Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Problemet er at vi krangler endel, ikke det at vi krangler hele tiden, men de gangene vi krangler går det alt for langt og det ødelegger meg. Her om dagen skulle skulle hun komme opp til meg etter jobb, noe som hører med er at hun hater en god kompis av meg, men det er med god grunn så jeg forstår det. Uansett så hadde jeg en avtale med han den dagen, men han skulle dra før hun skulle komme på besøk til meg uansett, men når jeg fortalte at henne at han skulle komme slo hun seg helt vrang, lot meg ikke forklare engang... Hun bare la på mens jeg snakket med henne i telefonen, prøvde å ringe henne opp igjen sikkert 10 ganger uten at hun gadd å ta telefonen. Meg: Hva faen a? Hun: Velg han forran meg du Meg: Kan du ta telefonen eller? Meg: Greit hvis du ikke gidder å snakke med meg skal jeg slutte å plage deg. Men jævli smart å gi faen i en som faktisk har baka deg hele tiden. Kos deg Hun: Backa meg i hva da? Valgt han over meg når avtalen var at jeg skulle til deg. Kos deg med den overfladiske, egoistiske kompisen din som du snakker dritt bak ryggen til hu du tydeligvis støtter. Meg: De ringte meg tidligere idag før jeg snakket med deg, de drar uansett tidlig, så ser ikke helt problemet, du lar meg ikke forklare engang. Hun: Hvorfor i helvete sa du ja til meg da? Hvorfor planlegger du med meg? Tenk om de dro seinere? Hva skulle du gjort da? Du tenker så kort! Kos deg med venna dine... Meg: Fordi jeg hadde lyst til å møte deg idag kanskje? Men du gir jo tydeligvis f... Du missforstår jo alt og bruker det imot meg.... Hun: Kanskje du må lære deg å planlegge Herregud! Meg: Ja unnskyld da:( Hvis du ikke gidder å komme opp hit ikveld kan vi vel ihvertfall finne på noe imorra da som vi hadde avtalt? Hun: Vi snakkes den dagen du finner ut at han ikke er noe å samle på! Er dritt lei av at han skal dømme meg hele tiden, har de ikke noe bedre å gjøre enn å pirke på meg? Hva har jeg gjort dem? Jeg er lei og sliten av og prøve å være noe jeg ikke er og tydeligvis vil ikke han ta seg sammen? Jeg har prøvd så hardt og få han til å like meg men det funker jo ikke. Uansett så orker jeg ikke være noe jeg ikke er for en stygg jævel som ikke liker meg... Meg: Hæ? Så om jeg ikke dropper han så dropper du meg? Hva faen? :\ Hun: Jeg orker ikke og ha det sånn.. Kos deg med venna dine... Meg: Så du dropper meg, hva i helvete, hadde jeg ikke trodd om deg.... Hun: Hadde du vært meg hadde du gjort det samme, om jeg hadde hatt venniner som venna dine. Meg: Fy faen du er en ekte venn må jeg si... Selv om du ikke liker et par av venna mine kan jo vi være venner da ekker. Må jo ikke være med de når jeg er med deg? Meg: Du kan jo neppe bry deg særlig uansett, hadde alt det du tidligere har sagt vært sant så hadde du faen ikke gjort det her... Men fint sannheten ihvertfall kom frem til slutt da. Nå har jeg faen sagt unnskyld mange ganger og du gir helt faen, så du har din siste sjanse nå. Hvis ikke er det ikke noe vits å komme tilbake seinere, jeg har faen meg gjort nesten hva som helst for deg, er det mulig å være så jævli råtten? Hun: Ok! du aner ikke hva du snakker om, hadde jeg driti i deg hadde jeg gitt faen i deg og venna dine for lenge siden! Meg: Nei jeg gir opp, greit så er vi ikke venner da... Har ikke ord.... Hun: Har ikke sagt vi ikke er venner? Hva faen Meg: Du sa jo at du dropper meg da... Hun: Jeg sa jo at jeg ikke gjorde! Sa bare at det var dårlig gjort av deg idag og at så lenge du henger med han kan du drite i meg. Hun: Du kan takke han og den rævva planlegginga de... Meg: Skjønner ikke en dritt.. Så du dropper meg ikke? Hun: Jeg har ikke sagt det>.<, du som sier det hele tiden! Meg: Men sry for at jeg var med han mens du var på jobb da... Hun: Det heter sorry for at jeg lagde planer med deg når jeg hadde andre planer med "xxxxx" Vi fortsett å prate på msn seinere, jeg sier at jeg ikke orker å ha det sånn, med slike krangler, hun prøver å bytte tema hele tiden før hun plutselig logger av mitt en samtale. Jeg blir dritsur og lei og sender hu melding om at jeg ikke orker mer og at hun nå har mista meg som venn, hun gidder ikke svare engang.... Så kommer hun på msn litt seinere å vil at jeg skal ringe henne fordi hun er lei seg eller noe, jeg spør hva det er for noe, og hun sier at hun har fått sparken fra jobben og at det har skjedd alt for mye på en gang. Jeg prøver å fortelle henne at hun ikke kan holde på sånn fordi jeg faktisk blir såra, men hun går ikke noe dypere inn på det, bare forteller om alle problemene hun har akkurat nå, og at det blir litt mye. Vi avtaler å møtes imorra men jeg vet ikke. Jeg vet det er mye som har skjedd for henne i det siste, med kompisen min som er et stort rasshøl mot henne, bestevennina hennes som gikk bak ryggen hennes, sparken fra jobben og alt det der så skjønner at hun er lei seg og frustrert, men hun kan ikke la det gå utover meg fordet! Vanligvis har vi det veldig fint sammen, men orker ikke disse kranglene, føles som hun ikke bryr seg, når jeg legger meg flat så oppfører hun seg care og det er det jeg ikke tåler. Beste hadde kanskje vært å droppe henne, men jeg er jo glad i henne, og det har skjedd så mye for henne i det siste så jeg veit rett og slett ikke hva jeg bør gjøre.. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Så det er ikke bare jeg som synes hun er vansklig og oppfører seg uakseptabelt? Greit nok at hun blir litt furt fordi jeg kløna litt til, men det var jo egentlig ikke noe problem, og hun drar det aaaaalt for langt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Altså, vi har skværa opp igjen, og vi fant ut at vi skulle møtes idag, men jeg veit altså fortsatt ikke, fordi når hun holder på sånn så setter det spor... Når jeg ba henne forklare hvorfor hun først begynte å legge på i tlf, hvorfor hun sluttet å svare på meldinger og hvorfor hun plutselig logget av msn mitt i en alvorlig samtale svarte hun bare 1: Orker ikke snakke i telefon når jeg blir oppgitt 2: Jeg hører ikke alltid når jeg får melding 3: Pappa tok pcen ut av henda mine og ba meg gå i dusjen Lukter bullshit det her.... Lenke til kommentar
fox Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hun er ego og bryr kun om seg selv... Du får kun negativ energi av henne, hun dytter deg langt ned i gjøma. For min del foretrekker jeg å droppe venner som kun sender ut negative energier og beholde venner som er virkelig gode og er der for deg. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Tja, i dette tilfellet så oppfører vennina di seg som hun var ei veldig sjalu kjæreste , så med mindre du knuller henne daglig så bør hun ikke oppføre seg sånn. Sett dere ned og slapp av litt , så sier du at du har behov for å snakke og at du setter stor pris på at hun lytter på deg og ikke avbryter deg og at du lover å lytte til henne når du er ferdig. Fortell henne hva som plager deg, hvordan du føler det og ikke glem at du setter stor pris på vennskapet deres , så ber du om å få hennes del av saken, hvordan hun føler ting og hva hun foreslår at dere kan gjøre. Antar at dere kan avrunde det hele med en good fuckings friends (Bare overse knullinga, er bare en litt på kanten spøk i dag). Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Vi har ikke sex, vi har rotet litt tidligere men det er long gone.. Men vi oppfører oss nesten som vi er sammen med unntak av det med sex, kyssing osv, venner spør om vi er sammen hele tiden. Hun stiller opp for meg, og hjelper meg når jeg trenger det, men når hun blir sur/sint så blir hun helt sånn her, og det virker av og til som hun prøver å lage krangler. Men sålenge vi ikke krangler gjør hun så og si alt for meg... Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Problemet er at jeg har to valg 1. Møte henne idag og prøve å få pratet ordentlig med slik at vi får fikset dette ordentlig 2. Droppe henne Og jeg må bestemme meg idag, fordi jeg har avtale med henne og hvis jeg bryter den så er helvete løs... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Om du skal droppe henne som venn eller ikke tar jeg ikke stilling til. Men hvis du har en kamerat som har behandlet henne som dritt, og du sier selv at du skjønner hvorfor hun hater ham.. da kan det jo tenkes at det oppleves for henne som at du ikke bryr deg om det han har gjort/velger å overse det? Sånn sett fra hennes side. Hvis hun i tilllegg er litt emosjonell jente så kan det jo hende at det ble litt mye på en gang, om hun føler seg backstabba av en venn fra før av + mistet jobben. Det rettferdiggjør ikke å oppføre seg som en villmann og være uhøflig med vennene sine, men kan jo være at hun ikke er 100% rasjonell for tiden Derimot om dette er sånn hun er HELE tiden, så sier jeg meg enig i det med negative vibber og at det kan tenkes å være et litt mer slitsomt vennskap enn jeg hadde orket å pleie Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 DDDRRRRRRRRRRROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOPPPP Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Han er frekk mot henne, drittsekk typ, hun spør om hun kan få en røyk av han, han sier nei fordi han ikke har mer igjen, 2 sekunder seinere spør han meg om jeg vil ha og fyrer opp en røyk rett forran tryne hennes. Han får andre av vennene mine til å ikke like henne, han kom i snakk med en god vennine av henne og han hadde vistnok snakket endel dritt, sagt han hater henne, og grunnen var at hun ikke var norsk, klager på utseende hennes, det er på en tullete måte, men det pågår hele tiden... ye right maks barnslig jeg veit, men han er så totalt drittsekk mot alle de han ikke bryr seg om at jeg blir flau, har prøvd å snakke med han og bedt han skjerpe seg men det går ikke fordi hver eneste gang jeg tar med meg hu blir han sur så jeg har gitt opp at de skal komme overens. De gangene han oppfører seg gjør han det for min skyld, for han er en helt annen person mot meg.. Dette har pågått fra dag en så er nok noe med fordommer ute å går... Det som trigget denne episoden var at jeg skulle møte kompisen min, og hun følte seg vel som et andrevalg eller noe, hun klagde veldig på at jeg ikke så hennes side av saken og hvor jævli det er for henne og være med han. Men jeg har full forståelse og respekt for at hun ikke vil møte han, men uansett så synes jeg den krangelen her var unødvendig, ihvertfall etter jeg har forklart og bedt om unnskyldning.. og det er maks slitsomt... Det skjer ikke så ofte at vi krangler slikt, vi har vel hatt 3-4 slike krangler sålenge vi har kjent hverandre, men de andre gangene har det vært min skyld.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 men han er så totalt drittsekk mot alle de han ikke bryr seg om at jeg blir flau, har prøvd å snakke med han og bedt han skjerpe seg men det går ikke fordi hver eneste gang jeg tar med meg hu blir han sur så jeg har gitt opp at de skal komme overens. De gangene han oppfører seg gjør han det for min skyld, for han er en helt annen person mot meg.. Dette har pågått fra dag en så er nok noe med fordommer ute å går... Hvilket betyr at du støtter den frekke og usympatiske drittsekken av en kompis, fremfor å støtte veninna di? Ærlig talt, jeg hadde gitt faen i den kompisen der for lenge siden. Kompiser som ikke klarer å oppføre seg er ikke verd å ha som kompiser i mine øyne. Jeg forstår jævlig godt hvorfor veninna di er pissed. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Problemet er at vi krangler endel, ikke det at vi krangler hele tiden, men de gangene vi krangler går det alt for langt og det ødelegger meg. Vi fortsett å prate på msn seinere, jeg sier at jeg ikke orker å ha det sånn, med slike krangler, hun prøver å bytte tema hele tiden før hun plutselig logger av mitt en samtale. Jeg vet det er mye som har skjedd for henne i det siste, med kompisen min som er et stort rasshøl mot henne, bestevennina hennes som gikk bak ryggen hennes, sparken fra jobben og alt det der så skjønner at hun er lei seg og frustrert, men hun kan ikke la det gå utover meg fordet! Altså, vi har skværa opp igjen, og vi fant ut at vi skulle møtes idag, men jeg veit altså fortsatt ikke, fordi når hun holder på sånn så setter det spor... *klippe bort tekst om skikkelig uoppdratt kompis*Det som trigget denne episoden var at jeg skulle møte kompisen min, og hun følte seg vel som et andrevalg eller noe, hun klagde veldig på at jeg ikke så hennes side av saken og hvor jævli det er for henne og være med han. Men jeg har full forståelse og respekt for at hun ikke vil møte han, men uansett så synes jeg den krangelen her var unødvendig, ihvertfall etter jeg har forklart og bedt om unnskyldning.. og det er maks slitsomt... Det skjer ikke så ofte at vi krangler slikt, vi har vel hatt 3-4 slike krangler sålenge vi har kjent hverandre, men de andre gangene har det vært min skyld.. Øh!!! I quotene jeg har tatt med over og hele veien virker det som om det er venninna di som hele tiden lager krangler og oppfører seg som en bortskjemt primadonna fordi du har en venn "hun ikke liker". Men så skriver du at dette er den første gangen det er hennes skyld dere krangler, og at du vurderer nå å droppe henne som venn? Da syns jeg hvertfall du skal ta med i betraktningen de omstendighetene som har vært rundt! 3: "Pappa tok pcen ut av henda mine og ba meg gå i dusjen" Hvis hun er fra et annet land/kultur så kanskje det er annerledes familieforhold hjemme hos henne enn hos en norsk familie? Hun stiller opp for meg, og hjelper meg når jeg trenger det, men når hun blir sur/sint så blir hun helt sånn her, og det virker av og til som hun prøver å lage krangler. Men sålenge vi ikke krangler gjør hun så og si alt for meg... Høres ut som om det er du som bør slutte å krangle med venninnen din! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 kjenner til greia.... hu virker veldig sjalu, attentionwhore-ish/primadonnaaktig (kommer ikke på noe eksakt ord ) men anyways.... har hatt ei venninne som var samme greia, likte ikke enkelte av vennene mine og kjørte på med typisk kjærringkrangling når hun ville treffe på meg og jeg var til DE kompisene. jeg sa bare at enten så får hu finne seg i at jeg ikke var tiljengelig hele tia og at jeg har andre kompiser som jeg også vil henge med ellers så var dette siste gangen vi prata sammen. nå er jeg altid veldig straight forward når jeg sier ting og gidder ikke å pynte på ting, og det vet alle vennene mine godt. hun ble i alle fall forbanna og stakk. hun ba om tilgjivelse osv en mnd etter eller noe og jeg ga henne en 2. sjangse. same shit all over again etter ei stund. og jeg sa det samme som jeg sa sist men la på at nå er det ikke vits i å prøve å si unskyld eller noe. har ikke prata med hu siden, sikkert et år siden nå. Må bare legge til: kan høres ut som en drittsekk når jeg skriver dette, men jeg tar vare på venner men de som kjenner meg veit at folk får like mye respekt fra meg som de "gir" og de vet jeg er rett på sak uansett hva. har ikke noe behov for å gå rundt grøten Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hun er nok litt slik, men hun har ikke gjort kompisen min noe og har gjort sitt aller beste for å få han til å like henne. Det er en av mine kompiser hun absolutt ikke liker, men han er endel av omgangskretsen min, så om det er filmkveld eller lignende med noen av de andre vennene mine så er somregel han der også. Jeg har selvfølgelig andre venner også, men det er venner jeg har litt mindre kontakt med. Det er han som har gjort at hun ikke liker han, det er ikke slik at hun ikke bare liker han. Har forøvrig snakket med henne og hun sier at det er det at jeg tar hans parti, og at hver gang han gjør noe slemt blir hun litt sur på meg, i og med at jeg setter en person som oppfører seg så sykt dårlig mot henne setter jeg fremfor alt. Er ikke så greit... Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er det bare jeg som fikk litt flashback fra "Dama tar livet av meg tråden?" Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Tror ikke jeg hadde orket å ha en slik venninne. Synes du bør si klart og tydelig fra at du ikke finner deg i slik oppførsel, ellers så gidder du ikke å ha henne som venninne lenger. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg har sagt klart ifra, og hun har bedt om unnskyldning. Det er bare det at en unnskyldning ikke holder om det fortsetter. Litt av greia er at vi er ganske close, vi henger sammen hver dag, setter hverandre fremfor så og si alt, hun er der alltid for meg. Hun har liksom blitt med på fester med han tidligere, selv om hun ikke har hatt lyst, vært snill mot han og bare tatt imot dritt fra han for min skyld i et håp om at han kanskje skal skifte mening om henne siden hun vet at jeg er så mye med han. Når jeg da ikke har stilt godt nok opp for henne reagerer hun slik hun gjør så jeg bør ta meg sammen litt selv også hvis jeg skal ha et sånn vennskap. Skal ihvertfall gi det en sjanse, for jeg vet jeg har hatt skylda i lignenes krangler tidligere, der jeg har dratt det så langt at jeg er totalt dust helt til jeg finner ut at jeg er i fare for å miste henne, først DA gjør jeg alt for å få det godt igjen. Hun fikk seg f.eks type som jeg ikke liker av diverse grunner, jeg sa at jeg ikke ville møte typen hennes i det hele tatt, og at vi derfor kanskje ikke kunne ha like mye kontakt som det vi har hatt tidligere(indirekte ba jeg henne nesten velge mellom oss), og hun droppet faktisk han for min skyld. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Vet det høres ut som et fjortissforhold, men mange av vennene mine er faktisk ganske dømmene. Men jeg har slutta på skole, og har ikke så lett for å komme i kontakt med nye folk, ihvertfall bli noe mer enn bekjente som hilser på hverandre når vi møtes. Gode venner vokser ikke på trær, så derfor er jeg redd for å miste de jeg har. I tillegg tar jeg nesten aldri insiativ til å finne på med noen selv, så da sier det seg selv at jeg ikke kan kaste bort venner fordi vi møter en liten oppoverbakke. Ikke det at jeg er taper, bare litt sjenert ovenfor nye folk kanskje. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Her må du ta en skikkelig samtale med venninnen og kameraten din. Aller først snakker du med venninnen din under rolige omstendigheter. Forklar henne at du har de vennene du har, og at på samme måte som at du respekterer henne, så respekterer du dem. Og at du ikke ønsker å kutte ut noen av de. Viktig at det blir en rolig samtale, og ikke en krangel hvor det blir kastet ut skjellsord og høylytt stemmebruk. Så tar du en prat med kameraten din, og forklarer han hvordan du ser på saken. Si til han at det er helt greit at han ikke liker henne. Alle kan ikke like alle, så han får lov til å ha sine egne meninger. MEN at du ikke godtar hans oppførskjel. Det er lov å ikke like andre mennesker, men man trenger ikke oppføre seg som en drittsekk alikevel. Har venninnen og kameraten din noen som helst respekt for deg, vil de forstå. Skikkelig kommunikasjon er nøkkelen her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå