Insomniatic Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei! For de som har sett mine siste tråder innenfor data har kanskje lagt merke til at jeg har hatt masse problemer de siste dagene :!: Har seg nå slik at harddisken ble ødelagt (disken inni knust) under siste behandlig. Så nå trenger jeg ny harddisk til en Toshiba Satellite A100 - 523. Men hvordan vet jeg hva slags spesifikasjoner harddisken har? Vet bare at det er en Fujitsu 2.5" 60GB 5400rpm. Takker for svar, eventuelt sted å kjøpe billig harddisk på nett eller i Oslo Lenke til kommentar
javas Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Det er vanlig å foretrekke 7200 eller 5400 rpm. Førstnevnte trekker litt mer strøm, og blir kanskje varmere i laptop (avhengig av type, material osv). En annen ting man burde tenke på er kapasitet og lese/skrive hastighet. Personlig ville jeg aldri kjøpt mer enn 320gb til laptop. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Ok Takk men hvordan vet jeg hva slags grensesnitt den har? Endret 1. februar 2010 av Latterkongen Lenke til kommentar
javas Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Det står noen ganger på selve hdd. Ellers er det å gå inn på kontrollpanel/system/device manager eller hva det måtte hete på norsk. Eller gå på Programmer/tilbehør/systemverktøy/systeminformation. Deretter klikker du på + symbolet ved siden av components. Deretter klikker du pluss symbolet videre til lagringsenheter og drivere. Sorry, ble for mye engelsk, bruker en engelsk W7 Endret 1. februar 2010 av javas Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Det står noen ganger på selve hdd. Ellers er det å gå inn på kontrollpanel/system/device manager eller hva det måtte hete på norsk. Eller gå på Programmer/tilbehør/systemverktøy/systeminformation. Deretter klikker du på + symbolet ved siden av components. Deretter klikker du pluss symbolet videre til lagringsenheter og drivere. Sorry, ble for mye engelsk, bruker en engelsk W7 Hvor på HDD'en? Går ikke an å gå inn på noe PC med denne hardisken som sagt var HD platteren knust, på samme måte som speil kan knuse i biter Lenke til kommentar
javas Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Du har vel ikke brukermanualen eller original esken? Er 90% sikker på at det er en S-ATA 150. Men sjekk i tilfelle jeg tar feil. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Har dessverre ikke manualen, men skal prøve å få scanna harddisken og legge ut bilde i morgen Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Slik ser Harddisken ut utenpå I det vi åpnet pcen lå det et kretskort oppå harddisken, hva er det? (Kan sikkert poste bilde av det senere også) Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Gjorde et raskt søk på typebetegnelsen jeg fant på disken din og fikk fram dette: Fujitsu MVH2060BH FUJITSU 60GB Int 2.5-in SATA 1.5Gb s HDD 5400rpm 8MB 9.5mm Heigh - MVH2060BH Så det er nok en sata disk du har. Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Oversikt Har hørt mye bra omtale om denne disken Endret 2. februar 2010 av johome Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Men vet fortsatt ikke hva kretskortet oppå hardisken var :!: Er det sånn på alle hardisker? Kan ikke se noe sted på selve HDDen som kan kobles til en pc, men kretskortet var kobla til hardisken på undersiden og kobla til pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå