arkhan93 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei, jeg kopierer bare en annen tråd der jeg spurte om samme ting. I was wondering about one thing, cause I've had some problems on my comp recently. Buttload of viruses and stuff, but I think I got it all removed. Well, when I bought the computer half a year ago, I had steady temperatures around 30 degrees celsius on all my cores according to SpeedFan. Now I've got approx. 40-42 when I'm sitting in windows doing nothing, and 50 degrees when I'm playing CounterStrike, which I reckon is a bit high for a game like that? or? SpeedFan also indicates that the core temps. are a bit high. Can anyone clarify/help me out here, please? Also, what does the Temp1, Temp2, Temp3 and HD0 temperatures on Speedfan mean? Thank you in advance. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei, angånde at tempraturen har økt over tid er rett og slett fordi den treng litt rengjøring, fjerning av støv, sette på ny "pasta" på CPU kjøleren og tempraturen vill gå ned til omtrent dei samme nivå som dei var tidlegere. Tempraturen er ikkje spesiell høg og langt i fra farleg høg. Vist tempraturen hadde nermet seg 70 grader under load ville det vert mye verre. Lenke til kommentar
arkhan93 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Takker for kjapt svar! Skal rengjøre pcen kjappest mulig. Men hvordan skifter jeg "pasta", og hva er det? Mvh arkhan Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei, det er Kjølepasta (Gjør at varmen overføre bedre mellom 2 enheter). Det skal vere eit tynt lag mellom CPU og kjøleblokken til CPU-kjøleren. Vist du ikkje har pasta vill eg anbefale at du glømmer det og heller konsentrere deg om og fjerne støvet. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Forsåvidt er termisk pasta lagd for å fjerne ujevnheter mellom de 2 overflatene og unngå luftmellomrom. Det ikke alltid å bytte termisk pasta hjelper. Så ja, ikke noe vits å gjøre det. Forsåvidt vil eg anbefale RealTemp eller Coretemp til å lese av temperaturer med, mye bedre enn speedfan. Lenke til kommentar
arkhan93 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Okei, takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå