Gå til innhold

Vil gjerne kjøpe gode høytalere til DVD-spiller og PC. Mulig?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ganske så uerfaren når det kommer til lydanlegg o.l. Tenke jeg kunne få litt hjelp fra dette flotte forumet.

Jeg har spart opp litt penger og trenger nye høytalere. De jeg har no er et helt greit 2.1 opplegg med ok lyd. Disse har jeg tenkt å gi til lillesøstra.

Har heller ikke noe til TV'en så tenkte og kjøpe meg et anlegg som jeg kan spille av musikk fra laptopen men også bruke til film fra dvdspilleren. Er dette mulig å kjøpe eller må jeg kjøpe hver for seg? (Har bestilt HDMI kabel så jeg kan se filmer fra laptop på TV'en)

Høytalerene vil bli mest brukt til musikk og mindre til film. Og høre på musikk fra 5.1 sorrund er vel ikke noe tess?

Håper på jeg kan få en liten inføring på hvordan dette funker og noen forslag til hva jeg trenger? Prisklasse opp til ca 6500.

På forhånd, hjertelig takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da bør du vurdere Genelec 8020A, eventuellt 8010A, til den prisen tviler jeg sterkt på at de har noen konkurenter, de er støpt i solid aluminium og hviler på gummifot, dette er studio-nærfeltsmonitorer av høy klasse og spiller bedre enn de fleste vanlige høyttalere på skrivebordet siden de ikke er større enn at man kan plassere dem riktig også, de har innebygde separate forsterkere for bass og diskant/mellomtone, hendolsvis 12 og 20 watts forsterkere.

Jeg kjøpte 8020A for pc-bruk for 3-4 år siden og har ikke angret ett sekund, hadde egentlig bestemt meg for og kjøpe subwoofer senere men slo det fra meg da jeg hørte dem, prisen er cirka 4500 og 6500 pr. par og det er de verdt, kabel kommer i tillegg med noen hundrelapper, disse har balanserte innganger, dvs. at du trenger overgang fra mini-jack til XLR, det løser man lettest med en XLR til RCA og en RCA til mini-jack, jeg tviler på at man får tak i kabel med XLR til mini-jack.

Endret av bruno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...