anbar Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 arg... alltid noe gæernt med mine pc'er... jeg klarte kunstykket å overkjøre 20 gig samsungen min (den kjørte me, til jeg formaterte den til linux) jeg skulle legge inn debian på den andre hd, men fant ut halveis i formateringen at jeg hadde tatt feil disk.,.. det var historien.. iallefall... har noen gig der med viktige documenter og filer, inklusive masse mail og bilder som jeg ikke har tatt backup av... hvordan mekker jeg å få tilbake disse filene.. ALL HJELP MOTTAS MED TAKK :=) jeg driver akkurat i dette øyeblikk og refomaterer den andre disken om til win2k fordi jeg har hørt det finnes flest gjennopprettings programmer til win... takker igjen! Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Prøv Easy Recovery eller Get Data Back Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Ontrack Fix-It Utilites (4.0) Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 jeg ville prøvd get data back. har gode erfaringer med det. hvis filene dine ikke var kjempeviktige ville jeg forsøkt å hente dem tilbake selv, bare HUSK og ikke skriv over noe av det du har mistet, da blir alt mye vanskeligere! Så husk å ikke installere getdataback på den partisjonen du skal hente ut dataene fra. Hvis filene dine derimot var viktige ville jeg kontaktet et firma som jobber med data-recovery, det er faktisk mange flinke i norge som jobber på akkurat dette feltet, men det er dyrt. Ikke fortvil, dataene dine er ikke borte.. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hm..jeg har noe av det samme problemet.. http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...a5ec21607b987d7 (Mitt problem) Så jeg lurte på om hvis jeg formaterer den disken, kan jeg da gjenopprette filene igjen da..? Lenke til kommentar
anbar Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 hei, har hatt strømbrudd i tillegg... alt går ret ned og til ..... jaja... hvor får jeg tak i dette get data back programmet... eller de andre.. hater strømbrudd... kunne ikke prøve meg på noe som helst... men takk for at noen svarte kom gjerne med flere tips, hvordan jeg for eksempel "gjør det selv", det er en god del viktige filer... masse advokat mat, en del pasient databaser, et program, en bok jeg skriver..osv.. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 hm.. ingen som hadde flere tips? pliz... litt lenge siden noen hjalp meg nå... Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Ring IBAS norge. http://www.ibas.no/datarekonstruksjon/rad.htm Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Ring IBAS norge. Høres ut som dette kan være 3500,- vel investerte kroner hvis du ikke VET at du kan gjøre det selv på en skikkelig måte. Jo mer du surrer på egenhånd jo større er sjansen for å gjøre uopprettelig skade. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Ring IBAS norge. Høres ut som dette kan være 3500,- vel investerte kroner hvis du ikke VET at du kan gjøre det selv på en skikkelig måte. Jo mer du surrer på egenhånd jo større er sjansen for å gjøre uopprettelig skade. Hm..har du noen greie på hvordan man gjør det skikkelig da? Har du noen programmer som er gratis som kan gjenopprette f.eks. en formatert disk? Eller evt. noen andre tips? Lenke til kommentar
anbar Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 hm.. jeg sendte mail til ibas... men de ha rikke svart enda... noen som vet hvor jeg finner disse forksjellige prorammene? Lenke til kommentar
salomo Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Easyrecovery ONTRACK FIX-IT UTILITES 4.0 Lenke til kommentar
tjogrim Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Alle 'gratis' programmene for data-recovery som ligger ute fritt tilgjengelig bør brukes med stor forsiktighet. Har disken fysiske skader, risikerer du at skaden blir værre, og en rekonstruksjon av dataene blir nærmest umulig, eller i beste fall svært vanskelig. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 takk, det er ingen fysiske skader på disken... tror jeg.. skal prøve å være forsiktig, takk skal dere ha, nå skal kvelden brukes opp på data recovery, YEhA, eh nei.. men jeg sier ifra hvordan det gikk jeg... med min uflaks går vell alt dukken.. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Restorer2000 er et glimrende program. Det er ikke gratis, men jeg ville investert i programmet hvis du har noen viktige filer på maskinen din. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Fikk for alvor testet GetDataBack her om dagen. Funket som bare fy. Satte inn en 6 år gammel disk som har vært formatert flere ganger, og fikk ut to generasjoner med data fra den uten noe problem. Burde kansje si noe til noen og enhver om ikke å bare overlevere diskene sine til andre ved salg og tro at de ikke finner noe siden de er formaterte... Det er i denne sammenheng et prog til å anbefale. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg har prøvd PartitionMagic sin Unformat funksjon flere ganger med vellykket resultat alle gangene. Ellers har jo Norton Utilities en Unformat-funksjon og. Lenke til kommentar
KickF Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 her eit lite gratis program som skulle kunne fixe saken .... har redda meg ved eit slikt tilfelle ... Hope It Helps Link : http://skyscraper.fortunecity.com/amd/887/...ue/e_index.html glømte å adde linken jaja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå