xibriz Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Jeg har en sentral avtrekksvifte eller hva jeg skal kalle det. Er det noen som vet hva den egentlig heter? og hvor jeg får tak i sånne? Min bråker noe jævlig, så jeg tenkte jeg skulle få tak i en som er så stillegående som mulig, og i tillegg bokse den inn. Noen som vet hva som kan være bra å støydempe/isolere med hvis jeg bokser den inn? Endret 3. februar 2010 av xibriz Lenke til kommentar
comsy Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 kanalvifte skaffer en elektrikker til deg. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Ok, takk for svar Nå har jeg bygget meg en ganske stor boks rundt viften. Prøvde å klistre noe støydemping som egentlig er beregnet for bil på innsiden av boksen, men det hjalp lite. Noen tips til hva jeg skal bruke på innsiden av boksen slik at jeg sliper den konstante støyen fra viften? (den må stå på hele tiden). Lenke til kommentar
comsy Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 må vel isolere hele røret, da dette leder lyd. Inne i en boks, så vil vanlig glava eller rockwool funke. Husk att viften må være tilgjengelig, så bruk skruer og ikke spiker. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Boks er kanskje en understatement. Jeg har lektret en L på veggen på begge sider, å skrudd 2 plater med 6 skruer hver så det er ikke noe problem å demontere. Dvs. at hele røret er isolert oppe ved taket, men det går ned langs veggen også. Der har jeg ikke gjort noe. Endret 3. februar 2010 av xibriz Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Clas Ohlson har kanalviter og selge, de har også turtallsregulator til disse. http://www.clasohlson.no/Product/Category....601380;88601390 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Nice Skal sjekke om noen av de passer. Snakket med en kompis som hadde noe Rocwool Tung matte til overs. Skal prøve med det først, hvis jeg ikke blir fornøyd blir det ny vifte i tillegg. Edit, bilde av konstruksjonen Endret 3. februar 2010 av xibriz Lenke til kommentar
Eunos Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Isoler, skru 2 lag gips, fuge mot tak,vegg og det røret som fortsetter ut av kassa mellom første og andre lag gips. Kjøp en inspeksjonsluke som du skjærer ut åpning til med en gammel håndsag, så du har tilgang til viften. Lenke til kommentar
KapteinKnut Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 spør en blikkenslager, han kan skaffe deg støydempere som er beregnet for slikt Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Det Rocwool-greiene fungerte meget bra man hører nesten ikke viften i det rommet, men man hører den jo i rørene rundt om. Jeg satt PCen på samme rom, så nå er det den som bråker mest Takk for alle forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå