John-B Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Bare lurte på en ting ang grensen mellom Norge og Sverige. Den er 1 630 kilometer lang. Når folk kommer med et lass med sprit f.eks. - hvorfor kjører de forbi tollerne på Svinesund? Det må da vel være ubevoktede overganger på de 1600 andre kilomerene? Om ikke nødvendigvis kjørbar med bil? Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det er vel folk som gjør det også. Resten gidder ikke å kjøre lengre? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Så vidt meg bekjent har ikke Norge noen overganger som ikke er bevoktet med tollere. Med overganger så mener jeg allmenvei, og ikke en tursti midt i skogen. En annen grunn til at de velger å kjøre på veien er fordi at lasten de tar med seg er så stor at det ville vært nær umulig å ta den med seg inn i skogen. I tillegg vil et større følge med mennesker i skogen skape større oppsikt enn en varebil på Svinesund. Lenke til kommentar
John-B Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Så vidt meg bekjent har ikke Norge noen overganger som ikke er bevoktet med tollere. Med overganger så mener jeg allmenvei, og ikke en tursti midt i skogen.En annen grunn til at de velger å kjøre på veien er fordi at lasten de tar med seg er så stor at det ville vært nær umulig å ta den med seg inn i skogen. I tillegg vil et større følge med mennesker i skogen skape større oppsikt enn en varebil på Svinesund. Store veier er nok bevoktet ja - men det må da vel være mindre grusveier eller lignende rundt om kring også? Kanskje upraktisk å frakte tunge ting gjennom skogen - men f.eks narkotika - to personer med hver sin ryggsekk kan jo enkelt gå gjennom skogen med narkotika for millioner? Det er jo også flere sjøer på grensen som sikkert ligger rimelig øde - her kan en jo enkelt frakte ting via en liten båt f.eks. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 På Svinesund er man bare en av mengden. Da det bare blir tatt stikkprøver er sannsynligheten for å bli tatt relativt liten. Samtidig er det jo slik at dess mer man skjuler seg, dess mer suspekt blir man. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Tja, man har da tatt folk på sukkervegen også: http://74.125.77.132/search?q=cache:lB0t_f...=clnk&gl=no http://www.indre.no/lokale_nyheter/article3454311.ece http://www.siste.no/Innenriks/krim/article1705198.ece Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Og på svinesund er det bare å vippe en pris under leppa å svare , har bare en rull med snus på hver(2 i bilen). Selvom bassen lyder litt rart fra bagasjerommet. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 En grenseovergang i Trøndelag i nærheten av Bamle var det ikke noe og se. Kjørte rett over... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå