Mojo Pin Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei! Har en Onkyo NR807 receiver og et par Dali concept 6 fronthøyttalere. Har problemer med HDMI handshake, slik at jeg ikke får utnyttet HD lyd. Det jeg lurer på er, hvor mye går jeg glipp av? Er det stor forskjell mellom Theatrical Dimension (instillingen som jeg synes gir best lyd når jeg kun har to høyttalere tilkoblet) og f.eks. HD-DTS ? Eller må man ha surround system for å få noe ut av det? Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Jeg har lyst til å svare "Hvor langt er ett tau?", men det gir deg ingenting så da velger jeg å fylle på med at det kommer selvsagt ann på mange faktorer. Generelt sett er jo alle oppgraderingen er forbedring. edit. jeg innser at det heller ikke gir deg noe, så vi satser på noen andre kan gi et bedre svar Endret 1. februar 2010 av Badjoker Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Hehe Jeg har da gitt noen opplysninger som gjør spørsmålet ganske spesifikt. Er det stor forskjell i lydkvalitet mellom "Theatrical Dimension" (lydmodus på forsterkeren) og DTS-HD Master, når det spilles av på en Onkyo Nr807 forsterker og ut til Dali Concept 6 fronthøttalere, altså stereo. Eller merker man først den store overgangen til Hd-lyd, som mange snakker om, først på større surroundannlegg med sub og hele pakka? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Concept 6 er ikke den mest oppløste høyttaleren som finnes, men det bør være en forskjell der også. Har du problemer med handshake så test ut et par andre hdmi-kabler. Det har løst tilsvarende problemer før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå