Gå til innhold

Utrolig Stillegående pc, billig

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å bygge en VELDIG billig pc, som skal kun brukes til å laste ned filmer, musikk o.l. Dvs, at jeg trenger ikke noe bra skjermkort o.l.

ASUS M4N78 SE 750D AM3 ATX 559,00 kr

AMD ATHLON II X2 240 2.8GHZ 2MB SOCKET AM3 BOX 459,00 kr

Samsung SH-D162D - DVD-ROM-stasjon - IDE 199,00 kr

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB 639,00 kr

XFX RADEON HD4350 512MB DDR2 PCI-E VGA/DVI/HDMI SILENT 279,00 kr

CHIEFTEC ATX12V 2.0 450W AKTIV PFC ATX 379,00 kr

Så, jeg trenger hjelp med å finne kabinett, Minne (Trenger ikke mer enn 512 mb egentlig) og kjøling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med dette? Det skal visst være nesten helt lydløst uavhengig av hva slags maskinvare du har i det. Eneste minus er varme, da. Det blir ganske varmt inni der, men ikke mer enn en økning på omtrent 10 grader fra kjøligere kabinett uten støydemping. Det er ganske billig og, sjekk ut testen av det her på HW, der får du en liste over de billigste prisene.

512Mb i PC'en er veldig lite, selv når du bare skal laste ned filmer osv. Jeg ville hatt minst 1GB, helst 2.

Endret av Computerdude14
Lenke til kommentar
Jeg har en annen pc jeg bruker til gaming o.l. så trenger bare ram for at pcen skal funke.

Takk for svar! Har du noen anbefalinger på hvordan jeg kan kjøle så den lager minst mulig lyd?

Oppsettet ditt + kabinettet jeg nevnte, vil være så stillegående

at kjøleskapet ditt vil overdøve det. Selv med medfølgende cpukjøler.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Gjorde en endring for å spare enda mer penger, så jeg la til et hovedkort med integrert skjermkort. I og med at jeg ikke skal bruke den til noe annet enn nedlastning, er det ikke vits med mer. Skal ikke engang være på 123spill.

https://prisguiden.no/profil/lister/111658

+

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=483001 (fant den ikke på prisguiden av en eller annen grunn)

Jeg har CD rom selv.

Lenke til kommentar

Hei! Fint og stille oppsett. Ønsker du å få det enda stillere kan du godt kjøre oppsettet uten prosessorvifta i drift. Du får riktig nok en markant temperatur økning, men du vil fortsatt være godt under kritisk maxtemp. Hos meg utgjør dette: m/vifte hard belasting 41C, u/vifte hard belasting 67C. Tvi tvi!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...