Gå til innhold

Hva må man se etter når man skal kjøpe ny intern harddisk til laptop?

Anbefalte innlegg

Hei! :) For de som har sett mine siste tråder innenfor data har kanskje lagt merke til at jeg har hatt masse problemer de siste dagene :!: Har seg nå slik at harddisken ble ødelagt (disken inni knust) under siste behandlig. Så nå trenger jeg ny harddisk til en Toshiba Satellite A100 - 523.

Men hvordan vet jeg hva slags spesifikasjoner harddisken har? Vet bare at det er en Fujitsu 2.5" 60GB 5400rpm.

Takker for svar, eventuelt sted å kjøpe billig harddisk på nett eller i Oslo :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanlig å foretrekke 7200 eller 5400 rpm. Førstnevnte trekker litt mer strøm, og blir kanskje varmere i laptop (avhengig av type, material osv). En annen ting man burde tenke på er kapasitet og lese/skrive hastighet.

Personlig ville jeg aldri kjøpt mer enn 320gb til laptop.

Lenke til kommentar

Det står noen ganger på selve hdd. Ellers er det å gå inn på kontrollpanel/system/device manager eller hva det måtte hete på norsk. Eller gå på Programmer/tilbehør/systemverktøy/systeminformation. Deretter klikker du på + symbolet ved siden av components. Deretter klikker du pluss symbolet videre til lagringsenheter og drivere. Sorry, ble for mye engelsk, bruker en engelsk W7 :D

Endret av javas
Lenke til kommentar
Det står noen ganger på selve hdd. Ellers er det å gå inn på kontrollpanel/system/device manager eller hva det måtte hete på norsk. Eller gå på Programmer/tilbehør/systemverktøy/systeminformation. Deretter klikker du på + symbolet ved siden av components. Deretter klikker du pluss symbolet videre til lagringsenheter og drivere. Sorry, ble for mye engelsk, bruker en engelsk W7 :D

Hvor på HDD'en?

Går ikke an å gå inn på noe PC med denne hardisken ;) som sagt var HD platteren knust, på samme måte som speil kan knuse i biter :confused:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...