Misantropen Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Vil de støtte bitstream av HD-lyd over HDMI? Og ikke bare med sånn dårlig kabel-opplegg som er på dagens GTX 2xx? De burde jo gjøre det selvsagt, for ikke å være helt utdaterte mener jeg. Nvidia får det jo greit til med HDMI-lyd på billig-platformene sine GF9300 (streamer smertefritt DD og DTS lyd over HDMI hjemme hos meg) og ION. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Vil de støtte bitstream av HD-lyd over HDMI? Og ikke bare med sånn dårlig kabel-opplegg som er på dagens GTX 2xx? De burde jo gjøre det selvsagt, for ikke å være helt utdaterte mener jeg. Nvidia får det jo greit til med HDMI-lyd på billig-platformene sine GF9300 (streamer smertefritt DD og DTS lyd over HDMI hjemme hos meg) og ION. Vell... Dagens kort baset på GT21x (GeForce 210/GT 220/GT 240) støtter allerede å streame opp til 8 kanalers PCM over HDMI. Der overføres lydstrømmen over PCI Express, ikke over dedikert kabel, slik som eldre kort. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Vell... Dagens kort baset på GT21x (GeForce 210/GT 220/GT 240) støtter allerede å streame opp til 8 kanalers PCM over HDMI. Der overføres lydstrømmen over PCI Express, ikke over dedikert kabel, slik som eldre kort. Ja, det gjør GF8300/9300 også. Men PCM er noe herk. Vil ha "ekte" DTS MA! Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg skal ha 2 slike 480gtx i SLI , allerede begynt å spare penger.Monitoren min er på 26 tommer og 1920X1200 er standard oppløsning i spill (jeg synes grafikken blir litt "ullen" på lavere oppløsninger). Så sant kortet oppfører seg bra i reviews da ! Man vet jo aldri ! Hvor mye bedre er feks 480gtx sli enn mitt "avdanka" 295gtx i ytelse ? Det gjenstår å se ! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) GDI: På GTX 285 må jeg også monteren en ekstra kabel. Og terskelen for å dille med det mot hovedkortet er slik at jeg ikke har gjort det og bruker øretelefoner via PCen når jeg ser film. Jeg så det ikke før i etterkant og er rimelig trangt der den skal på. Eller har du noen annen informasjon som gjør at jeg kan få lyd over HDMI uten 2-pins kabelen som fulgte med? Bulletus: Grafikken blir "ullen" i lavere oppløsninger fordi billigere LCD skjermer blir dårligere i andre enn Native oppløsning som er 1920x1200 for din skjerm. Endret 4. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 skal nok kjøpes når det kommer ut! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Ja, det gjør GF8300/9300 også. Men PCM er noe herk. Vil ha "ekte" DTS MA! Du er klar over at PCM er ukomprimert lyd? Tviler sterkt på at du klarer å høre forskjell på PCM og DTS MA/Dolby TrueHD GDI:... Eller har du noen annen informasjon som gjør at jeg kan få lyd over HDMI uten 2-pins kabelen som fulgte med? GT200 og GT200b trenger 2-pin SPDIF kabel fra hovedkort eller lydkort ja. GT218, GT216 og GT215 trenger ikke dette. Det samme gjelder også 9400/9300/ION. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Ja, det gjør GF8300/9300 også. Men PCM er noe herk. Vil ha "ekte" DTS MA! Du er klar over at PCM er ukomprimert lyd? Tviler sterkt på at du klarer å høre forskjell på PCM og DTS MA/Dolby TrueHD Nei, men det er en del andre "issues" med å dekomprimere det i software fremfor å bitstreame direkte, og ikke mint hvor teit Windows 7 er som ALLTID streamer 5.1 over HDMI selv om du bare spiller av noe i stereo. Så til HTPC er det helt klart en fordel med direkte bitstream. Endret 5. februar 2010 av Misantropen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå