Gå til innhold

Komme igang med Ada programmering?

Anbefalte innlegg

Hvilken IDE kan man bruke for å kode og kompilere Ada? Jeg har lest det skal gå ann å laste ned en plugin til Eclipse, men hos Eclipse finner jeg ikke så mye... noen der ute som vet hva som går ann? Hadde vært veldig kult om det faktisk gikk til Eclipse.

Jeg fant noe her:

http://www.adacore.com/home/products/gnatp...uite/gnatbench/

men uten direkte download link aner det meg at det kanskje koster penger?

Hva med:

http://www.aonix.com/adt.html ?

Noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare nysgjerrig... Hva skal du gjøre som krever ADA? :)

-C-

Jeg har kikket litt på embedded systems... AVR nerden inni meg lurer :D (ikke akkurat AVR, der brukte vi assembly en gang i tiden).

Litt spennende å kikke på helt nye språk, og se hvor fort man tar det opp. :-)

Jobber mye med VHDL og FPGA på skolen, og vil bare uttrykke min misnøye med Ada syntaks.

Lenke til kommentar

-C-

Jeg har kikket litt på embedded systems... AVR nerden inni meg lurer :D (ikke akkurat AVR, der brukte vi assembly en gang i tiden).

Jobber mye med VHDL og FPGA på skolen, og vil bare uttrykke min misnøye med Ada syntaks.

Det er notert... om du kanskje også ville uttrykke hva du mener er en god IDE hadde det vært nice :-)

Lenke til kommentar

-C-

Hvis det er embedded som er målet ville det være mer hensiktsmessig å bruke f.eks. C og lære seg om forskjellige kode segmenter og hvordan man styrer hvor disse skal legges vha. linker script, ROM only kode samt interrupt service rutiner, osv. er også viktig (hvis du ikke allerede kjenner til alt dette da).

Jeg programmerte en del ADA på 1980-tallet og ble aldri helt frelst. Det har kommet en del OO utvidelser siden den gang, men...

Skal du lære noe nytt (som egentlig er gammelt) burde du lære Common Lisp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...