Gå til innhold

"Asus P5n-E sli" SLI hjelp?

Bendorama

Anbefalte innlegg

Hei.

Nettopp skaffet meg en pc med et Asus P5n-E sli hovedkort på, og får snart mitt kort nummer to også, som skal settes i SLI da, men så på hovedkortet har den en rar brikke under hvor skjermkort 1 er. (se bilde)

Image_09.jpg

Hva er dette for noe? den står jo foreløping med pil inn at bare er et skjermkort, men om skal kjøre SLI, da MÅ denne roters rundt(og hvorfor:P)? og hvordan gjør jeg dette? har ikke lyst å brekke noe liksom.

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er for å velge mellom SLI/NON SLI. Slik den står på bildet står den satt for et kort. For å kjøre må den snus 180 grader. Det er ikke vanskeligere enn å sette inn en minnemodul, bare pass på at hakket i kortet passer i sokkelsen og ikke bruk for mye krefter så går det bra.

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar
Den er for å velge mellom SLI/NON SLI. Slik den står på bildet står den satt for et kort. For å kjøre må den snus 180 grader. Det er ikke vanskeligere enn å sette inn en minnemodul, bare pass på at hakket i kortet passer i sokkelsen og ikke bruk for mye krefter sp går det bra.

Jeg har jo den brikken i nå, bare den står jo satt som et kort. Så hva er den minne modulen du snakker? :S

Men, er et par "stål" pinner på siden, skal disse vippes opp eller sides eller noe for å få brikken ut? for å så snu den rundt liksom? :)

Lenke til kommentar

Les svaret mitt en gang til, det jeg sier er at SLI-dingsen du har bilde av ikke er vanskeligere å sette inn i sokkelen en en vanlig minnemodul, og at du skal snu den 180 grader. Pass på at hakket i dingsen passer med nøkkelen i sokkelen.

Var det så vanskelig, ta en titt i manualen for hovedkortet.

Om du har satt minne i en bærbar maskin er det helt identisk, de stålpinnene på siden skal vippes litt ut og når de er langt nok ute vil dingsen som ikke er en brikke, sprette opp litt. Snu den rundt 180 grader og vri den 90 grader slik at hakket i dingsen passer med nøkkelen i sokkelen, dytt den forsiktig inn i sokkelen så langt du kan (du ser at den passer med hakkene i stålpinnen) og trykk den mot hovekortet til du hører stålpinnene knepper på plass.

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...