Gå til innhold

Piffe opp skrivebordet litt i Ubuntu

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp installert Ubuntu 9.10 med Gnome. Utsende er veldig, veldig kjedelig egentlig så jeg tenkte og piffe det opp litt. Har lagt inn Compiz og har aktivert det meste der, men det er jo mest effekter, ikke så mye du kan gjøre med det statiske utsende.

Så jeg bladde igjennom "Screenshot av Linux-desktop"-tråden og der var det mye stilig. Jeg har bokmerket de skrivebordene jeg liker også lurer jeg på hvilket program de bruker for og få det slik?

Link (Hvilket program bruker han for og få til den linjen nederst der?)

Link 1, Link 2, Link 3 (Hvilket program bruker de for og få all den "statistikken" på siden der?)

Edit: Noen som vet om noen andre "fancy" skrivebordseffekter?

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, viss noen har lyst på config-fila til Conky så er det bare og si ifra :) Her er v2.0 :p

Har gjort noen små endringer, har aktivert klokken i hjørnet igjen, midtstilt Conky, fjernet "network"-delen av Conky siden jeg ikke fikk den til og fungere, fjernet GPU-temp siden den ikke funket, lagt til "diagrammer" på CPU og RAM bruk, lagt til snarvei til søppelbøtta, vis skrivebordet og en applikasjon som heter "places" (der du trykker også får du opp linker til harddisker osv.) til Avant Window Manager også diverse andre småting :)

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Takk, viss noen har lyst på config-fila til Conky så er det bare og si ifra :) Her er v2.0 :p

Har gjort noen små endringer, har aktivert klokken i hjørnet igjen, midtstilt Conky, fjernet "network"-delen av Conky siden jeg ikke fikk den til og fungere, fjernet GPU-temp siden den ikke funket, lagt til "diagrammer" på CPU og RAM bruk, lagt til snarvei til søppelbøtta, vis skrivebordet og en applikasjon som heter "places" (der du trykker også får du opp linker til harddisker osv.) til Avant Window Manager også diverse andre småting :)

Jeg vil GJERNE ha conky filen din:) Har ikke rukket og sette meg inn i conky, så dette kan vel være en snarvei :)

Lenke til kommentar

vet ikke hvilken vindusbehandler som er ibruk, men trenger mest sannsynlig ikke devilspie for å sette et program i bakgrunnen. er vindusbehandleren noe tess så kan man bare spesifisere den på et lag bakom de andre programma. personlig har jeg rxvt-unicode i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
vet ikke hvilken vindusbehandler som er ibruk, men trenger mest sannsynlig ikke devilspie for å sette et program i bakgrunnen. er vindusbehandleren noe tess så kan man bare spesifisere den på et lag bakom de andre programma. personlig har jeg rxvt-unicode i bakgrunnen.

Men man trenger devilspie til å fjerne tittellinjer, rammer etc. Også er det kilovis enklere å jobbe med når man først har slengt inn gdevilspie :-)

Lenke til kommentar

" sudo apt-get install conky" er gjort...

limt inn alt det der, funker knall!

Takker så mye for hjelpen :)

(hint: jeg kjører ubuntu på bærbarn, skolemaskina :) )

et par små ting til slutt:

* hvordan får jeg dette til å starte opp når jeg logger på.... (nevermind, fant ut av det...)

* Er det mulig å få conky til å ikke forsvinne når jeg trykker Ctrl+Alt+Del?

Endret av 900i
Lenke til kommentar
" sudo apt-get install conky" er gjort...

.......

et par små ting til slutt:

* hvordan får jeg dette til å starte opp når jeg logger på.... (nevermind, fant ut av det...)

* Er det mulig å få conky til å ikke forsvinne når jeg trykker Ctrl+Alt+Del?

Hmm, det veit dessverre ikke jeg hvordan man gjør.. Fint du fikk det til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...