Evil-Duck Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Hei , er på utkikk etter ny mobil for å erstatte min nokia 5800, er ingen stor fan av symbian etter å ha eid 5800en en stund. mine kriterier er egentlig at jeg vil ha en mobil med toutch skjerm , spiller ingen rolle om den er trykkfølsom eller berøringsfølsom , at den har et godt kamera er heller ikke vikti for meg. ikke noen nødvendighet , men ser på d som et bonus har et fysisk fulltastatur.Vil egentli ha en mobil som kan steppe inn for datamaskinen når jeg ikke har den tilgjengelig på turer og slikt. Har siklet på Nokia N900 og den er høyst aktuell , men denne har vel ikke støtte for spotify? og frykter prosessoren kansje kan bli litt slapp nå i disse snappdragon tider Bør ha : Wi-Fi Super3g GPS kjapp prosessor God E-post støtte God Nettleser *** Spotify støtte God musikkspiller Stor skjerm med stor oppløsing Toutch skjerm uaktuelle telefoner : Symbian baserte telefoner og iPhone. På budsjett siden så har jeg ikke andre kriterier en at enten Telenor eller netcom kan tilby mobilen med abenomang fra nettsidene sine. Endret 1. februar 2010 av Evil-Duck Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 HTC Hero eller HTC Tattoo. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Kan jeg spørre hvorfor Symbian er uaktuelt? Men dine kriterier må jeg si meg enig med iNeo. Du snevrer det såpass ned at du ikke står igjen med mange valgmuligheter. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Som jeg skrev i åpningsposten så har jeg nå en 5800. dette er da en telefon jeg ikke er spesielt fornøyd med grunnet at jeg rett og slett ikke trivdes med OSet , likte ikke menyen og synst hele bruken av telefonen ble for kjedli. eneste jeg likte med telefonen var musikkspilleren som var ganske god. og velger derfor i denne omgang å styre unda symbian. HTC HD2 er forøvri en mobil jeg sett litt på som frister. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Tror du bare vil bli skuffet med HD2, du vil også ble ekstremt lei den med mindre du setter deg inn i hvordan du flasher og setter deg inn i xda-developers.com Lenke til kommentar
martingee Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Det høres jo ut som om du nesten har bestemt deg allerede N900 er absolutt et godt valg. Denne mobilen er jo blitt mye omtalt som en erstatter for pc i den grad vi snakker om mobilitet. Tror ikke du behøver å bekymre deg for at det ikke er Spotify-støtte for øyeblikket. Dette kommer nok snart skal du se. Spotify finnes jo symbian allerede og etter min mening så er Symbian et litt utslitt OS. Det fungerer greit i bruk, men flere og flere synes det ser kjedelig ut i forhold til iPhone OS og Android. HTC HD2 er også en helt rå mobil! For denne må du riktignok punge ut en heftig sum med $. Selger den på jobben og har hatt den i hånda og testa. Den er vanvittig stor og har en vanvittig skjerm. Noen fan av Windows Mobile er jeg ikke så hadde sterkt vurdert den om den hadde kjørt Android (gjerne 2.1 hvis det hadde vært tilgjengelig). Men skal ikke komme med ønsketenkninger... Men ønsker du en god mobil som har akkurat det du er ute etter og som er meget behagelig i bruk og kan skaffes for en rimelig penge med enten telenor eller netcom-subsidie så vil jeg anbefale HTC Hero. Her får du en av de bedre mobilene som finnes på markedet og som tilbyr mye gøy. Kameraet på den suger oppriktig nok, men dette var ikke noe krav heller fra din side. For tiden har jeg en slik en selv og jeg er kjempefornøyd. Mobilen er superenkel å tilrettelegge, skjermen har grei oppløsning og ser bra ut i tillegg til at den er behagelig å trykke på. Android Markets gir deg muligheten til å tilpasse telefonen etter ønske med mange gode apps (ikke bare unyttige/morsomme leke-applikasjoner). Spotify er selvfølgelig innstallert og er en fryd å bruke! Btw offline playlist i Spotify er genialt! Og en ting til. Er du en aktiv bruker av Google (kalender, gmail, kontakter, sync osv) så hadde jeg uten tvil gått for Android. Syncer som en drøm Nå skal det bli snart bli mulig å innstallere Eclair også (Android v2.1 samme som Nexus One). Håper dette var til hjelp tross mye tekst ^^ Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) takker for alle innspill, god respons på forumet her ! spesielt takk til martingee for langt og utfyllende innlegg. Ser ut som jeg ender opp med Nokia N900 med iConnect abenomanget til netcom, Synst det virker som en lovende telefon som kan komme noen veldi spennende apps til fremover pga den er linux basert , har vel IR så skimter vi kansje en universal kontroll ? hadde vært fett Endret 2. februar 2010 av Evil-Duck Lenke til kommentar
martingee Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 takker for alle innspill, god respons på forumet her ! spesielt takk til martingee for langt og utfyllende innlegg. Ser ut som jeg ender opp med Nokia N900 med iConnect abenomanget til netcom, Synst det virker som en lovende telefon som kan komme noen veldi spennende apps til fremover pga den er linux basert , har vel IR så skimter vi kansje en universal kontroll ? hadde vært fett Hvor mye må du punge ut for N900 med iConnect? Lenke til kommentar
Riccardo Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg simpelthen ELSKER min Nexus One Lenke til kommentar
martingee Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg simpelthen ELSKER min Nexus One Jeg har endelig fått mulighet til å teste den ut selv! Helt herlig! Men må nok holde meg til min Hero i første omgang. Gleder meg til jeg kan innstallere Eclair på Hero! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 takker for alle innspill, god respons på forumet her ! spesielt takk til martingee for langt og utfyllende innlegg. Ser ut som jeg ender opp med Nokia N900 med iConnect abenomanget til netcom, Synst det virker som en lovende telefon som kan komme noen veldi spennende apps til fremover pga den er linux basert , har vel IR så skimter vi kansje en universal kontroll ? hadde vært fett Hvor mye må du punge ut for N900 med iConnect? 2499,- Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Du kan bruke et program som heter "Blue Maemo" - Det er en blåtann remote som fungerer på f.eks PS3 og PC, så du kan bruke den som fjernkontroll til PS3 eller som fjernkontroll til powerpoint presentasjoner på en PC. Du har mus, tastatur og next/previous slide osv. Helt genialt. Lenke til kommentar
program Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Tror du bare vil bli skuffet med HD2, du vil også ble ekstremt lei den med mindre du setter deg inn i hvordan du flasher og setter deg inn i xda-developers.com Og det vrøvlet der står du å uttaler deg om uten noen som helst begrunnelse? Forferdelig useriøst. N900 er et bra valg, støtter opp det. Lenke til kommentar
terion Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 N900 er nok valget om man vil ha seg en telefon man bruker mesteparten av tiden på nett, eller mail etc. Jeg likte svært godt min Hero, men syntes det var leit å måtte bruke den klare store fine skjermen som tastatur hele tiden. Fysisk tastatur passer meg mye bedre. Går faktisk en del samtaler over IM på N900'n. Hadde kanskje landet på en Milestone fra Motorola hadde den vært lansert her i landet. Der har man jo Android og fysisk tastatur. Nexus har også fristet meg, men jeg angrer ikke over valget av N900 tross den har noe mangler ennå. Et marked uten for mye apps ennå, mms mangler foreløpig, og den virker ikke helt "ferdig". At den bare er klokket til 600mhz er ikke noe så veldig å frykte det heller, da den i tillegg har egen GPU og egen prosessor til lyd. Her må Snapdragon gjøre alt selv om jeg ikke tar helt feil.. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Tror du bare vil bli skuffet med HD2, du vil også ble ekstremt lei den med mindre du setter deg inn i hvordan du flasher og setter deg inn i xda-developers.com Og det vrøvlet der står du å uttaler deg om uten noen som helst begrunnelse? Forferdelig useriøst. N900 er et bra valg, støtter opp det. Erfaringen min med windows mobile er begrunnelsen min. Ditt innlegg derimot, er ubegrunnet. Lenke til kommentar
program Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Du er jo bare tullete. "Erfaringer" er ikke noen gyldig begrunnelse for hvorfor det er dårlig. Da må du skrive hva som er dårlig med erfaringene. Kom med en grunn. Ingen har lyst til å høre på deg hvis ikke du klarer å svare for hvorfor du mener det du mener. Og hvordan i all verden skal jeg kunne begrunne at du ikke begrunner deg? Min erfaring er at folk som kjøper HD2 blir positivt overasket angående WM, pga. Sense og TocuhFlo. Det der med "flashing" osv. med xda-developers er jo bare sju mil ut på jordet, seksti daler over landet og et par-tre mil ut i havet. Hvorfor skal man behøve å "flashe" den noe mer en andre telefoner. UIet er ganske "flashet" fra før faktisk. Ikke mindre enn andre telefoner i alle fall. Endret 2. februar 2010 av program Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Ok. 1. En venn av meg er positiv til hastigheten, men negativ til det faktum at den henger seg opp hvert 10 minutt. True story 2. Har du lyst på programmer på du sette deg inn i xda-developers til en viss grad. 3. Windows mobile OS-et er kronglete å bevege seg i, nå vet jeg ikke hvor lett det er å treffe noe når du trykker, men tidligere erfaringer sier det er ganske vansklig å treffe selv den største knappen (note: snakker ikke om sense nå). Har du lyst til å komme med noe positivt må du bare gjør det også Endret 2. februar 2010 av iNeo Lenke til kommentar
program Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 1. Min telefon har ikke hengt seg opp til nå. 2. Har du lyst på programmer så må du sette deg inn i hvordan man søker. 3. Det er bare i avanserte menyer at OSet kan være litt småkronglete. Men med den store skjermen er det stort sett enkelt å treffe det du vil selv der. En 2cm bred knapp er akkurat like lett å treffe i WM som i alle andre OS. Det skjønner vel du også? Hvis telefonen hadde hengt seg opp hvert 10. minutt og vært så kronglete osv. hvordan kan du da forklare de fantastiske kritikkene. WM på HD2 er noe helt annet enn clean WM til dagligdags bruk. Lenke til kommentar
iskya Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Hvorfor utelukker du iphone 3gs? Den er jo perfekt til det du listet opp! Kjøpte meg en for to uker siden og er kjempefornøyd! Og jeg prøvde/var innom MANGE mobiler før jeg til slutt endte opp med den. Brukergrensesnittet, skjermresponsen og raskheten er bedre enn noen andre mobiler jeg har prøvd. Alt du gjør følger fingeren nøyaktig og det er INGEN lag. I tillegg er det mange programmer å velge mellom. Ja, du er avhengig av appstore, og ja 70% av programmene der er crap. Men fordi det er så mange programmer totalt sett er det også utrolig mange gode programmer. Bruker den til mye av det jeg brukte pcn min til før; utrolig god surfemobil! Terningkast 6 fra meg, Ps: angående skjermstørrelsen til hd2 vs iphone: hva skal du med en mobil med 4,3"-skjerm? Se filmer? Jeg har aldri orket å se filmer på noe med mindre enn 10"-skjerm annet enn for å prøve det ut. iPhone-skjermen er super til surfing, den har ikke skyhøy oppløsning, men høy oppløsning pleier både å gjøre mobilen treigere og kreve mer av batteriet.. Phonearenas sammenligning: Endret 3. februar 2010 av muchacha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå