Feltherre Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei Jeg går nå siste året mitt på vidergående skole,påbygg til generell studiekompetanse. Jeg har tidligere gått to år på Media og Kommunikasjon. I et forsøk på å beregne karakterne jeg kommer til å få til sommeren på vitnemålet mitt, så ble jeg er litt usikker på hvilke fag som kommer på vitenmålet. Så jeg trenger litt hjelp i å klarne opp hvilke fag som kommer på vitenmålet. Eksempel: Mattematikk har jeg hatt alle 3 årene er det bare den siste karakteren som kommer på vitenmålet, eller er alle karkakterne fra de to foregående årene også? Gjelder dette også isåfall alle fagene, at det er bare den siste karakteren som kommer på vitnemålet? Lenke til kommentar
operg Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hvilke typer matte har du hatt? Hvis du for eksempel har hatt Matte 1T, 2T og R1/S1, kommer 2T og R1/S1 på vitnemålet. Hvis du har hatt Matte 1T, R1 og R2, kommer alle tre på vitnemålet. Regelen er at det siste året av de obligatoriske fagene kommer på vitnemålet, mens alle årene du har hatt programfagene kommer på vitnemålet. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Ærlig talt, så vet jeg ikke helt hva slags type matte jeg hadde. I følge Vilbli.no, så hadde jeg noe som heter 1PY/1TY første året mens nå(tredje året) har jeg 2PY/2TY. Jeg hadde ingen matte andre året. Lenke til kommentar
operg Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 1PY, 1TY, 2PY og 2TY er vel fellesfagene i matematikk på yrkeslinjene (der T er teoretisk matte og P er praktisk matte), og da kan du nok regne med at kun 2PY/2TY kommer på vitnemålet. I fellesfag føres standpunktkarakter for elever og eksamenskarakterer for elever og privatister på høyeste nivå sammen med omfanget for hele opplæringen. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Ah,okay. Er det noen fag som blir ført to ganger da fra forskjellige år?. Eller er det kun en karakter fra det siste året jeg hadde faget som blir ført? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Et spørsmål: Brukes alle karakterene som står på vitnemålet når man skal regne ut snittet? Lenke til kommentar
atxo Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 på vitnemålet mitt står det ingenting om realfagspoengene, er det noe de i opptaksseksjonen skal ta seg av? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Ja. Det står hvilke fag du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå