Gavekort Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det er over og ut for nVidia denne serien også om Fermi blir like dyrt som ryktene sier. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) På grunn av måten du ordla deg på. Hadde du derimot sagt at Tittel x (hvilket spill opplevde du dette i forresten? ) ikke kunne kjøre på XXX instillinger så hadde saken vært en annen.Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke kan være såpass oppdratt at de spør om de er usikker på hva noen mener enn å rase av gårde med anntakelser og div. utspill basert på det. GTA IV, Crysis Warhead samt minst en tittel til jeg har prøvd siste året. Merkverdig hvordan man nevner "Haha, når jeg slår på alt så sier spillet at jeg har for lite minne på mitt 1GB kort. Dritfett asså!" i div. diskusjoner, men når man sier dette i en annen sammenheng så har alle de vante deltakerne glemt disse tingene . Forøvrig når man snakker om at det begynner å bli snaut i toppen av minnemengden så er det for meg selvfølgelig at det ikke er ytelse man snakker om men evnen til å laste mer detaljer. det er i hvertfall helt idiotisk å sitte på to(!) uåpna kort bare fordi man har lest at det er mye bugs med de... helt vanvittig.Nok en gang mange påståelser uten innsikt. Når jeg kjøpte kortene hos komplett hadde de 30 dagers angrerett tilbud pga julehandelen. Rett etter jeg hadde kjøpt flommet trådene over av folk som hadde store problemer med kortene sine. Da er det heller meget fornuftig å ikke srette opp eskene og vente å se hvordan ting utvikler seg og om man skal bruke den utvidede angrefristen på 30 dager. Det er tross alt mye penger for 2 slike kort og jeg kan ikke huske å ha sett så mye problemer ved en ATi lansering siste 3-5 år. Man er vant til litt bugs og spill som har problemer i starten, men denne gang har det vært overvelmende mange og rare problemer. Ourasi: I beg to disagree a bit, og synes det er merkverdig at du ikke har opplevd den stygge 2D og HD UVD buggen . Flere annerkjente siter skriver også spesielt om den fullstendig manglende 2D aksellerasjonen i H5xxx. Ja så i tillegg har vi det at lyd over HDMI er ekstremt buggete på disse kortene, bare spør godeste ATW om dette. Så jeg vet ikke hvor godt du faktisk har testet disse kortene hehe. Jeg mener tvert i mot at det ville vært lite fornuftig å sprette disse pakkene før 30 dagers angreretten gikk ut når de fleste tråder jeg har lest har vært dominert av mange problemer som ville påvirket min daglige bruk hardt. Jeg ser mer HD film enn jeg spiller. Et annet problem med disse kortene som mange tildels har glemt er Eyefinity i CF samt mange problemer med den tredje DVI skjermen via aktiv DP adapter som ennå ikke har blitt bekreftet problemfritt. Dette gjorde at jeg returnerte et 5770 kort i november 2009. Dårlige greier og villedende markedsføring fra AMD. ....Klinkende klart... Men når alt dette er sagt så vil jeg repetere en ting jeg sa for en stund siden i "Den store 5xx" tråden. Jeg har en maskin som er overklokket til 4GHz (rolig avslappet klokk for en W3520) og kjører type LinX og Furmark last 24/7 og har gjort det uavbrutt i 6 måneder. Ergo får jeg problemer med mine HD5870 så er det neppe maskinen min som er årsaken. Ergo blir det spennende å se om det er så klinkende klart som du sier, men jeg avfeier ikke muligheten for at mange med problemer ikke har greie på klokking, lastberegning, railfordeling ift. PSU etc. I tillegg har man lenge observert folk som klokker 5870 kortene og så klager over problemer, som i grunn blir litt tullete (enig der). EDIT: Noen av utspillene (ikke alle) rundt HD5xxx i denne nVidia tråden ligner mer et desperat forsøk på å glatte over problemene man kan lese at folk over hele verden har med 5xxx serien. Fordi det er en nVidia tråd? EDIT2: Og når alt dette er sagt må jeg si at jeg endelig spretter kortene fordi jeg har gått over den utvidede 30 dagers angreretten til komplett og rett og slett ikke gidder å vente lenger på nye og bedre drivere som løser problemen alle har med disse kortene. Ja alle har flere av disse problemene, det er bare ikke alle som bruker alle funksjonene i kortet . Endret 3. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 EDIT2: Ja alle har flere av disse problemene, det er bare ikke alle som bruker alle funksjonene i kortet . Jeg skal holde meg for god til å si hva jeg mener om denne uttalelsen.... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Ourasi: Det er bekreftet at vil ha problemer med 2D aksellerasjon, at HDMI lyd på 5xxx er buggy, at UVD har problemer. Alt vil fikses ja, men alle kortene har disse problemene så tja hva mener du? Endret 3. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Helt anminnelige driverfeil er selvsagt ikke ATI forskånet for heller, og noen av driverbugsa er av den latterlige sorten, men ikke akkurat hva som ble diskutert.. Men, nok kupping av denne artikkeltråden fra min side, vi talas vel vid i rette tråden om det skulle by seg anledninger for dette tenker jeg, tvi tvi Endret 3. februar 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Even_A Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg syns folk begynner å spore greit av her. Snart 2 hele sider med innlegg om de uåpna kortene hans. Husk at tråden handler om artikkelen angående de nye nvidia kortene. Så tilbake til tema: Skjermkortene ser lovende ut. Jeg skal selv bygge ny pc, men tror jeg venter til disse har blitt sluppet. Jeg har en stygg følelse av at de blir svært dyre. Håper de ikke overstiger 5970 kortet noe serlig. For da må man begynne å veie dobbel gpu oppmot enkel i henhold til pris. Uansett er det bra for alle at nvidia kommer seg på banen igjen, enten man er ATI eller nvidia fanboy. Markedskonkurranse er vi alle tjent med. Hva sier ryktene om pris? Og vil det fungere slik som 5970/5870 kortene at man kan kjøpe seg et 480 GTX kort nå og et dobbeltkort senere (når det kommer) og kjøre dem i SLI? Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Godt å høre, Theo. Si ifra hvordan kortene oppfører seg Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Helt anminnelige driverfeil er selvsagt ikke ATI forskånet for heller, og noen av driverbugsa er av den latterlige sorten, men ikke akkurat hva som ble diskutert.. Disse driver bugsa er av det grove slaget, ikke noe lettvekter bugs nei. Som nevnt ser jeg ikke helt bort fra et 480 kjøp (evnt vente på dual modellen) om ikke problemene slutter innen den tid. Endret 3. februar 2010 av simalarion Lenke til kommentar
traveler5843 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hvorfor er det ikke noen som nevner alle problemene GTX295 har hatt med artifacts osv. Det kortet må jo også ha satt ny rekord på anntall DOA. Jeg synes produsentene skal ha refs når de fortjener det, men så mye feil osv som alle skal ha det til med ATI 5xxx er bare bullshit. Jeg er en av de som har kun hatt en positiv opplevelse med mitt 5870, aldri annet enn ren morro. Overklokker som en satan og yter deretter. Helt fantastisk erfaring å kjøre denne på vann. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Trolig er mye av grunnen at 295gtx er gammel og grå mens vi her diskuterer 480 mot 5970, vet ikke men har en liten mistanke om at dette er grunnen, er på en måtte litt relevant i forhold til tråden da det som er mest spennendet er hvordan dette yter i forhold til 5870 og 5970. Du høres nesten litt "sår" ut men man kan ikke stikke under en stol at det har vært mye bugs med 5xxx serien, sitter selv midt oppi det. Lenke til kommentar
traveler5843 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Ja du har vel rett i det, det er de som opplever problemer også sikkert, tviler ikke på det. Men statistisk så er det litt andre tall, og gjennom debatten rundt, bla, bla NVIDIA er best forde de har bedre drivere bla bla, aldri noe problemer, bla, bla så har jeg ikke sett det nevnt noe sted hvor ufattelig bygga de faktisk var, og enda er så vidt jeg vet. Men tja, det er vel GTX295 som er mest aktuell enda når det gjelder high-end kort fra NVIDIA som leverer mest ytelse, og er enda en stund nærmeste konkurrent. Bare så det er sagt, så er dette mitt første ATI kort. Har alltid hatt NVIDIA før, og mitt forrige kort var et GTX285.. @ simalarion Hva slags kort har du da? Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Med så mange problemer ATI-brukerne har med korta sine , så finnes det sikkert masse av egne tråder for dette Tilbake til topic ; Vi må da tro at Nvidia har jobbet med 480gtx driverne helt siden i fjor ? Så release blir så smertefri som mulig. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 5970 Sapphire OC , etter å ha lest en del tror jeg mange sliter med nevnte problemer på disse modellene (så tror også en ny bios haddet gjort seg på denne modellen). Så slik det er nå trenger jeg ikke mye overbevisning fra nVidia og 480gtx ). Lenke til kommentar
traveler5843 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Det har vel vært noe spekulasjon rundt tanken, om ikke det kan være snakk om en coldbug på noen (5970) av disse bl.a (vet ikke om du bruker vann jeg men?) Det finnes imidlertid en fiks for de vertikale stripene mm. via en bios oppdatering som skal ha hjulpet mange. Du kan lese mer om det her. Endret 3. februar 2010 av traveler5843 Lenke til kommentar
Even_A Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg hater å måtte vente... Keen på ny maskin nå, men står stuck til nvidia får finger'n ut og slipper kortene. Rart de ikke kan komme med en release date, så vi har noe å se frem til:P Kunne ønske både dato og pris kom snart, men er redd de holder kortene tett til brystet helt til lanserings dagen. Om det ikke skjer før sent i mars, er det krise! Vær så snill og ta ATI-bug tema i den store tråden de hører hjemme. Denne tråden omhandler de nye nvidia kortene, ikke feilene med ATI;) Dra gjerne noen sammenligninger av specs og forventet ytelsesforskjell/prisforskjell, men å snakke om driver feil har lite med tema og gjøre! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Videre diskusjon om ATi kan man vel ta i tråden vi har linket til flere ganger nå. Ekstremt hvor mye "forsvar" det skulle komme fra en eneste fult ut saklig og dokumentert post. Traveler: Ta med "Bullshit" kommentaren din over i ATi tråden så skal vi diskuter hvor bullshit den såkalte "løsningen" du linker til er. Endret 3. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
traveler5843 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Da er det siste ord fra meg om eventuelle ATI bugs i denne tråden ,beklager så mye hvis jeg gikk off-topic, men forsvar er vel noe man ser hvis det blir angrepet? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Tilbake til topic ;Vi må da tro at Nvidia har jobbet med 480gtx driverne helt siden i fjor ? Så release blir så smertefri som mulig. nVIDIA sitt driver team og CUDA-team har hatt tilgang på hardware siden september CUDA 3.0 som er første versjon av CUDA med støtte for funksjonalitet tilgjengelig i GF100 ble gjort gitt til registrerte utviklere i november Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Men har utviklerne hatt tilgang til hardware som kan kjøre alle funksjonene i CUDA 3 siden november også? Hjelper jo ikke så mye å skrive programmer hvis du ikke har noe hardware å testkjøre den på. Endret 3. februar 2010 av arnbju Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Men har utviklerne hatt tilgang til hardware som kan kjøre alle funksjonene i CUDA 3 siden november også? Hjelper jo ikke så mye å skrive programmer hvis du ikke har noe hardware å testkjøre den på. I CUDA har du emulation mode... Du kan test programmer uten å ha noe hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå