snartenkt Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg diskuterer en del fordi det er en grei måte å lære på. De utfordrer meg med ett eller annet bullshit utsagn, som jeg ikke nødvendigvis er helt sikker på. Som gir meg inspirasjon til å sjekke rundt og lese opp om emnet. Svært lærerikt. I tillegg har jeg et par semi-kreasjonismevenner, og når de kommer med sine bullshit utsagn så har jeg lært meg at man må være forberedt. Jeg har ingen planer om å la dem komme unna med den type misinformasjon. Da det påvirker andre som ikke kjenner til emnet særlig godt. Dette synes jeg er et godt poeng. Man kan si mye stygt om kreasjonister, men de gir folk en grunn til å lære seg mer om vitenskap, og det er ikke dumt. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Vi er faktisk ikke aper, vi er apekatter viser det seg Hvis det blir riktig oversatt We're not apes, we're monkeys. Det har noe med den tekniske slektslinjen mellom artene. Niks, det er motsatt. I alle fall på engelsk. Vi er "apes". Men jeg husker aldri hvilken som er hva på norsk. Trodde de fleste ja Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Selvfølgelig kan man ikke diskutere med kreasjonister. Kreasjonisme handler om å forkaste all vedtatt vitenskap og erstatte det med sine konstruerte bibelske "sannheter" til å begynne med. Å komme med vitenskapelige bevis til noen som ikke tror på vitenskap til å begynne med er mildt sagt håpløst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå