NeverMind Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Har lenge lagt musikk-cdene mine inn på dataen med musicmatch. Men i det siste har det kommet ut cder med kopisperre, noe musicmatch ikke kan gjøre noe med. Cder som bl.a kent -vaapen og ammunisjon og foo fighters nye plater har en cd beskyttelse som gir små hakk (skurringer) ca. hvert 5 sek. Har lastet ned både cdex og eac for å komme forbi sperrene, men skurringene er der forsatt. Hva gjør jeg feil? Innstillinger.. program osv.. Takk til alle som kommer med konstruktive svar! Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Prøvd clone cd? Har rippa flere cd med kopisperre med den. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg har ikke hatt noen problemer med Kent sin cd, men jeg bruker en god gammel HP8100i cd brenner og EAC Lenke til kommentar
Chief Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Har en rar følelse av at kopisperren virker litt forskjellig på ulike maskiner. Hos meg starter den alltid en eller annen spiller som ligger på CD'en, men den spiller ikke sporene på CD'en den spiller av noen filer fra CD'en som er små ganske dårlige versjoner av de sangene som ligger på CD'en. F.eks. Live CD'en til a-ha, tror jeg sangene var 44kbps og 48khz - elendig kvalitet, og jeg sitter jo ved PC'en mer eller mindre hele dagen, så jeg vil jo rippe den til litt skapelig kvalitet. Om jeg bruker MusicMatch 7.5 (ikke 8.0), kan jeg velge eject cd knappen, og eject cd knappen igjen for å lukke skuffa. Når maskinen skal lese CD'en da blir den lest som en musikk-CD, og jeg kan rippe den med MusicMatch. Før fikk jeg et bittelite hakk etter 12 sekunder, men det var så lite at det ikke hadde noe å si. Men jeg tror ikke jeg får det lenger! Har denne hardwaren i tillegg til sigg. Plextor 24x10x40x Creative Labs SB Live 5.1 -Chief- Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Test med Easy CD-DA Extractor. Har fått tilbakemeldinger fra mange om at du ikke får problemer med de forbaska avspillingssperrene da. Har selv god erfaring med ripping av Kents V&A Lenke til kommentar
Blackie Lawless Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Innerst på cd'n skal det være en nummerkode. Har blitt fortalt at ved å dekke til denne, så skal cd'n være normal. Dvs klar for ripping. Har ikke prøvd eller sett det selv. Tilbakemelding fra andre om det er noe hold i dette hadde vært interessant. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 EAC fikser dette med bravour. Jeg har ihvertfall rippet Natalie Nordnes, Bertine Zetlits og Kent uten plunder. De eneste jeg kommer på i farten, tror alle bruker Cactus Shield, og det er altså 0 problem. Latterlig. Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Har prøvd med EAC på flere cder, men klarer ikke komme forbi sperren. Hvilke innstillinger bruker dere som klarer det? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Prøvde for en stund siden for morro skyld å rippe Bertine Zetlitz' siste med CDex. Det fungerte ikke når jeg brukte DVD-rom (Pioneer DVD-117). Men når jeg puttet CD-plata i CD-brenneren (LG GCE-8240) så gikk det helt smertefritt. - Men jeg vet ikke hvorfor..... Lenke til kommentar
hart Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Bertine sin har jeg klart med EAC. Men bare når jeg starter EAC først og setter CDn inn. Står CDn i når jeg starter EAC så går det ikke. Nå har jeg en gammel ASUS1610A. Selvfølgelig rippet jeg platen til eget bruk. :smile: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 det værste er vel at de faktisk oppfører seg forskjellig på forskjellige maskiner... de er ikke engang konsekvente...jezuz Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Kan ikke noen med litt innsikt forklare meg hvordan jeg kan bruke program som eac og cdex til å komme forbi kopisperra! Hvilken innstillinger osv. Når jeg bruker programma følger kopisperra med. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg bruker et kjempebra progg som jeg lasta ned på irc tilfeldigvis, det heter Fast CD Ripper og har så langt tatt alle jeg har prøvd med kopi sperre uten problemer og det er faktisk et ganske bra program med støtte for CDDB og mange andre ting. sjekk det ut! Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 For EAC: Bruk "burst mode" og slå av CRC-sjekk. Er ikke sikker på om begge deler er nødvendig, men da funker det i hvertfall. Det kan også være lettere å få det til å funke med en CD-brenner enn en "vanlig" cdrom. Av en eller annen grunn takler de ofte mere "rart". Lenke til kommentar
GalnemaX Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Har du prøvd dB Power amp ? Jeg har selv brukt det mye, og har ikke hatt noen problemer med å rippe cder med beskyttelse.. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 jeg bruker clonecd når jeg skal rippe cdr med kopibeskyttelse. lager et image av sangene, mounter det i daemon tools, og deretter ripper jeg imaget fra daemon tools i cdex. funker hver gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå