Gå til innhold

Komme forbi kopisperren..

Anbefalte innlegg

Har lenge lagt musikk-cdene mine inn på dataen med musicmatch. Men i det siste har det kommet ut cder med kopisperre, noe musicmatch ikke kan gjøre noe med.

Cder som bl.a kent -vaapen og ammunisjon og foo fighters nye plater har en cd beskyttelse som gir små hakk (skurringer) ca. hvert 5 sek.

Har lastet ned både cdex og eac for å komme forbi sperrene, men skurringene er der forsatt.

Hva gjør jeg feil? Innstillinger.. program osv..

Takk til alle som kommer med konstruktive svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en rar følelse av at kopisperren virker litt forskjellig på ulike maskiner. Hos meg starter den alltid en eller annen spiller som ligger på CD'en, men den spiller ikke sporene på CD'en den spiller av noen filer fra CD'en som er små ganske dårlige versjoner av de sangene som ligger på CD'en. F.eks. Live CD'en til a-ha, tror jeg sangene var 44kbps og 48khz - elendig kvalitet, og jeg sitter jo ved PC'en mer eller mindre hele dagen, så jeg vil jo rippe den til litt skapelig kvalitet. Om jeg bruker MusicMatch 7.5 (ikke 8.0), kan jeg velge eject cd knappen, og eject cd knappen igjen for å lukke skuffa. Når maskinen skal lese CD'en da blir den lest som en musikk-CD, og jeg kan rippe den med MusicMatch. Før fikk jeg et bittelite hakk etter 12 sekunder, men det var så lite at det ikke hadde noe å si. Men jeg tror ikke jeg får det lenger!

Har denne hardwaren i tillegg til sigg.

Plextor 24x10x40x

Creative Labs SB Live 5.1

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Prøvde for en stund siden for morro skyld å rippe Bertine Zetlitz' siste med CDex. Det fungerte ikke når jeg brukte DVD-rom (Pioneer DVD-117). Men når jeg puttet CD-plata i CD-brenneren (LG GCE-8240) så gikk det helt smertefritt. - Men jeg vet ikke hvorfor.....

Lenke til kommentar

Bertine sin har jeg klart med EAC. Men bare når jeg starter EAC først og setter CDn inn. Står CDn i når jeg starter EAC så går det ikke. Nå har jeg en gammel ASUS1610A.

Selvfølgelig rippet jeg platen til eget bruk. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg bruker et kjempebra progg som jeg lasta ned på irc tilfeldigvis, det heter Fast CD Ripper og har så langt tatt alle jeg har prøvd med kopi sperre uten problemer og det er faktisk et ganske bra program med støtte for CDDB og mange andre ting. sjekk det ut! :)

Lenke til kommentar

For EAC: Bruk "burst mode" og slå av CRC-sjekk. Er ikke sikker på om begge deler er nødvendig, men da funker det i hvertfall. Det kan også være lettere å få det til å funke med en CD-brenner enn en "vanlig" cdrom. Av en eller annen grunn takler de ofte mere "rart".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...