Gå til innhold

[Løst]Å leke med "grenseland"

Anbefalte innlegg

Jeg er vell den personen som er mest viten om det spirituelle i klassen vil jeg si. Når noen har et spørsmål om død, gjennferd osv. kommer de bort til meg.

Det som slår meg er at mesteparten spørr om slike Ouija-brett og hva man skal gjøre for å få den kontaken de ønsker. (Mange i klassen tror faktisk på at "grenseland" finnes, noe som jeg finner veldig positivt). Jeg senser selvfølgelig at de vil leke og bli litt skremte. En i klassen ble faktisk "betatt" som hun selv sa.

Jeg blir lettere irritert når klassekamerater leker med kommunikasjonsmidler de tydligvis ikke klarer å kontrolere på en skikkelig måte.

Jeg har aldri praktisert Ouija før, men lest endel om det. Derfor sier jeg bare at jeg ikke vil svare fordi jeg ikke har prøvd det selv.

Har noen av dere erfaringer med Ouija? Er det best å unngådet? Og sist men ikke minst; hvor mye kunnskap bør man ha for å praktisere det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er vell den personen som er mest viten om det spirituelle i klassen vil jeg si. Når noen har et spørsmål om død, gjennferd osv. kommer de bort til meg.

Det som slår meg er at mesteparten spørr om slike Ouija-brett og hva man skal gjøre for å få den kontaken de ønsker. (Mange i klassen tror faktisk på at "grenseland" finnes, noe som jeg finner veldig positivt). Jeg senser selvfølgelig at de vil leke og bli litt skremte. En i klassen ble faktisk "betatt" som hun selv sa.

Jeg blir lettere irritert når klassekamerater leker med kommunikasjonsmidler de tydligvis ikke klarer å kontrolere på en skikkelig måte.

Jeg har aldri praktisert Ouija før, men lest endel om det. Derfor sier jeg bare at jeg ikke vil svare fordi jeg ikke har prøvd det selv.

Har noen av dere erfaringer med Ouija? Er det best å unngådet? Og sist men ikke minst; hvor mye kunnskap bør man ha for å praktisere det?

Jeg prøvde det som tenåring, av nysgjerrighet, men avslørte det raskt som tull og tøys. Det er alltid en som beveger glasset til ønsket bokstav. Dette kan sjekkes ved at man skrur av lyset, og så lar "spøkelset/ånden" velge hvor glasset skal, og vil aldri fungere.

Lenke til kommentar
Og sist men ikke minst; hvor mye kunnskap bør man ha for å praktisere det?

Minst mulig

Støtter den, desto meir uvitande du er, desto lettare blir du påverka av bullshit.

Støtter den, noe av det klokeste som har blitt sagt her inne.....

Og jeg skulle ønske flesre var villige til å se det på den måten.. Dessverre virker det som at til mer påvirket av bullshit du er til mer bullshit tror du på...... Hvorfor er det slik? Hvorfor tenker ikke mennesker kritisk? Hvorfor lar vi følelsene løpe løpsk med oss hele tiden........

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...