Gå til innhold

Pris på manfrotto kamerastativ

Anbefalte innlegg

Jeg har vandra litt rundt i forbindelse med nytt kamera etc. jeg venter på og jeg har fått et tilbud på kamerastativ.

Manfrotto Camera Tripod 055XPR

Manfrotto Midi Ball Head 488RC

Totalt kr. 2400.-

1. Så langt jeg kan bedømme det er stativet svært bra?

2. Tilbudsprisen, høres den grei ut?

Det var u-ansett noe mer enn jeg hadde tenkt, men...

Endret av Allart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv Manfrotto Camera Tripod 055XPRO B og et kraftigere hode som heter 488 RC 4 med to hurtigplater, og jo stativet er meget bra om du ikke må for høyt opp i vekt på utstyret.

Når jeg rigger opp 7D med batterigrep og Sigma sin 150-500 mm blir det dog for spinkelt, jeg må bruke snorutløser for å unngå vibrasjoner, setter jeg på 70-200 mm så er det ikke noe problem.

Vurderer derfor å legge det ut for salg for å kjøpe kraftigere stativ :hmm:

Om det er tilbudspris er jeg forresten ikke imponert .

Stativet selges hos Netshop for 1339.-

fotovideo tar 748 for det hodet , noe som i mitt hode blir 2087.-

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Har selv Manfrotto Camera Tripod 055XPRO B og et kraftigere hode som heter 488 RC 4 med to hurtigplater, og jo stativet er meget bra om du ikke må for høyt opp i vekt på utstyret.

Når jeg rigger opp 7D med batterigrep og Sigma sin 150-500 mm blir det dog for spinkelt, jeg må bruke snorutløser for å unngå vibrasjoner, setter jeg på 70-200 mm så er det ikke noe problem.

Vurderer derfor å legge det ut for salg for å kjøpe kraftigere stativ :hmm:

Vel, da spørs det da, med A900 og 135 eller med 24-70.

A900 veier litt mindre enn D700 eller 5DII men 135 er tung så alt i alt ligger jeg vel i samme gata tenker jeg . Når det gjelder vektbelastningen er den godkjent for 7 kg.…

Endret av Allart
Lenke til kommentar
Ja vet den er godkjent for det + at jeg har et kraftigere hode,men med en lang tung zoom blir det vibrasjoner bare du så vidt er borti kamera, i vind blir det håpløst .

Jeg må nesten le...jeg ble litt stille nå, forsøkte å se for meg stiv kuling ute ved Marstein fyr eller noe sånnt..........jeg forstår problemstillinga.

Jeg finner vel ikke noe bedre til ikke høyere pris antagelig? Dumt dette med pris men akkurat nå er det slik.

Endret av Allart
Lenke til kommentar

Stativet er meget bra til den prisen, det er ikke det.

Men jeg fatter ikke at det settes 7kg, ikke fordi jeg betviler at det bærer det og mere til, men når en er oppe i 7 kg har en som regel et stort/langt objektiv og det er det som gjør det ustabilt (vibrasjon), med 70-200 eller mindre har jeg ikke merket noe .

Lukter selv på dette:

Benro Karbon stativ C-458 m8 . kr 3 995,-

benro_karbon_stativ_c_458_m8_-682862011_0_Big.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Stativet er meget bra til den prisen, det er ikke det.

Men jeg fatter ikke at det settes 7kg, ikke fordi jeg betviler at det bærer det og mere til, men når en er oppe i 7 kg har en som regel et stort/langt objektiv og det er det som gjør det ustabilt (vibrasjon), med 70-200 eller mindre har jeg ikke merket noe .

Lukter selv på dette:

benro_karbon_stativ_c_458_m8_-682862011_0_Big.jpg

Jeg vil neppe havne bort i et stort langt objektiv. Jeg ser for meg at jeg ikke går over den grensen jeg nevnte for deg.

Benro har jeg lest om, ja, og det ser bra ut men jeg våger ikke belaste økonomien mer nå tror jeg. Skal ha minnekort, et par....og da må jeg roe ned. Ei stund.

Så flipper jeg ut litt her:

Så dine foto i linken her, fra Nyksund, herlig! Var oppover der i fjor vinter, fotograferte også. (Med 30D). Verdens vakreste område, hele vegen!

Endret av Allart
Lenke til kommentar
Lukter selv på dette:

Har samme staiv som dere og har lenge tenkt på å utvide med ett karbonstativ.... men karbon er jo svært lett og derfor kan jeg ikke se at dette blir spesielt stødig siden all vekten da vil ligge helt på toppen.

Lenke til kommentar
Om du ikke ser for deg bruk av lange objektiver kan jeg annbefale stativet,men som sagt tilbudsprisen var ikke god, dessuten kan det finnes pent brukte .

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=66818

Manfrotto 055X PROB m/804RC2 2 195,-ink. mva.

Men her er ikke kulehode. Har liksom forstått at det er svært fleksibelt. På den andre siden er muligens den tekniske løsninga på stativet i linken du gav her mer solid.

Har lagt den inn i favoritter og skal gå gjennom stativer på nytt. Ser nå at tilbudet jeg fikk ikke var det helt store...

Endret av Allart
Lenke til kommentar
Lukter selv på dette:

Har samme staiv som dere og har lenge tenkt på å utvide med ett karbonstativ.... men karbon er jo svært lett og derfor kan jeg ikke se at dette blir spesielt stødig siden all vekten da vil ligge helt på toppen.

Stativet er stødig i massevis selv om det er lett (etter hva jeg har lest), det er ikke vekten i seg selv som er avgjørende,men styrken i bena og evnen til å ikke ta opp vibrasjoner, når det så blir nødvendig med ekstra vekt ved feks sterk vind så ser du det er en krok under, der kan du henge hva som helst, feks kamerabagen/sekken, en stein du finner i nærheten eller et lodd .

Lenke til kommentar
Lukter selv på dette:

Stativet er stødig i massevis selv om det er lett (etter hva jeg har lest), det er ikke vekten i seg selv som er avgjørende,men styrken i bena og evnen til å ikke ta opp vibrasjoner, når det så blir nødvendig med ekstra vekt ved feks sterk vind så ser du det er en krok under, der kan du henge hva som helst, feks kamerabagen/sekken, en stein du finner i nærheten eller et lodd .

Da opplever jeg at jeg har to valg? Velbon Sherpa... tåler opp til 5 kg.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=140663

(Problemet mitt er at jeg liker å se det jeg kjøper "in live". Har derfor litt problemer med valg.)Ser at denne Velbon er litt mindre komplisert i konstruksjonen, (færre deler) og det skulle vel tale for mer stabilitet i fotoøyeblikket og på sikt.

Eller også Manfrotto-kombinasjonen stativ som jeg har tilbud på, men her litt rimeligere: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54221 og kulehode som er bedre enn tilbudet jeg fikk : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=140595 som tåler 8 kg.

I begge tilfellene må jeg i så fall kjøpe pr. postordre.

Endret av Allart
Lenke til kommentar
Lukter selv på dette:

Da opplever jeg at jeg har to valg? Velbon Sherpa... tåler opp til 5 kg.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=140663

(Problemet mitt er at jeg liker å se det jeg kjøper "in live". Har derfor litt problemer med valg.)Ser at denne Velbon er litt mindre komplisert i konstruksjonen, (færre deler) og det skulle vel tale for mer stabilitet i fotoøyeblikket og på sikt.

Eller også Manfrotto-kombinasjonen stativ som jeg har tilbud på, men her litt rimeligere: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54221 og kulehode som er bedre enn tilbudet jeg fikk : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=140595 som tåler 8 kg.

I begge tilfellene må jeg i så fall kjøpe pr. postordre.

Siden jeg startet tråden så kan jeg vel avslutte den kanskje, ved å "melde fra" om stativvalget:

Det ble ett i carbon, Slik Pro 713 EZ Tripod. Vel å merke er det handtak, et lite, og ikke kulehode men jeg ser det kan være like greit. Takk for hjelpen !

Endret av Allart
Lenke til kommentar
Hvis du har tenkt til å gå turer med stativet bør du tenke vekt. Veier et stativ 7 kg så blir det nok ofte liggende igjen hjemme fordi du ikke gidder å drasse det med deg.

Ja, jeg har tenkt på det.

Jeg er ikke opptatt av lange turer i fjellheimen, natur og villmark . Ikke i utgangspunktet i alle fall. De gangene jeg skal benytte stativ ute tror jeg tid og sted er relativt godt gjennomtenkt fra min side. Dessuten har jeg bil. På den andre siden, stativ ca. 2 kg. Kamera og objektiv ca. 2 kg.og det er ikke så ille å bære med seg et par timer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...