Gjest mafister Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 å stå for det du har gjort andreas. du sier at amd lever produkter som er billige but thats it . du sier at amd sine cpuer ikke er stabile eller har bra ytelse. dette er å direkte hakke på amd uten grunn for det du sier er feil Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Det er lenge siden jeg har sagt Athlon er ustabilt. Jeg står for mitt det gjør jeg, men ha det litt mer konkret når du kommer med uttalelser. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Quote: On 2002-01-28 22:44, Dollar skrev:OG - når vi mekka PC'n din kjente jeg det svei på fingrene hver gang vi var borti den, du har noe seriøst strømoverslags problem. Er ikke eletriker men det kan jo ikke være sundt. Prøv å stapp den på en annen kontakt eller hiv den bak en UPS.Strøm - statisk? anyone? Hadde lignende overslagsproblem på min pc... Det veiste seg at det kom strøm gjennom skjermkabelen og ned i toweret.. Kan ikke være bra for en pc! Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Quote: On 2002-01-28 22:44, Dollar skrev:OG - når vi mekka PC'n din kjente jeg det svei på fingrene hver gang vi var borti den, du har noe seriøst strømoverslags problem. Er ikke eletriker men det kan jo ikke være sundt. Prøv å stapp den på en annen kontakt eller hiv den bak en UPS.Strøm - statisk? anyone? Hadde lignende overslagsproblem på min pc... Det veiste seg at det kom strøm gjennom skjermkabelen og ned i toweret.. Kan ikke være bra for en pc! Lenke til kommentar
Thade Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Har du mulighet til å bytte Ram brikke med noen? Hadde akkurat samme problemene....restarts + feil meldinger. Problemet løste seg så fort eg fikk skiftet ut RAM brikken. Snakket også med en pctekniker om problemet og "IRQ NOT LESS OR EQUAL" har veldig ofte noe med RAM'en å gjøre. Lenke til kommentar
extreme Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Har lest gjennom alle postene nå, og bortsett fra drittkastingen så har jeg følgende løsning på problemet ditt... Det med at kabinettet var strømførende(!?) kan skyldes overledning, og enten feil med strømforsyning eller strømkabel. Prøv også og sett pc'en din i en jordet kontakt (det er best:) ). Det med IRQ feilmeldinga kan skyldes en veldig enkelt ting, nemlig at du må slå av "Plug And Play OS" installed i bios (Sett den på DISABLED). Har opplevd dette flere ganger, og fått problemer i Win2000/XP med denne enabled (Dog flest på AMD systemer...) Men, dette virker ikke som noe chipsett problem akkurat, og det kan sikkert skje det samme på Intel P4 også! Og til xthal. Håper det var ironisk ment! Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Jon , hva er det med deg og PC problemer ? Jeg synes ikke du har hatt annet en trøbbel... Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 30. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2002 Quote: On 2002-01-30 01:05, extreme skrev:Har lest gjennom alle postene nå, og bortsett fra drittkastingen så har jeg følgende løsning på problemet ditt...Det med at kabinettet var strømførende(!?) kan skyldes overledning, og enten feil med strømforsyning eller strømkabel. Prøv også og sett pc'en din i en jordet kontakt (det er best:) ).Det med IRQ feilmeldinga kan skyldes en veldig enkelt ting, nemlig at du må slå av "Plug And Play OS" installed i bios (Sett den på DISABLED). Har opplevd dette flere ganger, og fått problemer i Win2000/XP med denne enabled (Dog flest på AMD systemer...) Men, dette virker ikke som noe chipsett problem akkurat, og det kan sikkert skje det samme på Intel P4 også!Og til xthal. Håper det var ironisk ment! Pc'en er i en jordet kontakt... Men jeg finne rikke noe "Plug And Play OS" ...? Hvor skal den være om den er der...? Lenke til kommentar
ebe Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Den er en av de jeg får også. Kjører samme som deg, Xp. En kar i et forum på XPerience ga meg en link til en side som beskrev at løsningen i WIN2k for denne (og andre slike feilmeldinger) var å installere "Win2k service pack 2". Vet ikke om man kan gjøre det i Xp. Hvertfall er det en software feil fra microsoft - det er sikkert. Si ifra hvis du finner ut noe mer - da vi sliter med det samme. Ps. har også fått noen andre feilmeldinger. Har du? Men den siste jeg fikk er lik den du beskriver. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Kortet støtter "binding av IRQ til PCI" i BIOS, du kan jo kikke på det. Ellers - kom å link i helga da Jon, kan du teste noe av min RAM eller noe :/ Jeg tar gjerne prosessoren din en tur :smile: hehe Lenke til kommentar
ebe Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Quote: On 2002-01-30 01:05, extreme skrev:Har lest gjennom alle postene nå, og bortsett fra drittkastingen så har jeg følgende løsning på problemet ditt...Det med at kabinettet var strømførende(!?) kan skyldes overledning, og enten feil med strømforsyning eller strømkabel. Prøv også og sett pc'en din i en jordet kontakt (det er best:) ).Det med IRQ feilmeldinga kan skyldes en veldig enkelt ting, nemlig at du må slå av "Plug And Play OS" installed i bios (Sett den på DISABLED). Har opplevd dette flere ganger, og fått problemer i Win2000/XP med denne enabled (Dog flest på AMD systemer...) Men, dette virker ikke som noe chipsett problem akkurat, og det kan sikkert skje det samme på Intel P4 også!Og til xthal. Håper det var ironisk ment! Tror du er inne på noe der extreme. Sliter med samme feilen selv. Om PC-en ikke får blåskjem idag, så er nok "problem solved". Thanx :smile: Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 30. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2002 Quote: On 2002-01-30 17:09, Dollar skrev:Kortet støtter "binding av IRQ til PCI" i BIOS, du kan jo kikke på det. Ellers - kom å link i helga da Jon, kan du teste noe av min RAM eller noe :/Jeg tar gjerne prosessoren din en tur :smile: hehe Hvor var det lan sa du? :smile: Denne restartinga IRRITERER meg "litt"... :sad: btw. PC'en er stø som et fjell... bare jeg ligger unna visse punkter (beskrevet ovenfor...?) Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Kanskje du har en råtten driver (systemdriver) eller noe. Har du prøvd å legge inn XP uten å legge inn NOEN drivere fra CD eller internett? Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 30. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2002 Yupp... Men nå ser det ut som jeg kommer nærmere problemet... Det virker som det er den partisjonen som ikke ligger windows på som bugger... (?) Den virker HELT FINT! til vanlig bruk... (nesten) Leser, skriver, cacher, multitasker, BOMBER... men om jeg prøver og få fram diskopprydding på den, eller scandisk, eller chkdsk, eller defragmentering så... : restart... Åssen skal jeg få fiksa det?!?!?!? Når jeg ikke har "tilgang" til å gjøre stort... Reinnstall av windows funka ikke lissom... Jeg er da ikke HELT SIKKER på om den er problemet... men på chk, diskopprydding, defragmentering, scandisk bugger den vaffal... men defrag, og diskopprydding på den andre partisjonen av disken funker fint... ? Disken funka fint på det forrige ruklet... med via (WTF!!! Dollar :Þ) ide driver... selv om via'n på ide klarte å messe opp alt annet da...? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 HAr du lagt inn noen driver, eller kjører du blank XP driver? Du har sånn jeg ser det (hvis der er IDE/software) 4 muligheter. 1. Blank XP driver 2. Intel chipsett/ata driver 3. Intel application accelerator 4. RAID kontrolleren Vet dog ikke hva du har testa. Lenke til kommentar
nilstv Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Svar på diverse ting: Støt/overslag; ALLE pc strømforsyninger er av typen switching psu, altså er de galvanisk skilt fra "omverdenen". De lager også sitt eget jordingspunkt som i mange tilfeller kan være forskjellig fra jordingen ellers i huset. Andre problemer; Ingen vits å slenge dritt om AMD/Intel... Intel er dyrt... AMD er billig... ytelsesforskjellene kan ikke sies å være katastrofale da :razz: Fikk forsåvidt ACPI feilmelding når jeg skulle installere XP jeg også (Abit KT7A hk). ikke at det plagde meg, da jeg brukte xp i ca 5 minutter, klarte å holde middagen nede, og installerte RedHat 7.2. Går som en drøm (: --- AMD Duron 950@950 (!) Abit KT7A 256mb PC133 Geforce2 MX-400, 64mb [ Denne Melding var redigert av: nilstv på 2002-01-30 21:14 ] Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 Quote: On 2002-01-30 21:09, nilstv skrev:Svar på diverse ting:Støt/overslag; ALLE pc strømforsyninger er av typen switching psu, altså er de galvanisk skilt fra "omverdenen". De lager også sitt eget jordingspunkt som i mange tilfeller kan være forskjellig fra jordingen ellers i huset.Andre problemer; Ingen vits å slenge dritt om AMD/Intel... Intel er dyrt... AMD er billig... ytelsesforskjellene kan ikke sies å være katastrofale da :razz:Fikk forsåvidt ACPI feilmelding når jeg skulle installere XP jeg også (Abit KT7A hk). ikke at det plagde meg, da jeg brukte xp i ca 5 minutter, klarte å holde middagen nede, og installerte RedHat 7.2.Går som en drøm (: Vel.. ettersom det er XP jeg sliter med.. og linux..huff.. Det skal ta litt tid før jeg gidder stresse med det... multimedia, fps, TID jeg ikke gidder bruke står litt høyere enn at winDOWNS bøgger... no help? Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Still stuck : Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Moahahaha...skal du på LAN i helga Jon , Andreas snakka om noe på Birkeland...tenker på d Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Det på Birkeland er avlyst... Vet du om noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå