Gå til innhold

Anmeldelse: S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir bare bedre og bedre.

Storkoser meg og tar meg god tid for å titte rundt.

Har nettop knertet de to bueerer i en stor hall.

Spoiler.

 

Vet ikke hva som gjorde utslaget men de krever store mengder bly på kloss hold for det virker som de har noe slags kraftfelt som beskytter dem, men et par magasiner fra hagla med tønnemagasin gjorde susen.

Det kan også lønne seg å lagre under kampen.

 

 

Skal bli spennende å tusle rundt i undergrunnen for å kommet til Pripyat.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Dette blir bare bedre og bedre.

Storkoser meg og tar meg god tid for å titte rundt.

Har nettop knertet de to bueerer i en stor hall.

Spoiler.

 

Vet ikke hva som gjorde utslaget men de krever store mengder bly på kloss hold for det virker som de har noe slags kraftfelt som beskytter dem, men et par magasiner fra hagla med tønnemagasin gjorde susen.

Det kan også lønne seg å lagre under kampen.

 

 

Skal bli spennende å tusle rundt i undergrunnen for å kommet til Pripyat.

 

 

fyll ansiktet til dvergene med bly, og ikke stopp før han ligger i vater :D

 

 

Har akkurat kommet til Pripyat.. :w00t:

Lenke til kommentar

Vel, var det ikke det vi satt igjen etter de 2 forige spillene også?

Regner med at dette spillet går fort om man hopper over sideoppdragene og kun går for oppdragene man må gjennom.

Nå har ikke jeg runda dette så skal ikke uttale meg om slutten enda.

Synes ikke endingen kan sammenlignes med SoC eller CS.. Den ble for lett og for kort. Jeg har brukt titalls timer rundt Zaton og Jupiter for å bygge meg opp til Pripyat, noe jeg ser nå at jeg ikke trengte. :wee:

Uansett er veldig bra spill, og jeg kan ikke kjenne meg igjen i anmeldeleren.

 

Dette er en verdig tittel i den dystre stalker-serien :thumbs:

Anbefales!

Lenke til kommentar

Er det egentlig sånn at man kan ta det med ro gjennom hele spillet intil det er slutt?

Slutten på Clear Sky var i hvertfall stressende der sykehuset var klimakset med soldater på alle kanter over en lengere periode.

Når jeg kom ut på den andre siden hadde jeg knapt 200 skudd igjen og et våpen som var utslitt og klikket ofte.

Det var hardt det.

SoC hadde en mere avslappet slutt der man fikk litt tid på seg til å ta ut fiendene.

Lenke til kommentar

Er det egentlig sånn at man kan ta det med ro gjennom hele spillet intil det er slutt?

Slutten på Clear Sky var i hvertfall stressende der sykehuset var klimakset med soldater på alle kanter over en lengere periode.

Når jeg kom ut på den andre siden hadde jeg knapt 200 skudd igjen og et våpen som var utslitt og klikket ofte.

Det var hardt det.

SoC hadde en mere avslappet slutt der man fikk litt tid på seg til å ta ut fiendene.

Du kan bare ta det helt med ro og bruke den tiden du trenger :yes:

Jeg hadde med meg rundt 3000 skudd til Tunder S14 og GP-37 (begge "unique") for å bruke i slutten.. Fikk vel brukt ca 4-500 skudd

Lenke til kommentar

Spoiler.

 

Må bare si at undergrunnen på vei til Pripyat var meget minneverdig, fantastisk å ha en egen squad og gå samlet som et lag gjennom de farlige gangene, og de diverse farene og utfordringene der nede, rett å slett uforglemmelig. Klarte å redde i land hele squaden, ikke på første forsøk, men jeg spiller såklart på Master :)Nå som jeg har kommet til Pripyat Har tilgangen på utstyr plutselig eksplodert, våpen og ting kan repareres gratis, og da blir det en del reising tilbake til traderne i zlaton for å selge stasj, skulle ønske forholdene var litt vanskeligere i Pripyat, gratis ammo, armor og health er liksom ikke så veldig "master"

 

Lenke til kommentar

SoC hadde en mere avslappet slutt der man fikk litt tid på seg til å ta ut fiendene.

jeg kaller ikke 5 min god tid på å komme seg inn i bunkeren *løpe gjennom kuleregnet imens man heller i seg energydrink [sett in sid-skrikehyl her]*

Ja det var vel den mest stressende delen, det skal jeg være enig i men det var slettes ikke vanskelig.

Lenke til kommentar

Når jeg hadde en elendig gunner som såvidt traff og ingen artifacts pga. jeg faile med å skjønne systemet (var litt noob i den tida) så var det ganske så stress

 

Jeg sleit også med det første gangen, i Shadows of Chernobyl så brukte jeg lang tid på å skjønne hvordan arfifactsene skulle fungere, jeg trodde kanskje de bare funka sånn ved å ha de i sekken, eller at jeg måtte trykke noe :p

 

Forøvrig så er det ufattelig mange våpen å velge blandt i stalker-spillene, men man blir så man holder seg til et fåtall, favorittene som aldri svikter. Jeg har forøvrig bare bytta litt oftere i dette spillet, for å gjøre det vanskeligere, og siden jeg har så usakelig mye penger uansett. Også får man litt variasjon da, jeg vil så gjerne like flere av våpnene, men enkelte, som feks "vss vintorez" snikskyttergeværet, bli rett å slett for dårlig, selv om amunisjonen er fantastisk kraftig. Hva som er favoritten akkurat nå er vanskelig å si, men Hagla mi er alltid med, altså Spas-12 med vanlig ammo (buckshot?). Den lander hvem som helst med et eneste skudd, hvis man er på relativt nært hold, og det er kjekt med en bønsj hunder eller noe på alle kanter :p

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har kommet over en bug, men er ikke sikker. Kan noen ta en titt her?

 

Når jeg får oppdrag av de forskerne i bunkern, så blir aldri oppdragene ferdig:

 

 

1. Oppdraget der jeg skal beskytte STALKER-ne mens de samler informasjon om anomalies tar aldri slutt. De blir aldri ferdig, eneste måten å slutte oppdraget er å drepe dem, men da får man mission fail. Jeg har sovd gjennom mange dager, men det tar aldri slutt. Skal det vere slik?

 

2. Etter jeg leverte 3 veles-detektorer til forskern skulle jeg vente på en reward. Den kommer aldri. Jeg sovd gjemmom mange dager her også, men får ingen reward, hva er galt?

 

Lenke til kommentar

 

Etter å ha samlet data og beskyttet folka jeg hadde med var det oppdraget ferdig.

Når det er sagt så overlevde alle og jeg kom ikke til å treffe noen av de med friendly fire.

 

Når du har levert 3 Veles detektorene så må du ta deg en tur til Zatone, der må du vente på en radiomelding fra Owl som du deretter møter og begynner å deale med.

 

Jeg vandret rundt på Jupiter kartet i flere dager uten å få noe beskjed mens etter å ha ankommet Zatone og tatt meg en spasertur der kom meldingen fort.

 

Jeg gjorde dette forhandlingene 2 ganger for man kan forhandle seg bort og ende opp med å måtte sabotere for Bard for å få dem.

Dette oppdraget endte jeg med å få og ettersom jeg ikke ville sabotere for Bard og ikke hade lagret på ei stund så måtte jeg gå tilbake til forige save.

Første gangen dro jeg direkte til Zatone etter å ha levert detektorene og tok en kort spasertur der og fikk radiomeldinga fort mens neste ganegn var jeg et par dager til i Jupiter uten å få meldinga fra Own.

Dro så til Zatone og tok en spasertur der og da kom radiomeldinga fra Own igjen.

Det virker som du må være i Zatone for å få meldinga.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg også runda spillet og jeg mener slutten ikke kom plutselig og uventet.

Det var hele tiden når man kom til Pripyat begynnelsen på slutten og for en slutt der alle spørsmål som tidligere har hengt i lufta blir besvart og historien får en værdig avslutning.

Selvagt om man svarer rett på det aller siste spørsmålet for svarer man feil begynner det virkelige eventyret.

Lenke til kommentar

Da har jeg også runda spillet og jeg mener slutten ikke kom plutselig og uventet.

Det var hele tiden når man kom til Pripyat begynnelsen på slutten og for en slutt der alle spørsmål som tidligere har hengt i lufta blir besvart og historien får en værdig avslutning.

Selvagt om man svarer rett på det aller siste spørsmålet for svarer man feil begynner det virkelige eventyret.

Say what? :ohmy:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...