Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke "min datamaskin" (windows 7)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har formatert pcen, no finn eg ikkje "min datamaskin".

Er ikkje sikker på om den var der etter foramteringa, er mogleg den forsvann under konfigurering med 7tweak pro, men er ikkje heilt sikker.

datamaskins.png

Nokon tips til korleis eg kan få "min datamaskin" tilbake?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det dette du snakker om når du sier 7tweak pro? Har aldri sett "min datamaskin" bli borte før, og jeg har reinstallert ganske mange PC'er med W7 nå.

Enten så skjedde det noe rart under installasjonen av W7, eller så er det noen innstillinger i det tweak greiene som har gjort det. Har du prøvd å avinstallere det igjen?

For øvrig er skjermbildet ditt noe snodig; Øverst i "adresse"linja står det jo forsåvidt "Datamaskin", selv om du tilsynelatende har "Favoritter" markert. Har du gått inn i "Datamaskin" via startmenyen når du tok det screen shotet? Men det gir i så fall ingen mening at det ikke er noenting der (ikke engang C-disken) :hmm:

Lenke til kommentar

Hei!

Er dette programmet.

Eg hugser ikkje om problemet var der rett etter foramteringa eller om det var noko i 7tweak, som sagt.. Men kan ikkje hugse å ha gjort noko i 7teak som kunne ha noko må dette å gjere iallefall.

På skjermbildet har eg vært på eks. c: og klikka på "min datamaskin" i tekstlinja (urllinja).

Har også innstalert ein del windows 7, og har ikkje sett lignande før.

Lenke til kommentar

Hei. Bare for å brakt ting på det rene så har du INGENTING i Windows 7 som heter "Min Datamaskin". Den heter istede BARE "Datamaskin". Og det blir litt feil å si at den ikke er der for den er jo der. Det står jo det i Adresselinja. Det er symbolene for partisjonene/harddiskene og de optiske drevene som er borte. Har du f. eks prøvd å gått inn på Diskbehandlingen og se hvordan det står til der? Om kanskje partisjonene har blitt skjult eller noe? Noe må du ha gjort iallefall. Mulig programmet du installerte og avinstallerte gjorde noe tull. Harddiskikonene og Optiske drev ikonene forsvinner ikke etter formatering.

Lenke til kommentar

Dette er tydeligvis ikoner , prøver du å fjerne noen så får man beskjeden at disse kan gjenopprettes ved å gå via : Kontrolpanel : Personalisering.

Personlig antar jeg at det er en register nøkkel som må gjenopprettes.

Ser at du muligens kan fikse det ved å gjøre det som står her : http://www.astahost.com/info.php/restore-s...icon_t3100.html

Edit : Nope, ser ikke ut som det er den riktige løsningen heller.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

yeah! Fant eg fant!

Var faktisk ein egen knapp som hette "show my computer" i 7tweak.

Eg burde ha sette den før den var under Cuztimazations -> Desktop and taskbar -> Show my computer.

Eg meiner eg ikkje har vore i den menyen og stilla på noko før, men no fungerer det iallefall!

Takk for hjelp folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...