jevli Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei Jeg er en slank gutt/mann på 19 år. Har bestandig vært slank (Noen vil kanskje si "spinkel" ). Det siste året (kanskje siden jeg tok lappen?) har jeg fått større og større mage. Armene og beina mine er fortsatt slanke men magen er stor. Skulle likt å fått strammet den inn Så hva er beste måten å forbrenne magefett på? Hjelper det å trene magemuskler? Noen tips? Litt om kostholdet mitt: Har hatt et dårlig kosthold. Spiser litt for sjelden, men for mye når jeg først spiser. Spiser meg gjerne stappmett og enda litt til. Dette er jeg på god vei til å forandre på. Spiser kortere måltider oftere. Spiser sjelden junkfood, og har begynt med frukt og salater hver dag. En typisk dag i mat-livet mitt (tar igår som eksempel: Frokost (6-7-tiden) 1,5 skål med Nesquick og ekstra lett melk. Lunsj (kl 11) brødskive med rekesalat og egg. Liten varmrett og en liten skål med salat. Middag/ettermiddagsmat (17-18-tiden) stekt kyllingfilèt, ris og salat. Spiste altfor mye og ble selvfølgelig stappmett igjen (må skjerpe meg altså). Kveldsmat (22-tiden) Spiste restene av middagen, en tallerken. Virker kostholdet mitt greit? Er jeg på rett vei med forandringene jeg vil foreta meg? Har klart å kutte ut småspisingen (er fryktelig glad i sjokolade) i det minste Noen som har tips eller motivasjon/inspirasjon å gi meg? Mvh Birger Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Trene magemuskler hjelper ikke noe særlig nei Jogge og legge om på kostholdet vil hjelpe mye Å bli stappmett av å spise middag er vel ikke så ille? de fleste blir vel det. Hvis du holder deg litt i fysisk aktivitet skal det gå fint Sørg for å spise ofte (5-6måltider om dagen) så slipper du godtersug Endret 2. februar 2010 av MongoMan Lenke til kommentar
jevli Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Takk for kjapt svar Lenke til kommentar
jevli Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Hva med kostholdet mitt? Prøver å unngå smør, dressinger, rømme, ost ol. Er dette feil? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Noen som har tips eller motivasjon/inspirasjon å gi meg? Hei Birger! Du er nok det man kaller "skinny fat". Det vil si at du har altfor lite muskelmasse, sånn at du ikke får forbrent maten skikkelig, så da legger det seg fett rett på beina, så å si. Det lureste du gjør er å begynne å trene styrke og legge om kostholdet ditt. Jeg anbefaler www.stronglifts.com , som presenterer en effektiv og velfundert tilnærming til styrketrening og kosthold. Drit i h-melkprosjektet deres, imidlertid. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Ja "skinny fat" er nok en god beskrivelse på min figur for tiden Har hatt 5-6 gode økter denne og forrige uke (sammenlagt). Idag har jeg hviledag, men skal trene imorgen og i helgen. Trener styrketrening (rygg, biceps og innerarm 1 dag. bryst, skuldre og triceps neste dag) og løping (tar 30minutters økter med jogging/løping på tredemølla). Skal øke tiden på tredemøllene. Tror jeg kunne klart 45 minutters økter eller mer. Har klart å slutte med småspisingen (iallefall i 2-3 uker nå Prøver å spise mindre måltider (må skjerpe meg enda mer her, men er blitt bedre) og oftere (dette går fint så langt). Virker dette som greie tiltak med tanke på formålet mitt? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Release Your Potential Kan du jo se litt på Jeg følger RyP og er på 3dje uka med merkbare resultater Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hva med kostholdet mitt? Prøver å unngå smør, dressinger, rømme, ost ol. Er dette feil? Det er vel ikke direkte feil, men heller ikke riktig. Fett inneholder over dobbelt så mange kcal som proteiner og karbohydrater (9 og 4 kcal), så fet mat vil gi deg mere kalorier. Det er den totale mengden kcal du blir feit av. Dvs kcal inn vs. kcal ut. Så det kan være lurt å kutte litt ned på den fete maten du nevnte over her siden fett inneholder mere kcal. Du kan jo ta en titt på dette konseptet! Står også mye annet bra på den siden Litt off-topic, men er du i familie med Arnar? Synes jeg kjente igjen nicket fra for lenge siden, og kobla det med han. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hvor høy er du, og hvor mye veier du, Birger? Lenke til kommentar
jevli Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Sir-Andy: Takker for tipset Føler jeg har klart å kutte ned på slike produkter. Småspisinga har jeg også klart å slutte med Og ja, jeg har en fetter som heter Arnar. Han bor i Ålesund Kjenner du han? Jeg er 172cm og veier rundt 64kg. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Ja, jeg kjennern! Jeg bor der han bodde før Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg er 172cm og veier rundt 64kg. Da er mitt tips følgende: - Begynn med styrketrening. Følg et program du finner på nett (f.eks. www.stronglifts.com sitt 5x5-program) - og følg det slavisk. Les deg opp. Det er livet ditt det er snakk om. - Pass på hva du spiser. I første omgang: Spis vanlig, skriv det ned på f.eks. www.fitday.com, så ser du hvor mange kalorier du får i deg per dag, og fra hvilke kilder (karbohydrater, fett, protein). Jeg tror du får i deg veldig lite kalorier, noe som gjør at kroppen gjør sitt beste for å fylle fettlagrene. Kroppen kjenner at det er lite mat på gang, og prøver å skaffe overskudd for at du skal overleve en eventuell sulteperiode. Får du balanse i kostholdet, det vil si nok kalorier fra både fett, protein og karbohydrater, vil kroppen slappe av og du vil bli tynnere. - Spis nok, og spis sunt. Når du trener styrke, trenger kroppen mye energi for å bygge seg opp, og over tid vil kaloriforbrenningen din skyte i været. - Muskelmasse forbrenner fett. Det vil si at du bør fokusere på å bli sterk, fremfor å bli tynn. Fordi når du er sterk, er det lettere å bli tynn enn når du er svak. Det er hardt arbeid, men gjør du det riktig går det av seg selv. Det er fantastisk moro å se resultatene. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå