MiSP Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg har plukket opp at Windows 7 automatisk fikser partition alignment på SSD-er når man installerer operativsystemet. Men gjelder dette også om man bruker RAID? (RAID0 i mitt tilfelle.) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Ja, du kan bare slappe av Eventuell stripesize må du jo velge, men de fleste velger 64k. Om du velger 128k, så vil du ikkje merke noe i praksis. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Takk! Siden du nevnte det - hva er standard (64k?), og hva er hensikten med å velge noe annet? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Takk! Siden du nevnte det - hva er standard (64k?), og hva er hensikten med å velge noe annet? Du velger det når du setter opp raid'et i raidbiosen Tror standard 64k stripesize kommer opp ved raid-0 med 2 disker. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg vet hvor jeg velger det - spørsmålet var hva hensikten med å velge noe annet er. Vil jeg få økt ytelse ved valg av en annen stripe size? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg vet hvor jeg velger det - spørsmålet var hva hensikten med å velge noe annet er. Vil jeg få økt ytelse ved valg av en annen stripe size? lav stripesize = raskest på små filer --> til et visst punkt stor stripesize = raskest på store filer Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Ok, takk! Får google litt og lese mer om dette. Har du noen kilder angående Win7 og alignment av partisjoner i RAID, forresten? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Ok, takk! Får google litt og lese mer om dette. Har du noen kilder angående Win7 og alignment av partisjoner i RAID, forresten? Det finner du på google. Windows 7 fikser alignment selv, det gjør ikkje windows xp. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Googlet etter det før jeg søkte her, så klart. Men jeg fant ikke så mye om alignment-problematikken når det kommer til RAID, det var spesifikt det jeg lurte på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå