Pion_ Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 HVORFOR!?!?!?!?!? P4 1,8 Ghz Northwood Abit BD7-RAID Hovedkort for S478/P-4 Gainward Geforce 3 ti/460 (ti200) ...? Jeg fikk trimma Northwooden til 2,35.. litt ustabil.. satt den til 2,3 Geforcen fikk jeg 533 på rammen, 233 til cpu (tror jeg kunne kommet lengre..) 8200 i 3dmark... :smile: Og så begynte problemene... SPONTANREBOOT! Først reboota den hver gang jeg gikk inn på "add remove programs"... Første gang den spontanreboota kjørte jeg alle innstillinger som default igjen.. (klokka ned...) men problemene gir seg ikke... det er ikke når jeg gjør noe spesielt den klikker! Jeg kan klokke tilbake igjen, og over det, og kjøre gjennom hele 3dmark testinga uten problemer... den kan stå på hele natta (idle) uten problemer... men når jeg skal begynne å bruke den rebooter den uten grunn 1 gang i timen lrno!!!! HJELP!!! _________________ The world IS turning...FASTLINJE TIL MEG PLZ! [ Denne Melding var redigert av: Pion_ på 2002-01-28 10:57 ] Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Det må vel være noe galt med noe? : Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 No help?!?!? :sad: Lenke til kommentar
xthal Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 HAHA.. og folk sier at P4 skal være så ***** stabilt Måtte bare si det, unnskyld, mente ikke å fornerme noen (vel kansje extreme da :razz: ) Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jon, har du sjekket minne instillingene dine? har du lagt inn chipsett drivere (jeg gjorde ikke det i alle fall (på din mener jeg)) Kan sikkert stikke innom en dag denne uka å kikke bittegram, bios'n har masse ting jeg satt opp til "optimal ytelse" noe som kan gå utover stabilitet dersom du har svake ledd (bugga disken eller "faulty ram") MSN meg Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jon, har du sjekket minne instillingene dine? har du lagt inn chipsett drivere (jeg gjorde ikke det i alle fall (på din mener jeg)) Kan sikkert stikke innom en dag denne uka å kikke bittegram, bios'n har masse ting jeg satt opp til "optimal ytelse" noe som kan gå utover stabilitet dersom du har svake ledd (bugga disken eller "faulty ram") Btw når du klokker ned, hva gjør du med volten (og minne volten) setter du den riktig? Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Jada, alt er riktig... testa alt på default oxo... Har oxo testa å reinnstallere alt... Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 hmmm... da er det ikek godt å si hva som er feil... _________________ Aopen HQ-45 Abit KT7A Athlon 1.4Ghz :smile: 256 SDRAM Asus v7700 GF2 Ti 64 DDR @ 275/475 40g WD HD 7200 rpm Acer 6x/4x/24x :sad: [ Denne Melding var redigert av: norpheus på 2002-01-28 18:29 ] Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jon, utstyret ditt er NYTT og ikke problemutstyr, skal du ha noe luck med folk som har opplevd det samme, eller skal gjette må du oppgi, kort, disker, drivere o.l. OG - når vi mekka PC'n din kjente jeg det svei på fingrene hver gang vi var borti den, du har noe seriøst strømoverslags problem. Er ikke eletriker men det kan jo ikke være sundt. Prøv å stapp den på en annen kontakt eller hiv den bak en UPS. Strøm - statisk? anyone? Lenke til kommentar
N*E*R*D Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 host host krmt p4 hoste harke intel kan klokkes med 999999999999mhz med NITROGEN PUSTE TUNGT UT OG INN OUHH SJJJ OUUUHH SSSJJJJ Lenke til kommentar
ebe Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Klikk høyre på "My computer". Deretter "Advanced". Deretter "Startup and recovery" > settings. Under "System failure", ta vekk haken ved "Automatcily restart". Da får du se hva som er feilen. Deretter kan du søke på http://www.microsoft.com og se om du finner noe om feilmld du får. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Ellers Jon - sjekke feilmelding var slett ikke dumt. _________________ Andreas Grimsby Nerd! _____________2GHz [ Denne Melding var redigert av: dollar på 2002-01-30 18:36 ] Lenke til kommentar
2roll Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Høres ut som om strømforsyningen ikke er helt god. Du får gjerne spontan reboot dersom "power good" signalet fra strømforsyningen er borte et øyeblikk Lenke til kommentar
viggo Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 hva med å klokke ned til 1,8 igjen? Lenke til kommentar
viggo Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 glem det :smile: (leste ikke hele meldinga) Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 Jeg har fått lokalisert noen steder den klikker på! : 1. Om jeg trykker på Diskopprydderen (den gule greia som kommer opp ved "low disk space") 2.Inne i Nero når jeg går inn på disken "mine dokumenter" ligger i. (Om jeg går på "mine dokumenter" inne i Nero som er shortcutten... no problem... inni explorer funker det oxo fint. 3. Når jeg går inn på "Add remove programs". Men det har jeg visst "fiksa" nå... etter jeg hamra på "add remove windows components" med en gang den starta... Da funka det å gå inn der igjen... For det er ikke I DET ØYEBLIKKET jeg går inn... men 1-2s etterpå... Jeg skal skjekke feilmeldinga... for når jeg kommer inn i windows igjen så kommer det (som regel) "Windows has recovered from a serious error", do you want to send an error report... _________________ The world IS turning...FASTLINJE TIL MEG PLZ! [ Denne Melding var redigert av: PIon_ på 2002-01-30 09:54 ] Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Idag kom min BD7 og gjett hva... Abit tror jeg muligens har dritt på draget, BIOS'n har dato i juni 01, den støtter ikke ACPI (hvertfall ikke på en måte som tilfredstiller Win2k eller XP) Win98 skal jeg legge inn den dagen helvete fryser over. Har en følelse av at her er noe 10-dager's og en Asus P4B266 ute å går temmelig snart. Skuffende - har hatt 8 "gode" Abit kort på rad, så dette. Abit har heller ikke lagt ut noe BIOS eller info overhode på siden sin Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 andreas hva er ditt problem. du hakker på amd uten grunn. amd er bedre enn pentium all together . for øyeblikket er p4 norwood litt bedre, men det varer ikke lenge. ikke kom her og tro du kan alt om ditt og datt for det kan du ikke :razz: Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Hakker på AMD? Når har jeg gjort det? Jeg misliker dog er lite firma nede i taiwan som heter VIA ganske sterkt - men det er helt kurrant. Hva snakker du om, kan ikke huske å ha gjordt det (klart i en IP4 vs AXP disk sier jeg hva jeg mener men jeg plager ikke AMD) Hva jeg kan og ikke kan, hadde jeg kunne alt om ditt og datt (eller hevdet det) så hadde jeg vel antakelig vært rik _________________ Andreas Grimsby Nerd! _______________ Pentium4 1.7GHz 1GB 2x60GXP LCD Geforce 3 TI500 [ Denne Melding var redigert av: Dollar på 2002-01-29 18:55 ] Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 Jeg har fått feilmeldinga opp nuh... IRQL NOT LESS OR EQUAL *** STOP: 0x0000000A(0x00396C00,0x00000002,0x00000000,0x804DC19F) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå