Gå til innhold

[Løst]Bra gaming PC oppsett til 15k ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Prøver å tenke litt fremmtidsrettet og har snekret sammen dette oppsettet av gaming pc innen AMD:

- Tower: Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort

- PSU: Cooler Master Silent Pro M700, 700W PSU

- Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5

- Hovedkort: ASUS Crosshair III Formula, Socket-AM3

- Prosessor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition

- Minne: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1333MHz 8GB

- SSD Harddisk: Intel® X25-M SSD 80GB 2,5", med Kingston SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA

- Blueray/DVD rom: Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37

- Gaming tastatur: Razer Arctosa Silver Keyboard

- (Har allerede 22"Samsung LCD skjerm og Razer gaming mus fra før).

Virker dette oppsettet greit?

Mvh

Sten R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Coolermastern

Dette virker veldig bra, men må nesten spørre; Har 22" skjermen din 1920x1080 oppløsning?

Jeg er ingen fan av CoolerMaster PSU'er, men nicket ditt tyder på at du vil ha CoolerMaster produkter :p

Er heller ikke fan av HAF-kabinettene, men vis jeg var deg ville jeg oppgradert til HAF 932 vis du absolutt skal ha ett HAF-kabinett.

@AddyBoy

Uenig med at han buirde gå for i7, fordi i7 yter dårligere sammen med 5970 enn hva AMD 965BE yter med samme skjermkortet.

Du kan lese om dette på Legit Reviews.

Så til en gamer PC så ville jeg absolutt gått for AMD 965BE, 5970 og SSD.

Til hardcore gaming så trenger du faktisk ikke mer enn 4GB ram, ettersom det ikke er noen spill på markedet som krever det.

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar

- Til bad_ip: Skjermen min har 1680 X 1050 (Samsung Syncmaster 22" 2233BW), men har vurdert en med høye oppløsning.

- Når det gjelder nick, var det pga min dårlige kreativitet at jeg bare laget meg dette nicket,- siden jeg husket jeg hadde bestillt noen deler fra Coolermaster, ellers ingen spesiell asossiasjon/tilhørighet til deres produkter ;p

- Virker som jeg kanskje har bommet litt ang HAF 922 midi toweret, siden jeg har det hjemme allerede uten å ha testet/pakket det ut enda, men har lest generelt, og det virker som dette toweret er stort nok til 5970 kortene til tross for at dette er ett midi-tower. Men passer det ikke, så må jeg bare bestille nytt (hvis evt noen kan bekrefte at toweret faktisk er for lite i praksis?)

Takk for info så langt :D

Lenke til kommentar

Jaok, er kabinettet hjemme hos deg allerede så er jo det greit, er sikker på at det skal være plass til 5970 i det. Men jeg personlig synes det er mindre pent samt kronglete :p

Oppgrader skjermen din med det samme, det er lite vits i å ha 5970, vis du kun har en skjerm som kjører 1680x1050, du burde ha en 2560x1600 skjerm til det kortet, eller 3 skjermer alla 1920x1080 ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Jaok, er kabinettet hjemme hos deg allerede så er jo det greit, er sikker på at det skal være plass til 5970 i det. Men jeg personlig synes det er mindre pent samt kronglete :p

Oppgrader skjermen din med det samme, det er lite vits i å ha 5970, vis du kun har en skjerm som kjører 1680x1050, du burde ha en 2560x1600 skjerm til det kortet, eller 3 skjermer alla 1920x1080 ;)

Haf 922 kronglete? Har personlig erfaring med Haf 922 (har det selv), og det er langt ifra kronglete. Er ikke akkuratt et midi kabinett, heller ikke et big tower. For å plassere det en plass så har det bredden og lengden til et big tower mens den har høyden til et miditower.

Mye bra løsninger, og syk kjøling (har ettermontert en 12cm i bunnen og 2 12 cm i døren med viftestyring).

Kan vel og nevne at kabinettet har generelt veldig bra løsninger som er plassert lurt.

Angående utseende så er dette forskjellig fra person til person, jeg syns kabienttet ser awesome ut, men det er ikke grunn nok i seg selv til at alle skal kjøpe kabinettet for det.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Jada, skal ikke si noe jeg ass, men jeg liker det ikke, føler ikke jeg klarer å rydde godt nok i det kabinettet, føler alltid det er en eller annen kabel som ikke vil gjemmes bort.

Og synes det ser harry ut, liker de ikke, sorry, faller for mer cleane kabinetter, er ikke 14-år lenger.

Lenke til kommentar

bad_ip: Jepp, du har helt rett i det ang skjermen. Skjermen blir nok byttet om ikke så lenge pga oppløsningen, så lenge de interne komponentene er på plass og gir den muligheten =)

Er nok ulike meninger ang HAF-toweret, og sånn er det =) Jeg kjøpte det pga god skryt på kjøling, over gjennomsnittet god plass for ett midi-tower og greie muligheter for gjemming av kabler. Blir spent å se. Når dagen kommer skal jeg prøve å huske å gi en tilbakemelding mtp plass og div for ett 5970 kort i dette tower =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Jada, skal ikke si noe jeg ass, men jeg liker det ikke, føler ikke jeg klarer å rydde godt nok i det kabinettet, føler alltid det er en eller annen kabel som ikke vil gjemmes bort.

Og synes det ser harry ut, liker de ikke, sorry, faller for mer cleane kabinetter, er ikke 14-år lenger.

Er ikke vits å føre kabinett inn under diverse aldersklasser, igjen alle har forskjellige smak. Akkuratt som bil, f.eks. så mener noen at Mercedes er "gubbebil" og for gamlinger, mens noen unge mennesker syns Mercedes er den ultimate ungdomsbilen, alt ifra person til person.

Den plassen jeg "sliter" mest med å gjemme kabler bort er mellom hovedkortet og harddiskrammen, i og med at det ikke er noen direkte plass du kan gjemme kablene bak.

Det jeg gjor var å montere vifte i bunnen av kabinettet og trekke alle kabler som skal over til harddisk og optisk drev bak denne, viser litt igjen, men ser likevel ryddig ut.

Kan også gjemme kabler helt i toppen opp under taket, ikke lett å få øye på dem da heller.

5970 skal ha ingen problem med plass i HAF922. HAF 922 har plass til 35cm lange skjermkort og da får du plass til 5970 med 4,5 cm ekstra til overs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
bad_ip: Javisst, skal prøve å huske det når prosjektet er igang :)

Ellers noen generelle synspunkter ang oppsettet, eller er det bare å kjøre på? :D

Bare å kjøre på vist du vil bruke så mye penger, nøkkelen er som du har sagt du skal gjøre å få noen nye skjermer skal det hele være noe vits, vist ikke hadde du greid deg med en pc med 5850 istedetfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...