Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med varme i Chevy Beauville!

Anbefalte innlegg

Hei!

Akkurat kjøpt min første "amcar" :)

Det ble en 1988 Chevrolet Beauville 6,2 Diesel. Den har fungert fint siden jeg hentet den nå i helga. Nå er det ca 25 kuldegrader her, og i dag fikk jeg problem med at bilen gikk varm(ironisk nok). Sjekka selfølgelig frostveska med en gang, og der var det lite. Fulgte instruksene i boka, og fylte opp både radiator og tank. Nå holder motoren seg på normal temperatur, men får ikke varme inne i bilen! Blåser bare kaldt uansett hvor lenge motoren går... Utrolig frustrerende i denne kulda.

Noen som kan hjelpe meg?

Vifta til varmeapparatet går som normalt, men blåser kun kaldt.

Setter stor pris på om noen har en ide nå, da jeg er student og ikke råd til å ha den på verksted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan tenke meg flere ting som kan ha skjedd da den gikk varm:

1. Termostaten brant seg fast i åpen stilling

2. Toppen slo seg skeiv/topppakning gikk til helvette

3. (mest sannsynlig) du har luft i systemet pga det var lite kjølevæske og den sugde inn luft. Prøv å luft systemet skikkelig du, så skal du se at du får varm luft ;)

How to:

1. La motor bli helt kald.

2. Åpne påfyllingen (vet ikke om du har på radiator eller på ekspasjonstank eller begge, eller om du har lufteskrue) Vis lufteskrue la denne stå åpen, sammen med påfyllingen.

3. Fyll opp til maksmerket på kjølevæsken.

4. Prøv først å la det stå slik med bare varmeapparatet på og knip litt på slanger, spesielt den fra termostat til radiator for å få ut luft.

5. Vis det ikke hjalp veldig, prøv å start motor (helst i svak oppoverbakke for å få motor og radiator høyest opp slik at luften kommer opp) og la den gå litt sånn. Du ser fort om luften kommer ut da det bobler mye.

6. Vis dette ikke hjelper, lukk alt igjen, kjør en tur med bilen så den blir god og varm, stop og gjenta på nytt.

håper dette var litt til hjelp, og lykke til ;)

Mvh en som har hatt store problemer med kald luft i sin bil :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :)

Fikk sett litt nærmere på det i dag, og skiftet ut all frostvæsken da denne så gammel og ubrukelig ut. Trolig hadde den gamle væska frosset i registret, så satt en vifteovn inne i bilen, og da jeg startet den igjen senere kom det til min begeistrelse varmluft igjen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...