Zeonid Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei, Jeg sliter med at internett kutter under spilling. Dette skjer ca. hvert minutt i et par sekunder. Dette funker såklart elendig når jeg spiller online(bf2). Mulig det er sånn hele tiden, men merker ikke noe til det ved vanlig surfing. Jeg har nextgentel med en Inteno ruter. Har for øyeblikket ikke kablet til spillpcen, og bruker derfor D-Link DWA-160 Wireless N USB som nettverkskort. Siden problemet ikke finnest når jeg bruker kabel, rekner jeg med det er her problemet ligger. Samtidig som jeg ikke opplevere problemer med min bærbare heller. Noen tips til hva som gjør dette evt. om det er noe jeg kan stille inn på D-Linken? Har forøverig 100% signal og bruker kanal 6(var også samme problem på kanal 11). Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 tenke meg at ruteren er dårlig, grunnen til at du ikke merke det når du surfe er for di web sider ikke streame slik spill gjør:P hvorfor ike bare bruke kabel?. Lenke til kommentar
Zeonid Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Joda, kabel skal på plass etter hvert. Har nettopp flyttet, så har ikke fått lagt opp kabel enda. Men når jeg spiller online med min bærbare har jeg ikke dette problemet, derfor tror jeg det ligger i D-Linken. Evt. at denne jobber dårlig sammen med ruteren? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hvis du bruker Win-XP så sjekk nettverkslinken min for tips om WZC. Hvis du har Vista/Win7 så prøv å legg inn chipsetdriver for WLAN. Rev A has Atheros 900x Chipset and Rev B Ralink RT2870 Chipset. Lenke til kommentar
Zeonid Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Har vista 64bit. Hvordan finner jeg ut om jeg har rev a eller b? Står at det er H/W ver. A1, F/W ver. v1.20(E) bakpå. Edit: Har da funnet ut at dvs Rev A1. Hadde vært flott om du kunne gitt meg en link til rett driver. Kan noen av disse brukes? http://www.dlink.no/cs/Satellite?c=Product...-NO%2FDLWrapper Endret 2. februar 2010 av Zeonid Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Du får bare prøve de. Finner ikke driver fra Atheros, så du får teste de fra D-link. Lenke til kommentar
Zeonid Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Leste på et engelsk forum at atheros sluttet og oppdatere drivere i 2008 for rev a. Men rev b blir stadig oppdatert. Uansett, prøvde på de så lå på dlink sine norske sider, og dem ville ikke laste ned. Så lastet ned en driver fra dlink usa, versjon 1.40, men med samme resultat som før, avbrudd i spillingen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 De er jo vanskelig å få det til å fungere når driverne ikke blir oppdatert fra Atheros. Du kan prøve å slå av kryptering og se om det hjelper. Noen ganger kan det å endre krypteringstype være nok. Lenke til kommentar
Zeonid Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Ok, kan prøve på det for å se om det virker. Men jeg får nok komme meg rundt å legge ned kabel ganske kjapt. Virker som om det er det enkleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå