Theo343 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Nå som singelgpuene begynner å bli så kraftige så håper jeg vi får mer kort med 2GB minne. 1GB begynner å bli snaut selv i 1920x1200 på flere spill. Ellers blir det spennende å se om man får en 475 som er like god som 275 i forhold til 285 og pris/ytelse. Men før det må jo en 485 komme og 460 under 480. Jeg har inntrykk av at GF100 blir noe av det samme hoppet som første G80 ga? Når det gjelder HD5870 og 5x serien generellt så er de så fulle av stygge feil og bugs at jeg har hatt mine to kort liggende uåpnet i 35 dager nå i påvente av at de verste problemene skal bli løst. Skulle nesten ønske jeg kunne returnert de og fått tilbake pengene så problemfylt denne serien har vært til nå. En usedvanlig buggy lansering. Inntil videre bruker jeg hellet mitt GTX 285. (Nei, jeg selger dem ikke billig) Så om Nvidia klarer å lansere disse 4xx kortene med gode drivere fra start av vil de ha tatt igjen mye av forspranget. Endret 2. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Bergs Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Amd skal jo komme med helt ny arkitektur lik fermi i form av 6xxxx serien mot slutten av året så dette blir et spennende år,tenkte pine meg til bulldozer og neste serie fra amd,tror det blir 100%-kickassrigg Veikartet viser at neste generasjon fra AMD kommer i 2011. Det er lang venting før Bulldozer kommer i 2011. Heldigvis skal den bruke AM3 sokkel så man kan fint kjøpe AM3 prosessor i år og bare bytte prosessoren uten å bytte hovedkort, ram etc. i 2011. Kult at dei skal støtta AM3 endå ein generasjon. Hugsar ikkje lengre korti den blei innført. Men har det noko å sei at dei bruker samme brikkesett generasjon etter generasjon i forhald til ytelse? Tenker sidan Intel nærmast lager nye brikkesett og sokler for kvar einaste prosessor må da vel ha praktiske fordeler i tillegg til dei openbare inntektene dei får på sal av nytt hovudkort? Har det noko betydning på kva dei kan få til på kor gode prosessorane kan bli? Evt auka utviklingskostnadar? AMD må vera gull for dei som liker å oppgradera istadenfor nykjøp! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Amd skal jo komme med helt ny arkitektur lik fermi i form av 6xxxx serien mot slutten av året så dette blir et spennende år,tenkte pine meg til bulldozer og neste serie fra amd,tror det blir 100%-kickassrigg Veikartet viser at neste generasjon fra AMD kommer i 2011. Hvis de skal bruke 32nm eller 28nm på neste generasjon så blir det ikke før i 2011. Ingen av de prosessene kommer til å være klare til høye volum av high-end brikker i 2010. For AMD sin del så blir neste generasjon spennende. Da ser vel veldig mye ut som at de kommer med en ny arkitektur. RV870 er tross alt ikke mer enn en RV770 (som igjen er basert på RV670 og R600) som er patchet opp til DX11 støtte, samt dobbelt. nVIDIA valgte ikke å patche opp GT200 til DX11, men å gå for en helt ny arkitektur med en gang. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Men har det noko å sei at dei bruker samme brikkesett generasjon etter generasjon i forhald til ytelse? Tenker sidan Intel nærmast lager nye brikkesett og sokler for kvar einaste prosessor må da vel ha praktiske fordeler i tillegg til dei openbare inntektene dei får på sal av nytt hovudkort?Har det noko betydning på kva dei kan få til på kor gode prosessorane kan bli? Evt auka utviklingskostnadar? AMD må vera gull for dei som liker å oppgradera istadenfor nykjøp! Brikkesett og sokkel er to forskjellige og uavhengige ting. Intels sørbro f.eks. ICHx( R) har vært i bruk over mange generasjoner, men blir erstattet av PCH i de nyeste konfigurasjonene for LGA1166. AMD kommer med nytt brikkesett nå i vår, 8xx, og det vil ha ny sørbro med støtte for SATA 6Gbps (aka SATA 3). Intel har ingen planer om å ha SATA 3 på sine chipset før de gir ut sin 3. generasjon SSD som også vil bruke SATA 3. Grunnen til at Intel oppgraderer sokkel ofte er sansynligvis at de trenger flere pins til prosessoren (tallet etter LGA), mens AMD har ikke hatt behov for å øke dette fra AM2 til AM2+ og AM3. AM2 og AM2+ har 940 pins, mens AM3 har 941 pins. Disse er plassert så en AM3 prosessor passer i en AM2/2+ slot, mens en AM2/2+ prosessor ikke passer i en AM3 slot. Dette er pga DDR2 vs DDR3 minne og minnekontroller. AM3 prosessorer har både DDR2 og DDR3 minnekontrollere, mens AM2(+) har bare DDR2. Endret 2. februar 2010 av GullLars Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Ser ingen grunn til å oppgradere mitt gtx280 siden jeg kan makse alle spill enda. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Nå som singelgpuene begynner å bli så kraftige så håper jeg vi får mer kort med 2GB minne. 1GB begynner å bli snaut selv i 1920x1200 på flere spill. Snaut? Kan du vise et spill som yter bedre med 2Gb minne i forhold til 1GB minne eller er dette kun en magefølelse ting? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Nice, men må nok vente til dual GPU versjonen kommer... Må i hvert fall se hvordan 480 yter mot 5870, så får vi se om det blir 1 480 så kan jeg jo bare oppgradere siden. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Ja, ati var størst på 9000 vs 5000 serien. Og så tok nvidia over med 6000 serien, og så kom ati tilbake igjen nå med hd3000 serien. De tar noen generasjoner hver. Bare synd at folk i det store og det hele handler utelukkende på «trynefaktor» og antallet folk som gnåler og skriker om at det ene slaget alltid er så mye bedre enn det andre. Når det gjelder HD5870 og 5x serien generellt så er de så fulle av stygge feil og bugs at jeg har hatt mine to kort liggende uåpnet i 35 dager nå i påvente av at de verste problemene skal bli løst. Skulle nesten ønske jeg kunne returnert de og fått tilbake pengene så problemfylt denne serien har vært til nå. En usedvanlig buggy lansering. Inntil videre bruker jeg hellet mitt GTX 285.(Nei, jeg selger dem ikke billig) Virkelig? Hva slags bugs sikter du til? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Bortsett fra 8800gtx gullperiode (som varte mye lenger en vanlig) er det stort sett slik det har vært? (de bytter på ytelse tronen). edit 480 - 470 hmm, her kan trolig forhandlere som sitter på gammle 4870 gjøre en god deal på lettlurte kunden hehe. Vel, slikt var det da 9700 og 9800 serien til Ati danket ut både 5800 og 5900 serien med god margin en lang periode. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Virkelig? Hva slags bugs sikter du til? Frys, svart skjerm, Device driver stoppet working, artifacts frys. Alt skjer i 2d, null problem under spilling. Har hatt dem alle, ikke kvitt dem enda selv om det er bedre. Rytkene sier at det er blir stabilt om man setter systemet på stock, men jeg har samme problem på stock. Sette cpu på stock gjør jeg bare ikke ), det taper jeg for mye på dessuten gikk alt helt uten problemer med 4870x2 + 4870 1gb CF . Så venter fortsatt på en fiks, skal ikke se bort fra at det blir tidligere salg om ikke nVidia prisene blir skrudd opp i taket, når jeg blar i kviteringer ser jeg at jeg har betalt 6800 kr og 58000 kr for skjermkort, det gjør jeg ikke igjen hehe, maks grensen for være 4-5 tusen kroner, noe rma gidder jeg ikke prøve på en gang, trolig om jeg haddet kjøpt den på Komplett, men det har jeg ikke. Onanis: Det som var poenget med det svaret da ), men 8800gtx holdt lenger, haddet det kortet godt over 1 år og det var fortsatt ikke noe vits i å bytte. Endret 2. februar 2010 av simalarion Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Nå som singelgpuene begynner å bli så kraftige så håper jeg vi får mer kort med 2GB minne. 1GB begynner å bli snaut selv i 1920x1200 på flere spill. Så en test der dette ble testet, og det var null forskjell å spore mellom 1GB og 2GB ram. Eneste plassen det var målbart var i 2560x1600, men der var fps så lav uansett at det ikke var spillbart. Jeg spiller alle spillene mine i 1920x1200(bortsett fra Crysis Warhead) med full grafikk påslått på mitt 1GB 5870 uten at jeg merker noe til dette. Eneste jeg kan tenke meg er vel i 2560x1600 med CF og SLI oppsett. Når det gjelder HD5870 og 5x serien generellt så er de så fulle av stygge feil og bugs at jeg har hatt mine to kort liggende uåpnet i 35 dager nå i påvente av at de verste problemene skal bli løst. Skulle nesten ønske jeg kunne returnert de og fått tilbake pengene så problemfylt denne serien har vært til nå. En usedvanlig buggy lansering. Hvilke bugs sikter du til, jeg har hatt mitt 5870 siden lansering men ikke opplevd noe problemer enda. Vet en kompis har slitt med blåskjerm med sitt 5870, men han fikk nytt kort på rma så regner med det var mandagsprodukt. Theo343: fikk svar på hvilken problemer det har vært med 5870 fra simalarion over her, heldigvis sluppet dette. Men det er jævlig surt når sånt skjer. Mitt stakkars 8800gtx hadde samme problemet, så da ble det byttet i 2 stk 8800gt som var konge <3 Endret 2. februar 2010 av Onanias Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Sim: Sært at det er akkurat under 2D, egentlig. Høres ikke ut som om det er noe varmerelatert eller direkte HW-relatert. Rart de ikke jobber 24/7 for å fikse på noe slikt. Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Theo, litt vanskelig å skjønne at du har problemer med kort som du ikke har åpnet enda Uansett, for dem som har problemer, litt lesing her: http://www.tomshardware.com/reviews/2d-windows-gdi,2539.html og litt gladnyheter her: http://www.tomshardware.com/news/ATI-Grey-...-5870,9549.html Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) For det første blir jeg litt forundret over merkelig raske konklusjoner man trekker, som om jeg ikke skulle ha fulgt med på HD5870 siden det kom i butikkene og folks erfaringer samt problemer med HD5870 før jeg kommer med en slik uttalelse. For det andre er det merkelig at man ikke klarer å lese Simalarions innlegg rett over deres egen post. For det tredje, om man hadde fulgt med på "Den store ATi HD58xx.." tråden så ser dere hvordan man sliter med kortene. Nå som singelgpuene begynner å bli så kraftige så håper jeg vi får mer kort med 2GB minne. 1GB begynner å bli snaut selv i 1920x1200 på flere spill. Snaut? Kan du vise et spill som yter bedre med 2Gb minne i forhold til 1GB minne eller er dette kun en magefølelse ting? Nok en gang veldig merkelige konklusjoner på hva jeg snakker om. Hvorfor anntar dere at jeg snakker om ytelse når jeg nevner minnemengde . Jeg trodde det var opplagt at jeg snakker om mengden minne et spilloppsett krever og flere spill ligger rett oppi 1GB på DX10 i 1920x1200 og jeg tror ikke dette vil utvikle seg bakover. Det dreier seg om eye-candy, detaljnivå, teksturstørrelser, avstand/sikt/detaljer mm. Jeg har GTX 285 med 1GB minne og har minst i ett spill siste året fått beskjed om at jeg hadde for lite minne tilgjengelig når jeg satte alt opp. Theo, litt vanskelig å skjønne at du har problemer med kort som du ikke har åpnet enda Uansett, for dem som har problemer, litt lesing her:http://www.tomshardware.com/reviews/2d-windows-gdi,2539.html og litt gladnyheter her: http://www.tomshardware.com/news/ATI-Grey-...-5870,9549.html Må jeg åpne mine kort når muligens alle kortene har samme problemer? Dette er generelle problemer som store deler av forumbrukerne som eier disse kortene har rapportert. Samt noen få googles viser deg at mange sliter. Gamle nyheter og fått det med meg for lengst. Og jaggu ikke en liten bekreftelse på at alle kort har problemer . Må jeg forsatt åpne mine for å bekrefte det som er bekreftet? . Endret 2. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Må jeg forsatt åpne mine for å bekrefte det som er bekreftet? . Vel, du trenger ikke åpne kortene for min del Men som jeg sa over har jeg hatt 5870 siden første uka det kom til Norge og brukt det mye uten noen som helst problemer. Så ja det er nok problemer med mange kort, men nei det er ikke problemer med alle. Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Nja, i siste posten, der AMD bekrefter problemene, så er det snakk om en gruppe med folk som erfarer dette (sansynligvis noe med drivere, noe de alltid sier ). Om du faktisk tar i bruk kortene, så kan det hende du er en av de løkki som faktisk ikke får noe problemer. Om du får, så klager du til butikken og ber om å returnere varen pga ustanselige problemer. Mye bedre enn å selge med et underskudd på 1000 kr pr kort og enda bedre enn å la 6000kr ligge i en eske og støve ned Endret 2. februar 2010 av Sajkow Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Tullete og si at alle har feil,kjenner mange med 5xxx og meg selv inkludert har ikke hatt et eneste problem,men kjipt og når man plages da og for min del er det ikke uventa med produksjonsprob og lave yields at det ville bli høy feilrate på fungerende kort.tror fermi vil slite og! Endret 2. februar 2010 av jallanissen Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) For det første blir jeg litt forundret over merkelig raske konklusjoner man trekker, som om jeg ikke skulle ha fulgt med på HD5870 siden det kom i butikkene og folks erfaringer samt problemer med HD5870 før jeg kommer med en slik uttalelse. For det andre er det merkelig at man ikke klarer å lese Simalarions innlegg rett over deres egen post. For det tredje, om man hadde fulgt med på "Den store ATi HD58xx.." tråden så ser dere hvordan man sliter med kortene. Må jeg åpne mine kort når muligens alle kortene har samme problemer? Dette er generelle problemer som store deler av forumbrukerne som eier disse kortene har rapportert. Samt noen få googles viser deg at mange sliter. Gamle nyheter og fått det med meg for lengst. Og jaggu ikke en liten bekreftelse på at alle kort har problemer . Må jeg forsatt åpne mine for å bekrefte det som er bekreftet? . Kan ikke si at du fremstår veldig fornuftig her, Theo343, spesiellt for disse som gjerne vil ha to av disse, men ikke har råd, sløsing kalles dette . Et massivt flertall av 58xx/59xx eierne koser seg med kortene sine, kortene som pr. dags dato er de raskeste gamerkortene, noe salgstallene avslører, så tror nok du er tjent med å fyre opp dine HD5870 kort... Dersom du leser HD58xx/59xx trådene litt nøyere, så finner du nok mange med samme spekks som deg, uten et eneste hint av problemer. Det er klinkende klart at mange av disse som rapporterer feilene sine, har annet rusk i maskineriet enn de nevnte feilene... Det er nok minst 90% av alle 58xx/59xx eierne som spiller problemfritt, og ikke har en antydning til feil, de andre 10% kan nok deles inn i flere kategorier, der noen som sagt har problemer som synes å være linket til disse "driver" bugsa, men er noe annet selvforskyldt, så har du defekte kort som burde vært sendt tilbake, og de som faktisk har denne spesifike feilen ATI nevner.. Problemet er det at symptomene ofte er like, mens årsaken er vidt forskjellig. Leser du litt flere forum, f.eks. Rage3D og Guru3D, så finner du nok fort ut at ting dras veldig ut av sine proposjoner her...Har noen i HD58xx/59xx tråden problemer, ja, har noen av disse feil i sine systemer (overklokk o.l.), ja, er noen av disse feilene defekte kort, ja, er noen av disse systemene rammet av denne Win7 upd. buggen, ja, er det solgt tusenvis av kort der brukerne ikke har noen problemer, ja... Har testet mange 5850 og 5870 i singel og CFX, både egne kort og kort som skal i kunders maskiner, og har enda ikke kommet over ett eneste defekt kort, eller andre feil... Rart ikke sant? Endret 3. februar 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hvorfor anntar dere at jeg snakker om ytelse når jeg nevner minnemengde . Jeg trodde det var opplagt at jeg snakker om mengden minne et spilloppsett krever og flere spill ligger rett oppi 1GB på DX10 i 1920x1200 og jeg tror ikke dette vil utvikle seg bakover. Det dreier seg om eye-candy, detaljnivå, teksturstørrelser, avstand/sikt/detaljer mm. Jeg har GTX 285 med 1GB minne og har minst i ett spill siste året fått beskjed om at jeg hadde for lite minne tilgjengelig når jeg satte alt opp. På grunn av måten du ordla deg på. Hadde du derimot sagt at Tittel x (hvilket spill opplevde du dette i forresten? ) ikke kunne kjøre på XXX instillinger så hadde saken vært en annen. Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 det er i hvertfall helt idiotisk å sitte på to(!) uåpna kort bare fordi man har lest at det er mye bugs med de... helt vanvittig. jeg har selv ett hd 5870 som jeg er meget godt fornøyd med. jeg har faktiskt aldri vært mer fornøyd med et skjermkort noen gang. gleder meg til de går ned i pris så jeg kan kjøpe ett til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå