Bruker-146784 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg har veldig lyst på å lage mitt eget spill. Spillet skal bli et ordentlig spill lik med CoD, Alan Wake osv. Men problemet er hvilke programmer jeg trenger for å lage spillet. Programmering det kan jeg, som C++ osv. Men hvilke programmer anbefales det for animasjoner, 3D modellering (har Maya 2009), bildeprogram (har Photoshop CS2 og CS4), lyd redigering, video redigering osv? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Må vell først ha en motor og jobbe med slik som Unreal eller Source motoren, og jeg vet ikke med Unreal, men i Source SDK-en er det et program for og lage modeller osv. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 For Unreal laster du ned UDK, som inneholder det som trengs for å lage brett, materialer, animasjoner, QE og en drøss andre ting. Modeller for figurer krever et eksternt 3D program, som Maya, 3ds max, Lightwave eller Blender 3D. Sistnevnte er det eneste av dem som er gratis dog. Til lyd kan en bruke en rekke programmer, men det er ikke helt min avdeling, så det eneste jeg kjenner til er protools. Det kan være en fordel å ha et script-utviklingsverktøy (for Unreal Script som ligner endel på Java) men notepad eller notepad++ funker fint. Det er ikke nødvendig å kunne C++ for å lage et spill med Unreal Engine. Quake3 motoren er også Open Source, jeg vet dog ikke om det kreves en lisens for å selge et spill laget med motoren. Det finnes også en rekke andre gratismotorer, som Ogre3D og Cube. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå