Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Informasjon om to programfag: Medie- og informasjonskunnskap | Entreprenørskap og bedriftsutvikling

Anbefalte innlegg

Må velge hvilket programfag jeg skal ha til andreåret om et par uker. Lurte derfor om noen har erfaringer/vet noe om følgende programfag:

- Medie- og informasjonskunnskap

- Entreprenørskap og bedriftsutvikling

Takk på forhånd

Endret av Evast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet noe? Må velge snart, og skjønner ikke helt hvordan læringen foregår utifra det som står om programfagene på Vilblinoe.

Entrepenørskap og bedriftsutvikling høres jo greit ut å ha i fremtiden. Hva med medie- og informasjonskunnskap?

Endret av Evast
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg har gått M&K. Gikk de to årene på to forskjellige skoler, og min er faring er at hva du lærer mye/lite om kommer velig an på utstyret skolen har. Jeg hadde f.eks. veldig lite om foto, noe som var litt kjedelig siden det var det jeg var mest interessert i. Dersom du er interessert i foto, film, jorunalistikk, webdesign og lignende, så kommer du nok til å like det, men det er selvfølgelig en god del kjedelig teori der også.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner noen som har gått Medie- og informasjonskunnskap på skolen min, og Anfall, det er ikke som du forklarer :-)

Jeg går påbygg, og har gått to år Medier og kommunikasjon. Faget er veldig teoretisk, og det handler mye om hvordan medier fungerer, krisehåndtering, journalistikk, analyse av artikler osv. Det handler mye om hvordan informasjon fra bedrifter og næringsmarkedet skal nå best frem hos mottageren.

Om du har vært borti kommunikasjonsmodellen handler det om saker som denne.

Ikke veldig mye praktisk da altså :-)

Men, personlig ville jeg valgt M&K, for det er noe jeg har hatt veldig god bruk for i mange saker. Du ser aviser, nyheter og reklame på en helt ny måte :-) Jeg tror man har veldig god bruk for god presseskikk og liknende i jobbmarkedet. Det vet jeg jeg kommer til å ha.

Endret av Jensen2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...