Gå til innhold

Hvorfor smugler folk via tollen på Svinesund, i stedet for andre steder på grensen?

John-B

Anbefalte innlegg

Bare lurte på en ting ang grensen mellom Norge og Sverige. Den er 1 630 kilometer lang.

Når folk kommer med et lass med sprit f.eks. - hvorfor kjører de forbi tollerne på Svinesund? Det må da vel være ubevoktede overganger på de 1600 andre kilomerene? Om ikke nødvendigvis kjørbar med bil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt meg bekjent har ikke Norge noen overganger som ikke er bevoktet med tollere. Med overganger så mener jeg allmenvei, og ikke en tursti midt i skogen.

En annen grunn til at de velger å kjøre på veien er fordi at lasten de tar med seg er så stor at det ville vært nær umulig å ta den med seg inn i skogen.

I tillegg vil et større følge med mennesker i skogen skape større oppsikt enn en varebil på Svinesund.

Lenke til kommentar
Så vidt meg bekjent har ikke Norge noen overganger som ikke er bevoktet med tollere. Med overganger så mener jeg allmenvei, og ikke en tursti midt i skogen.

En annen grunn til at de velger å kjøre på veien er fordi at lasten de tar med seg er så stor at det ville vært nær umulig å ta den med seg inn i skogen.

I tillegg vil et større følge med mennesker i skogen skape større oppsikt enn en varebil på Svinesund.

Store veier er nok bevoktet ja - men det må da vel være mindre grusveier eller lignende rundt om kring også?

Kanskje upraktisk å frakte tunge ting gjennom skogen - men f.eks narkotika - to personer med hver sin ryggsekk kan jo enkelt gå gjennom skogen med narkotika for millioner?

Det er jo også flere sjøer på grensen som sikkert ligger rimelig øde - her kan en jo enkelt frakte ting via en liten båt f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...