Gå til innhold

Sperre adgang til spesifikke nettsider

hagobart

Anbefalte innlegg

Jeg er rimelige fersk på nettverk, men da jeg har fått i oppgagave å finne en løsning på om det er mulig å sperre adgang til, i dette tilfellet www.habbo.no, på serveren, henvender jeg meg her. Serveren kjører win server 2003 og klientene kjører xp. Jeg har ikke mulighet til å ta hver enkelt maskin å legge inn denne sperra. Sperra må ligge sentralt. Noen som kan hjelpe meg?

Mvh hagobart

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det kommer an på hvor viktig det er at siden ikke nåes, og forholdene på domenet, hvis det finnes et.

• Med GPO: Forutsetter at du har et domene, med klientene innmeldt, og at IE er eneste nettleser. Da kan du styre dette på klientene ved å sette siden som blocked. Men det kommer til kort hvis brukerne står fritt til å installere andre nettleser på maskinen.
  • Med DNS: Du kan styre dette i DNS-serveren. Det er kanskje den enkleste løsningen, men kan omgåes hvis brukerne har rettighetene til endre innstillingene for DNS-server lokalt. En litt "grisete" løsning imho.
  • Med firewall: Går all trafikk gjennom firewallen, og siden er sperret der, så er det den sikreste løsningen. Det er kanskje også den mest "ryddige" løsningen etter min mening.

Uansett kan man komme seg rundt/forbi ved å bruke en web-proxy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...