Puke Nukem Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 * Er det mulig å få conky til å ikke forsvinne når jeg trykker Ctrl+Alt+Del? Denne derimot har jeg ikke funnet ut av.... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 * Er det mulig å få conky til å ikke forsvinne når jeg trykker Ctrl+Alt+Del? Denne derimot har jeg ikke funnet ut av.... Eneste jeg tenker på er å keybinde egendefinert kommando til ctrl+alt+del. med "pkill conky" forsvinner ihverfall conky Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 * Er det mulig å få conky til å ikke forsvinne når jeg trykker Ctrl+Alt+Del? Denne derimot har jeg ikke funnet ut av.... Eneste jeg tenker på er å keybinde egendefinert kommando til ctrl+alt+del. med "pkill conky" forsvinner ihverfall conky Les på nytt. Han vil at conky ikke skal forsvinne når han trykker Ctrl+Alt+Del. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hmm. Conky forsvinner ikke hos meg med crl-alt-del. Har ikke gjort noe spesiellt for å få til dette. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 uhh, er visst en skrivefeil ute å går, mener Ctrl+Alt+D Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 uhh, er visst en skrivefeil ute å går, mener Ctrl+Alt+D Blir fortsatt ikke borte hos meg. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ctrl+Alt+D viser jo skrivebord. Jeg mener å huske at det er en innstilling i conky som bestemmer om det skal oppføre seg som om det var et program. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 # UBUNTU-CONKY # A comprehensive conky script, configured for use on # Ubuntu / Debian Gnome, without the need for any external scripts. # # Based on conky-jc and the default .conkyrc. # INCLUDES: # - tail of /var/log/messages # - netstat shows number of connections from your computer and application/PID making it. Kill spyware! # # -- Pengo # # Create own window instead of using desktop (required in nautilus) own_window yes own_window_type override own_window_transparent yes own_window_hints undecorated,below,sticky,skip_taskbar,skip_pager # Use double buffering (reduces flicker, may not work for everyone) double_buffer yes # fiddle with window use_spacer right # Use Xft? use_xft yes xftfont DejaVu Sans:size=8 xftalpha 0.8 text_buffer_size 2048 # Update interval in seconds update_interval 3.0 # Minimum size of text area # minimum_size 250 5 # Draw shades? draw_shades no # Text stuff draw_outline no # amplifies text if yes draw_borders no uppercase no # set to yes if you want all text to be in uppercase # Stippled borders? stippled_borders 3 # border margins border_margin 9 # border width border_width 10 # Default colors and also border colors, grey90 == #e5e5e5 default_color grey own_window_colour brown own_window_transparent yes # Text alignment, other possible values are commented #alignment top_left #alignment top_right #alignment bottom_left alignment bottom_right # Gap between borders of screen and text gap_x 10 gap_y 10 # stuff after 'TEXT' will be formatted on screen TEXT $color ${color orange}SYSTEM ${hr 2}$color $nodename $sysname $kernel on $machine ${color}Uptime:$color $uptime ${color} ${color orange}CPU ${hr 2}$color ${freq}MHz Load: ${loadavg} Temp: ${acpitemp} CPU0 ${cpu cpu1}% ${color lightgray}${cpubar cpu1}$color CPU1 ${cpu cpu2}% ${color lightgray}${cpubar cpu2}$color ${cpugraph 000000 ffffff} ${color orange}MEMORY${hr 2}$color RAM: $memperc% ${membar 6}$color Swap: $swapperc% ${swapbar 6}$color ${color orange}DISK${hr 2}$color Root: ${fs_free_perc /}% ${fs_bar 6 /}$color MB1T: ${fs_free_perc /media/My Book 1TB}% ${fs_bar 6 /media/My Book 1TB}$color MB1T: ${fs_free_perc /media/My Book}% ${fs_bar 6 /media/My Book 1TB}$color MB2T: ${fs_free_perc /media/My Book 2TB}% ${fs_bar 6 /media/My Book 2TB}$color Vel. her er min conky config. Forsvinner som nevnt ikke når jeg presser ctr-alt-d eller ctrl-alt-del Startes manuelt ved at jeg bare skriver conky i terminalen når jeg slår på maskinen. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 jeg skifta: own_window_type normal til own_window_type override Og nå funker det, takker for hjelpen Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 PM sendt Fredrik Kan du ikke legge ut fila for offentlige beskuelse da? Vil gjerne ha den. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) http://pastebin.com/m7f438416 (trykk på Download øverst) Den ligger der bare en måned fra forige uke eller noe sånt http://pastebin.com/j7UW15Ss Endret 28. februar 2010 av Pizzaen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå