Chrome øker på bekostning av både IE og Firefox. Les mer Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det skal jo sies at Chrome ble ekstremt mye bedre etter 4.0 kom. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Eneste forskjellen jeg merket var extension men mulig det er noe mer enn det. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Den store forskjellen jeg har merket på 3.0 vs 4.0, er at 4.0 (også når den var i beta) kræsjet mye mindre. 3.0 var nærmest ubrukelig for min del pga. kræsj hele tiden. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Eneste forskjellen jeg merket var extension men mulig det er noe mer enn det. Det er nøyaktig extentions som trekker opp. Stilt ved siden av Firefox så er det jo helt klart at chrome er raskere, med extentions på. Firefox har jo mye flere ext. men de viktigste har blitt portet over til Chrome. Jeg brukte Opera før 4.0 og kan ikke si at jeg ønsker å bytte tilbake. Blir kanskje værre når Opera 10.5 kommer. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) abene, når du kommer med slike artikler, er det nærmest obligatorisk å opplyse om tall for denn sia også (hw.no/diskusjon.no). Endret 2. februar 2010 av dabear Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Jeg fatter fortsatt ikke at folk sier Chrome er raskere.. Placebo til tusen. Firefox er fortsatt den nettleseren som leser kildekoden riktigst.. Det i tillegg til sikkerheten, det åpne utviklermiljøet og Tree Style Tab plugin gjør Firefox uslåelig. Heldigvis ser fortsatt flesteparten det. Rett og slett unødvendig av Google å satse så storstilt på ny nettleser.. Som koder får en bare mere å forholde seg til.. For en storbruker av www, gjerne med 30 tabs oppe samtidig, er det fortsatt ingenting som slår ryddigheten og organiseringsmulighetene en har i Firefox. Chrome er ikke i nærheten. Endret 2. februar 2010 av morten_s Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det burde også være obligatorisk å ikke bare referere pressemelding fra en aktør som måler dette, men også sjekk om tendensen er lik hos andre aktører, f.eks StatCounter. Det er noe som tar 5 minutter om man kan jobben sin. At det faktisk er samme tendens i andre kilder er faktisk en realitet. Men det merkverdige er at Chrome 3 øker, så versjon 4.0 er ikke eneårsak. Det er ellers Europa som drar opp økningen mest. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg fatter fortsatt ikke at folk sier Chrome er raskere.. Placebo til tusen. Kan du motbevise det, da? Lenke til kommentar
elzapp Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg får startet og logget inn i nettbanken min med BankID i Chrome i løpet av den tiden Firefox bruker på å dra igang XUL Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det er trist at så mange bruker IE, syns jeg. Lenke til kommentar
HanAndreTomaten Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) IE blir brukt av så mange fordi den er standard i Windows. Nå skal man derimot kunne velge standard nettleser selv, og jeg vil da tro at IE sin markedsandel faller betraktelig. Selv bruker jeg Chrome på skole-pcn, og Opera på hjemme-pcn. Føler ikke at forskjellen på disse to er så stor, men jeg er jo ingen nett-kjenner... Endret 2. februar 2010 av HanAndreTomaten Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 @ morten_s: Har du ikke prøvd Chrome en gang eller? Det er mye bedre fane alternativer i Chrome og jeg snakker med erfaring. Den er den beste nettleseren i sikkerhet. Så snakker du i vei om utvidelser igjen. Det er akkurat som å høre en iPhone fanboy snakke om at man "bare" trenger og stikke innom Apple Store for å skaffe en application. Firefox er ikke ryddig og når jeg har brukt det kommer det stadig opp et nytt vindu om at du må oppdatere ditt og datt. Chrome har utvidelser nå og det vil bli laget flere fra nå av. Prøv og undersøk litt før du roter i vei om slike ting. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 IE8 er verken trist eller leit. Synes den er en meget habil nettleser. Bruker Chrome og IE i skjønn harmoni. Firefox har jeg kastet ut da den spiser minne og bruker år og dag på å starte opp. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Den er den beste nettleseren i sikkerhet.Bevis? Ikke så rart at Chrome øker i populæritet når Google, det største selskapet på nettannonser, annonserer for / pusher den, og ikke bare på internett. Endret 2. februar 2010 av mandela Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Noen som vet hvor mange extensions det er i Chrome ? I Firefox er det ganske mange tusen. Lenke til kommentar
OSPF Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg fatter fortsatt ikke at folk sier Chrome er raskere.. Placebo til tusen. Firefox er fortsatt den nettleseren som leser kildekoden riktigst.. Det i tillegg til sikkerheten, det åpne utviklermiljøet og Tree Style Tab plugin gjør Firefox uslåelig. Heldigvis ser fortsatt flesteparten det. Rett og slett unødvendig av Google å satse så storstilt på ny nettleser.. Som koder får en bare mere å forholde seg til.. For en storbruker av www, gjerne med 30 tabs oppe samtidig, er det fortsatt ingenting som slår ryddigheten og organiseringsmulighetene en har i Firefox. Chrome er ikke i nærheten. Hvordan kan du si at Firefox er fortsatt den nettleseren som leser kildekoden riktigst? Hvordan kildekode skal tolkes er bestemt av organisasjonen w3c.org. Ref: w3c For å teste en nettleser sin evne til å tolke kildekode riktig så brukes en test kalt Acid 3. Ref: Acid3 Tar du en titt under Acid3 linken så ser du at Google Chrome er den nettleseren som har definitivt best statistikk på støtte av web standarder siden lansering. Til og med første versjon av Chrome var bedre til å støtte etablerte web standarder enn hva firefox er i dag. Ønsker du å teste din nettleser med acid3 gå her: Acid3 Firefox er bra på dette punktet, men ikke best. For litt humor, prøv acid3 med IE6 eller ie 7. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Noen som vet hvor mange extensions det er i Chrome ?I Firefox er det ganske mange tusen. Hva skal du med så mange? Sm3tix: ACID3 går ikke bare hvordan den leser nettkode men også hastighet. morten_s: Chrome er basert på open source produktet Chrominium. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Bruker chrome sjølv, veldig enkel og god leser:) Lenke til kommentar
neistridlar Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det hadde v'rt t;ft om hardware.no hadde gjort en skikkelig test på hvordan de store nettleserene er i praksis med hensyn på ytelse. Eks. Hvilke nettlesere laster in ett utvalg av sider i serie(i samme fane) og i individuelle faner, og kanskje på forskjellige pcer og operativsystem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå