Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sliter med bluescreens.

Anbefalte innlegg

Hei! Har slitt med bluescreens en stund nå, og vet ikke helt hva de kommer fra. Har formatert, reinstallert et par drivere o.l, men ser ikke ut til å gjøre noe spesiell forskjell.

Feilmeldingsrapporten jeg får fra vista når jeg booter igjen er følgende :

Problemsignatur:

Navn på problemhendelse: BlueScreen

OS-versjon: 6.0.6000.2.0.0.768.3

ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon om problemet:

BCCode: 1000007f

BCP1: 00000008

BCP2: 822570C0

BCP3: 00000000

BCP4: 00000000

OS Version: 6_0_6000

Service Pack: 0_0

Product: 768_1

Filer som bidrar til å beskrive problemet:

C:\Windows\Minidump\Mini020110-01.dmp

C:\Users\fdsfsdfs\AppData\Local\Temp\WER-27003-0.sysdata.xml

C:\Users\fdsfsdf\AppData\Local\Temp\WER8A06.tmp.version.txt

Det varierer hvilken bluescreen jeg får, enten står det ikke noe spesielt, bare masse tall og bokstaver, eller så står det IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Håper noen kan hjelpe, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du søker på Google med "1000007f Vista" får du en lang rekke treff. Passer noen med din situasjon?

Både og. Meste peker mot defekt RAM, så kommer til å kjøre memtest. Mistenker at dette er noe som kan ha oppstådd etter transport, så lurer kanskje på om kondens kan ha skadet noe.

EDIT: Har kjørt memtest i natt, uten noen feil. Lurer nå på om dette har noe med skjermkort å gjøre. Kan en særdeles støvete pc forårsake bluescreens?

Endret av Ludrol
Lenke til kommentar

Jeg hadde lignende problem på min bror sin pc i sommer. Problemet hans var faktisk et trådløst tastatur. Det var noe i veien med driveren. prøv å trekke ut alle kabler som ikke er nødvendig og se om den fortsetter med bluescreens. Printer, scanner, bluetooth adapter etc.

Lenke til kommentar
Jeg hadde lignende problem på min bror sin pc i sommer. Problemet hans var faktisk et trådløst tastatur. Det var noe i veien med driveren. prøv å trekke ut alle kabler som ikke er nødvendig og se om den fortsetter med bluescreens. Printer, scanner, bluetooth adapter etc.

Takker for inspill. Leste i problemrapporten at det var noe feil med driveren til musa, men virket ikke som noe som kunne spille inn på eventuell bluescreening. Men får teste det :)

Lenke til kommentar

Kjøpte trykkluft på boks for å få vekk noe støv på kjøleribbene osv, hjalp ikke noe spesielt. Etterpå lastet jeg ned SIW for å sjekke temperaturen på cpu, og merket at den kunne flørte rett under 90 grader ved spilling o.l

Jeg vet at det er veldig varmt, men er dette muligens det som gjør at jeg bluescreener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...