Tha_MullE Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei jeg er en 16 år gammel gutt som jobber på en expert butikk på østlandet, der har jeg vært ansatt i over 1 og et halvt år. I og med at jeg snart fyller 17 lurer jeg på om jeg har noe spesielle krav på lønnsøkning. Jeg jobber som selger og betjener alle avdelingene i butikken svært bra, og i forhold til timer jeg jobber selger jeg mest i prosent i forhold til alle andre i butikken. Timelønn jeg har nå er 95,50 kr pr time og det har jeg hatt siden jeg startet der, jeg jobber uten provisjon(hadde tjent myyye mer med provisjon) Det jeg lurer på er følgende: Har jeg krav på mer enn 95,50 kr pr time når jeg fyller 17? Kan jeg be om mer lønn fordi jeg er en av de beste til å selge, jeg selger faktisk mer i forhold til timer enn alle andre fulltidsansatte i hele butikken (det på tross av min lave alder) Takker for alle svar! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Du har ikke krav på mer før du fyller 18. Følger vel tariff Endret 1. februar 2010 av timb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå