Merko Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Hei. Nå som Battlefield Bad Company 2 beta er ute på PC, så har jeg spillt det i det siste. I starten kunne jeg spille så lenge jeg ville uten at problemet oppsto, men nå i det siste så raser gradene på skjermkortet opp i en rekordfart. Etter et par minutters spilling, så er GPU1 oppe i 100 grader, da høres det ut som skjermkortet kjører viftehastigheten på max. Noe som også bråker en god del. GPU loaden er også bare på 54% Mens på GPU2 så er GPU Load på 53% og temperaturen 70 grader. Kunne jo tenkes at det var vifta som var gåen, men jeg får inn all info om RPM \ vifte % osv i GPU-Z. Samtidig som jeg hører en mini-tornado neddi der. Tok et Screenshot av GPU-Z av GPU1 og GPU2 etter 2-3 minutters spilling. GPU 1 - Som også er problemet GPU 2 - Som ser ut som den virker som den skal Noen som har peiling på hva det kan være? Jeg kan fint spille i time etter time selvom kortet er 100~ grader, men det er som sagt uværet der nede som bråker en god del. + Jeg er litt 'redd' for at kortet skal gå fyken om jeg kjører det for hardt over lengre tid. Edit: GPU1 er på 63 grader idle og GPU2 på 47grader idle. (40% fan speed) Setter pris på hjelp! Endret 1. februar 2010 av Merkoen Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Dårlig kontakt mellom første GPU og kjøleblokken, kanskje? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Dårlig kontakt mellom første GPU og kjøleblokken, kanskje? Hm det er godt mulig. Er det en vanskelig operasjon å fikse selv? Kortet er jo ganske svært, litt i tvil om jeg faktisk får det ut igjen Men er jo litt rart om kjøleribben skal løsne litt uten at jeg har gjort noe fysisk med kabinettet\skjermkortet. Setter pris på andre svar før jeg setter i gang en stor operasjon her. Men takk Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Nei, da er det nok ikke så sannsynlig. Masse støv som har kilt seg innimellom kjøleribbene kan forhindre ordentlig luftgjennomstrømning, og også lage varme... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Nei, da er det nok ikke så sannsynlig. Masse støv som har kilt seg innimellom kjøleribbene kan forhindre ordentlig luftgjennomstrømning, og også lage varme... Jepp er noe sånt jeg også mistenker. Skal sjekke opp i det nuh så teste igjen. Takk. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Tar forsatt imot tips. Tok ut skjermkortet for å se om det var noe støv, men fikk ikke sett så mye siden det dekslet til skjermkortet satt ganske godt fast, selvom jeg skrudde av alle skruene på undersiden. Gadd ikke ta sjansen på å "rive det av". Men nå er iallefall GPU1 på 84 grader idle og GPU2 på 53grader idle :/ Litt synd om jeg må få nytt, siden jeg fikk det til 1800kr fra komplett, kostet rett under 4000 nytt, men kjøpte det på kompletts tilbudsdag for 1 år siden ca. Om de sender meg nytt, blir det nok et skjermkort som tilsvarer 1800kr~ prisen tenker jeg. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Tøm for støv (bruk trykkluft) og skru til skruene på baksiden. Det pleier å hjelpe Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Tøm for støv (bruk trykkluft) og skru til skruene på baksiden. Det pleier å hjelpe Hm ja, kan prøve med trykkluft. Uansett, kjøptet skjermkortet hos komplett for 10 måneder siden ~ Om det viser seg at kortet snart tar kvelden, og at jeg har rett på nytt. Får jeg ett nytt som er tilsvarende 4870x2, eller et som kosta tilsvarende prisen jeg kjøpte det for? Om det er det siste så er det jo litt synd siden jeg kjøpte det på kompletts supermandag, hvor jeg fikk 50% avslag på det Betalte 1800kr. På den tiden var vel orginal pris rett rundt 3500-4000~ Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Sper du paa ett par lapper selv saa faar du ett kort som er ca. like bra, trekker mindre str0m og som ikke st0yer like mye. Men anbefaler aa ta ut kortet og gaa grundig til verks med trykkluft ja. Kortet er jo fullt brukandes i minst ett aar til om det ikke er 0delagt. ^^ Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Tøm for støv (bruk trykkluft) og skru til skruene på baksiden. Det pleier å hjelpe Fungerte fint med trykkluft 40~ grader idle nå og 60-70 i full load. takk. Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Da kan du tryggt utsette innkj0p av nytt skjermkort en stund til. ;D Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Var også lei av varmen som dette kortet ga, kabelene bak maskinen begynte å få veldig løse ytterkapper. Den lå vel på ca 85 grader eller mer under spilling. Har ett litt trangt kabinett. Hadde vel 60+ ved idle. Hele maskinen var meget varm hele tiden. Monterte på ett enkelt vannkjølingssystem, og nå så holder kortet 40-42 grader under spilling, 30-35 under idle. Og hele kabinettet er nå kjølig som det skal være. Samt at bråket fra viften er borte, selv med høyt volum på høytalleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå