Merk. Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Evening, gentlemen! Jeg sitter her og leter etter min fremtidige MP3-spiller, og har kommet fram til kandidatene Ipod Nano 16gb (5th generation) og Sony Walkman NWZ-X1050B. Hittil så virker det som sistnevnte blir kjøpt, hovedsaklig siden samtlige anmeldelser jeg har lest har skrytt lydkvaliteten opp i skyene, i motsetning til Nano. Men så tenkte jeg på noe: Hvor stor rolle spiller lydkvaliteten egentlig? Hvor hører jeg på musikk? Bussen, altså blir det en del bakgrunnsstøy. Hva hører jeg på? MP3-filer, og lydkvaliteten dens er vel begrenset? Vil altså jeg, som ikke er audiofil, merke forskjellen på disse to spillerne? Må si at Walkman kanskje frister mer uansett, noen erfaringer? Takk for svar. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg har den Sonyen du nevner og jeg er knakende fornøyd med den. Ekstremt god batteritid og god lydkvalitet. Nå er jeg riktignok generelt i mot iPod rett og slett fordi det låser meg, i utgangspunktet, til iTunes - ett program jeg er fullstendig uinteressert i å installere på mine maskiner og ikke minst like uinterssert i å bruke. Jeg valgte Sonyen på grunn av hovedargumentet med tanke på at den har full drag and drop mulighet og ikke er låst mot ett system eller program. Dessuten fungerer den mot USB-tilkoblingen i bilen min - noe forsåvidt iPoden også hadde gjort. Lydkvaliteten har jo også mye med headsettet du velger, og verken Sony eller iPod sine orginale headsett er spesielt bra på dette området. Jeg ville lagt noen kroner i et bedre headsett, gjerne med støykansellering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå