Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kanalvifte, hvordan isolere mot konstant støy?

Anbefalte innlegg

Jeg har en sentral avtrekksvifte eller hva jeg skal kalle det. Er det noen som vet hva den egentlig heter? og hvor jeg får tak i sånne?

Min bråker noe jævlig, så jeg tenkte jeg skulle få tak i en som er så stillegående som mulig, og i tillegg bokse den inn.

Noen som vet hva som kan være bra å støydempe/isolere med hvis jeg bokser den inn?

post-69923-1265052062_thumb.jpg

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk for svar :)

Nå har jeg bygget meg en ganske stor boks rundt viften. Prøvde å klistre noe støydemping som egentlig er beregnet for bil på innsiden av boksen, men det hjalp lite.

Noen tips til hva jeg skal bruke på innsiden av boksen slik at jeg sliper den konstante støyen fra viften? (den må stå på hele tiden).

Lenke til kommentar

Boks er kanskje en understatement.

Jeg har lektret en L på veggen på begge sider, å skrudd 2 plater med 6 skruer hver så det er ikke noe problem å demontere. Dvs. at hele røret er isolert oppe ved taket, men det går ned langs veggen også. Der har jeg ikke gjort noe.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Nice :) Skal sjekke om noen av de passer.

Snakket med en kompis som hadde noe Rocwool Tung matte til overs. Skal prøve med det først, hvis jeg ikke blir fornøyd blir det ny vifte i tillegg.

Edit, bilde av konstruksjonen :)

post-69923-1265232910_thumb.jpg

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Isoler, skru 2 lag gips, fuge mot tak,vegg og det røret som fortsetter ut av kassa mellom første og andre lag gips. Kjøp en inspeksjonsluke som du skjærer ut åpning til med en gammel håndsag, så du har tilgang til viften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...