Gå til innhold

Betalte 120 kroner for en ringetone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva hvis vedkommende hadde bestilt 5 ringetoner da? Fra 5 forskjellige leverandører? Wham-bam, Sam's your man og du er 600 kroner fattigere.

Hvis du går på dette "lureriet" 5 ganger så er du jaggu dum! :thumbup:

 

Hvis du ikke har så mye penger fra før så er det på grensen til tyveri.

Kanskje begynne å tenke over hva du bør bruke penger på i stedenfor ringetonemøkk på TV???

Lenke til kommentar
Hvis du går på dette "lureriet" 5 ganger så er du jaggu dum! :thumbup:

Så fordi noen folk er dummere enn snittet så er det helt ok å lure dem fra de pengene de har. Riiiight. Man er ikke "spesielt dum" hvis man faller for samme triks 5 forskjellige steder - man er bare 5 ganger så loppet.

 

Kanskje begynne å tenke over hva du bør bruke penger på i stedenfor ringetonemøkk på TV???

Og hvem er du til å mene noe om det? 5 ringetoner til 5 kroner er 25 kroner, eller en liten grandis. 5 lure-abonnement til 120 kroner stykket er 600 kroner - det er i en litt annen liga. Og det er nettopp fordi det er så perverst mye penger å tjene på å lure folk at det burde bli slått hardt ned på.

 

Kjenner du mange som kjøper disse abonnementene til 120 kroner stykket, frivillig?

Lenke til kommentar

Ja, alle som kjøper, kjøper det frivillig. Det er deres skyld at de ikke leser det med liten skrift. Kanskje de ikke vet hva som står der, men da bør man ikke stole blindt.

 

Hvis han hadde kjøpt alle 5 ringetonene fra 1 tilbyder, så hadde det fremdeles kostet 120kr. Og hvorfor skulle han ikke gjort det?

 

Dessuten er jo en grandis en middag for 1 hel dag. Det er jo noe det også.

Lenke til kommentar
Ja, alle som kjøper, kjøper det frivillig. Det er deres skyld at de ikke leser det med liten skrift. Kanskje de ikke vet hva som står der, men da bør man ikke stole blindt.

 

Hvis han hadde kjøpt alle 5 ringetonene fra 1 tilbyder, så hadde det fremdeles kostet 120kr. Og hvorfor skulle han ikke gjort det?

 

Dessuten er jo en grandis en middag for 1 hel dag. Det er jo noe det også.

 

Essensen er at disse tilbyderene åpenbart prøver å lure folk, det framstår ganske klart at de pørver å få folk til å tro at de kjøper et enkeltstående billigere produkt. Det blir som med pyramidespill, folk har kanskej seg selv å takke fordi de ikke følger med, men det er viktigere at man straffes for rå kynisk utnytting av disse menneskene, enn at disse menneksene straffes. Derfor bør man slå ned på firmaene som driver slik.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hater slike reklamer. Først av alt er de irriterende å høre på, (snakker om tv-reklamer) så får du et utvalg på fire fem forskjellige *etellerannet* til mobilen, så står det med så liten skrift på tv-en at de som ikke har HD signaler ikke klarer å lese at abbonementet koster flere hundre kroner og er bindende.

Lenke til kommentar

Jeg hater og virkelig disse reklamene, men kan helldigvis skifte kanal.

 

Men angående om man skal "straffe" de som bruker sånne reklamer, eller la de som går på de straffe seg selv synst jeg egentlig er en interessant problemstilling. Jeg synst man skal gå litt vekk fra det at myndighetene skal holde hånda til befolkningen å passe på den som en overbeskyttende mor. Folk må lære å tenke selv. Om man alltid skal skjerme folk fra alt mulig, så vil det føre til en fryktelig fordumming av hele landet.

Lenke til kommentar

Det snakkes litt om dårlig moral her. Jeg tenkte derfor å flytte fokus til disse "tjenestene" man også kan abonnere på.

 

- Utroskapstesten: Send ditt og hennes navn til XXXX og finn ut om hun er utro!

 

- Kjærlighetstesten: Send ditt og hennes navn til XXXX og finn ut om dere er et bra par, eller om dere passer dårlig sammen.

 

- Kinesisk horoskop: Send ditt fød.år til XXXX og finn ut hvordan det vil gå i kjærlighet, jobb og økonomi.

 

Fantastisk å kunne ta seg godt betalt av å sende løgn rundt til lettlurte og naive fjols :) Burde vært ulovlig!

Lenke til kommentar

Jeg mottok for en tid tilbake 125,- i en del av mobilregningen min der det stod "Eksterne tjenester (som ringetoner, animasjoner o.l)". Mer spesifisert var det ikke. Jeg vridde hjernen min for å skjønne hva det kunne være, for jeg kjøper aldri ALDRI!!! sånn dritt. Så kom jeg på at jeg hadde mottatt meldinger ganske jevnlig fra sånne #%¤ mobiltjeneste-leverandører. Zepplife, Eurobate og 1937 (smsking). Er ikke meldt inn i noen av disse; trodde jeg. Disse jævlene har nerver til å sende meldinger til meg der jeg aktivt må sende "stopp" melding til dem for å avslutte tjester jeg aldri har bedt om.

 

Ta jævla "smsking"; "Bruk PC og mobil for fri nedlastning av sms i 2 uker. Logg innn med.." blablabla "Avlys med 'stopp' til 1937." Så angir de brukernavn og passord (nummeret mitt + random tall).

 

Eneste jeg kan skjønne er at de har belastet telefonen min med avgifter så lenge jeg ikke har sendt "stopp", noe jeg heller ikke gjorde på en stund siden jeg aldri hadde meldt meg på noe som hadde med dem å gjøre, og regnet med det var ulovlig å da ta betalt.

 

Så så jeg regningen, deduserte at det måtte være smsking som voldtok meg, og sendte "stopp". Venter spent på å se om jeg får noe lignende på neste regning. Har ikke fått flere sms'eer av dem hvertfall.

 

Jeg er veldig lei for at jeg ikke har ork til å ta opp kampen og involvere forbrukerombudet eller lignende instanser. Gjør som så mange andre og håper at noen andre gjøre det.

 

Jeg synes denne saken er verre enn den i artikkelen, for jeg har aldri kjøpt noe fra smsking eller satt meg på en liste hos dem. Blir som å motta bøker fra en bokklubb man ikke visste eksisterte med beskjeden; meld deg av ved å sende brev hit, og så få en regning på X antall kronasjer så-så lenge etterpå. Det ble aldri oppgitt hvor mye tjenesten jeg "fikk" kostet i noen av meldingene.

Endret av Boonji
Lenke til kommentar
Jeg hater og virkelig disse reklamene, men kan helldigvis skifte kanal.

 

Men angående om man skal "straffe" de som bruker sånne reklamer, eller la de som går på de straffe seg selv synst jeg egentlig er en interessant problemstilling. Jeg synst man skal gå litt vekk fra det at myndighetene skal holde hånda til befolkningen å passe på den som en overbeskyttende mor. Folk må lære å tenke selv. Om man alltid skal skjerme folk fra alt mulig, så vil det føre til en fryktelig fordumming av hele landet.

 

Jeg er enig. Jeg vil heller ikke at staten skal være barnehagetante. Det er jo også litt derfor vi er der vi er også. Folk er så vant til å bli passet på at de regner med sånt ikke kan skje. Litt der jeg var også i historien jeg gjenga et annet sted. Jeg regnet ikke med med det var lov, så jeg lot det skure.

 

Håper folk slutter å benytte slike tjenester. Det ville ført til døden over Jamba og alle de andre. Mye mer tilfredstillende at de går konkurs enn at de fjernes av myndighetene. Og hvis de fjernes av myndighetene, hvilke andre ting vil bli med i det dragsuget? Kommer ikke på noe godt eksempel i farta, men jeg er for mindre formynderi og mer folkevett. Det går desverre i motsatt retning.

Endret av Boonji
Lenke til kommentar
Jeg hater og virkelig disse reklamene, men kan helldigvis skifte kanal.

 

Men angående om man skal "straffe" de som bruker sånne reklamer, eller la de som går på de straffe seg selv synst jeg egentlig er en interessant problemstilling. Jeg synst man skal gå litt vekk fra det at myndighetene skal holde hånda til befolkningen å passe på den som en overbeskyttende mor. Folk må lære å tenke selv. Om man alltid skal skjerme folk fra alt mulig, så vil det føre til en fryktelig fordumming av hele landet.

 

Jeg er enig. Jeg vil heller ikke at staten skal være barnehagetante. Det er jo også litt derfor vi er der vi er også. Folk er så vant til å bli passet på at de regner med sånt ikke kan skje. Litt der jeg var også i historien jeg gjenga et annet sted. Jeg regnet ikke med med det var lov, så jeg lot det skure.

 

Håper folk slutter å benytte slike tjenester. Det ville ført til døden over Jamba og alle de andre. Mye mer tilfredstillende at de går konkurs enn at de fjernes av myndighetene. Og hvis de fjernes av myndighetene, hvilke andre ting vil bli med i det dragsuget? Kommer ikke på noe godt eksempel i farta, men jeg er for mindre formynderi og mer folkevett. Det går desverre i motsatt retning.

 

Det blir enn oppveining, mer folkevett (i den grad folk blir lurere av å bli lurt) vs mindre svindel, personlig synes jeg det er viktigere at det ikke lønner seg å drive med umoral og svindel som disse folka driver med, enn at det ikke skal lønne seg å ikke tenke igjennom ting.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...