Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Koble vanlige høyttalere til bilstereo?

MilKman'

Anbefalte innlegg

Jeg har to passe store høyttalere som jeg i dette øyeblikk brukes til PCen min, og jeg lurer på om det er mulig å koble disse til et bilstereo? Ved å f.eks legge høyttalerene i bagasjen etcetc.

Jeg har et en Pioneer,DEH-P2000 spiller.

Ledningene på høyttalere er ikke plugger, men endene består av mange små kobbertråder. veit virkelig ikke hva det heter.

Takker for all hjelp :)

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AUX er som du sier, en inngang. Jeg vet ikke helt hvorfor du drar inn det her, vil du koble til mobiltelefon eller mp3-spiller?

Hvis du skal koble til forsterker trenger du line-out, som også er en rød og en hvit kontakt, da bruker du en phono-phono stereo-kabel (forsterkeren har like kontakter).

Hvis du ikke har en forsterker må du koble høytalerne rett på utgangene på spilleren, hvis du bruker fronthøytalerne så kan du koble dem på bakutgangene. Jeg vet ikke hva slags kontakter du har, så kan ikke hjelpe deg mer spesifikt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært nede på Europris og raska med meg en sub til 500kr.

Den er på 600W bare sånn fyi.

Baksiden består av to innganger som er av metal(gullfarget) og som man kan skru på. Jeg er ikke no flink til å forklare hvordan det ser ut men du har vel sikkert greie på sånn.

(Så vidt jeg veit er det innebygd forsterker

Lenke til kommentar

Kan være high-level innganger, som klarer å forsterke vanlige høytalersignaler, men du trenger fortsatt strøm til en evt forsterker.

Sikker på at det ikke står anbefalt 600w forsterker?

Du kan ikke ta bilde av utstyret og legge opp her da?

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Du trenger:

En forsterker

Strømkabler til forsterkeren, en fra batteriet, og en til jord.

Signalkabel fra cd-spillerens line-out til forsterkerens inngang, denne har to phonokontakter i hver ende.

Høytalerkabel (vanlig utermintert kabel) fra forsterkeren til subben.

Jeg gjentar: Hvordan kan det være en forsterker der, om du ikke kan koble til strøm noe sted?

De to kontaktene på subben er skruterminaler, for å feste ledninger uten kontakter på, altså, bare vanlig isolert ledning uten kontakter på enden.

Lenke til kommentar

Den Europiss-subben var det vitterlig noe snodig med. Det STÅR på eska at den har forsterker, bassboost, RCA-innganger osv., selv om den kun har en høyttalerterminal. MEN den har også en bryter som indikerer "hus" eller "bil".. Står det 8 Ω og 4 Ω på den bryteren? Dessuten har den et CE-merke, noe jeg virkelig ikke trodde noe uten elektronikk trengte...

SIKKER på det ikke er en forsterker skjult under sidedekselet eller noe slikt...?

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...