direkte Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Vurderer en salgsjobb for nordmenn i London hvor jeg snakker norsk og ringer til skandinaviske selskaper, hvor jeg kan få 15 000 kr i måneden, og opp til 50 000 kr i måneden med bonuser. Jeg synes dette var sykt bra lønn til å være i London, så kan dette virkelig stemme, eller er jobben mest sannsynligvis fake? Er det for godt til å være sant, så er det som regel det. Når jeg spør om spørsmål til de på mail, svarer de i løpet av en time, men svarer bare med at det snakker vi om på intervjuet, og jeg får ikke svar på ting som jeg vil vite før et eventuelt intervju. Jeg gidder liksom ikke å dra dit på intervju hvis det bare er en fake jobb. Endret 2. februar 2010 av direkte Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hvordan kom du i kontakt med selskapet? Og hva heter det? Se hva du finner ut om selskapet på nettet. Lenke til kommentar
direkte Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg kom i kontakt med de gjennon en annonse på nettet. Finner ikke noe om de på nettet heller.. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hmm, jeg har sett telefonsalgsannonser for jobber i London og diverse andre steder, virker litt som det. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det er vanlig at arbeidsgiveren betaler for reisa til jobbintervjuet. Så der vil du få fyrste tegnet til at noke er gale om du må kjøpe flybilett til London sjølv. Er ikkje noke problem å ta spørsmåla dine på intervjuet om dei betalar for å sende deg til London, sjølv om intervjuet ikkje går slik som du trudde så har du fortsatt fått ein gratis London tur. Når det gjeld lønnsmessige forhold så er nok ikkje 15 000 så mykje om du må bu i London, boligprisane er høge og sjølv om du busetter der utanfor byen så er det dyrt å pendel. Når dei sei at du kan tjene opp til 50 000 med bonuser så ville eg tatt det med ei klype salt. Den lønna er nok den teoretiske maks lønna du kan få om du klarer å få gjenom samtlige salg, med andre ord i praksis ei umoglegheit. Lenke til kommentar
direkte Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Er det virkelig vanlig? Arbeidsgiveren kunne jo da like å godt valgt noen som allerede bor i London til å komme på intervju istedenfor meg. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Er det virkelig vanlig? Arbeidsgiveren kunne jo da like å godt valgt noen som allerede bor i London til å komme på intervju istedenfor meg. Om dette er en seriøs arbeidsgiver, så er nok annonsen i utgangspuktet rettet mot de som allerede er bor der. Er nok et betydelig antall nordmenn som bor, studerer osv der. I steden for å ha kontakt på mail, så ring de. Forbered deg godt med spm, får du ikke tilfredstillende svar holder du deg unna jobben. Lykke til!!! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er det virkelig vanlig? Arbeidsgiveren kunne jo da like å godt valgt noen som allerede bor i London til å komme på intervju istedenfor meg. Ikkje om dei skal ha ein heiltidsansatt som har norsk som morsmål. Dei fleste nordmenn som bur i London enten jobbar eller studere. Er med andre ord ikkje mange arbeidsledige nordmenn i London. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 «Opptil 50000» er alltid en artig måte å formulere seg på. Det går sikkert an å leve for 15000 i måneden i London, men med nivået på husleier der er det ikke akkurat plagsomt mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå