Langfeldt Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Har bestemt meg for og ha 1000kalorier om dagen. dette er jo ganske lite, så vil ha mest mulig ut av det. Målet er og gå fort ned i vekt. Hvor mange ganger er det lurt og spise om dagen? Noen som har et forslag til spiseprogram? (Slik at jeg kan fungere greit med 1000kalorier om dagen) Har god råd og god tid, så kan kjøpe egentlig alt av matvarer osv. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Går man fort ned, går man fort opp. Dette er ikke riktige veien å gå ned i vekt på. Også kalt jojo-effekten. Ser ikke helt det lure med dette. Lenke til kommentar
Wohooo Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 1000 kalorier høre veldig lite og usunt ut. Nå vet jeg jo ikke hvor høy forbrenning du har, men på denne siden kan du kalkulere omtrent hva forbrenningen ligger på; http://www.tn.no/App_Assets/kalkulator/Energiforbruk.aspx Som du ser står det at viss du vil gå ned i vekt bør du ligge på 300-500 kcal i underskudd av forbruket ditt. Du bør helst spise ofte, gjerne hver 2-3 time. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 1000kcal er farlig lite. Du får veldig lett mangelsykdommer og gjør livet ditt mer vondt enn bedre. Med 1000kcal, så går du ned i vekt, men samtidig så kommer du helt sikkert til å bli fysisk/psykisk syk, trøtt, sliten, deprimert osv. Skal du ned i vekt, og skal spise mindre kallorier, kan jeg annbefale http://www.iform.no/pub/art.php?id=1619 Den funker, har gjort den selv. Jeg anbefaler vanligvis ikke kosttilskudd, men for dem som er bestemt på å spise for lite, så er det ikke en dårlig ide for å unngå mangelsykdommer. Vitamin/mineral/protein. Lenke til kommentar
Langfeldt Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 det kan vel ikke være farlig i 1mnd eller noe sånt?? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Du dør ikke av det nei, men du kommer til å føle deg værre enn du føler deg nå. Garantert. Om du følger en diett som er beregnet på slanking, så vil du føle deg MYE bedre, sikkert bedre enn du synest sjøl nå og. Hvor mye skal du ned, hvor mye veier du? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Når du da begynner å spise rundt 2000 kalorier igjen, hva tror du skjer da? Hvis det bare er for et bryllup e.l, da kan det funke, men du kommer til å bli fryktelig irritabel osv. Ting med lite kalorier er nå grønnsaker. Flere produkter som skal ha negativt kaloriinnhold, om det stemmer kan jeg ikke si noe om. Kålrot f. eks. Nå vet jeg ikke hvordan du spiser i dag, men kutt ut sukker der det er mulig. Tror det er mye lurere. Det fins også mange forskjellige dietter der ute som er bedre enn å kutte ned til 1000 kalorier. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Kommer til å gå rett opp igjen Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Har bestemt meg for og ha 1000kalorier om dagen. dette er jo ganske lite, så vil ha mest mulig ut av det. Målet er og gå fort ned i vekt Har god råd og god tid, så kan kjøpe egentlig alt av matvarer osv. Er jeg den eneste som har hengt meg opp i denne selvmotsigelsen? Uansett, det er ikke anbefalt måte og gå ned i vekt på det du vil prøve! Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Som de andre i tråden sier, dette er ikke veien å gå. 1000 kalorier er ALT FOR LITE. Om du får fremgang, vil du gå rett ned, og rett opp igjen. Finn ut hvor mange kalorier du skal ha, og ligg i underskudd på 300-500 kalorier. Med tiden vil du se fremgang. Og om du vil ned i vekt fort, spis lav karbo. En venn av meg har spist bare egg, kylling og fisk i 2 uker nå. Vet ikke hvor mye han gikk ned den første uken, men andre uken gikk han ned 4 kilo. Jeg også har hatt lav karbo kosthold nå i litt over en uke. Jeg har gått ned 3 kg ca. Håper at jeg har erstattet fett med muskler i tillegg. Men seriøst altså, ikke spis 1000 kalorier på en dag. Det blir bare for sykt. Spis vær 3 time, og drikk vann og melk! Lenke til kommentar
Langfeldt Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Kan jo oppdatere denne tråden litt over 1 år senere. Jeg gikk ned over 20kg de 3 første månedene(90 til 70). Jeg ligger fortsatt stabilt på 70kg uten noen problemer med normalt kosthold. funket supert! Lå på rundt 800kcal om dagen når jeg ned. Kun knekkebrød og lapskaus. Endret 24. februar 2011 av Langfeldt Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Har selv gått ned 43kg. på nøyaktig 3mnd. og 18 dager. Det å si at "fort ned i vekt betyr jojo" er helt feil. Det er ikke hurtig vektreduksjon som gjør at man går fort opp igjen. Grunnen til at mange går fort opp igjen, er at man ikke har lært seg å legge om kostholdet ved å gå raskt ned i vekt. Det er nettopp det å legge om kostholdet i etterkant som er det vanskeligste. Jeg fikk i meg 700kcal pr. dag i 3mnd. og 18 dager og gikk konstant sulten. Jeg veide 129kg. og er 182cm. høy. Jeg spiste tre ganger om dagen og fikk i meg litt over 200kcal pr. måltid. Kiloene raste av meg og ca. 48 dager etterpå veide jeg 86kg. I denne perioden var det sef. absolutt null-tolleranse når det gjaldt godteri/snacks/brus etc. Når jeg så skulle begynne å spise normalt igjen. (ca.2.500kcal. pr dag) så kom utfordringen. Før så spiste jeg ikke frokost og ingenting på jobb, men når jeg kom hjem, så gikk det i ett fra kl. 17:00 til jeg gikk å la meg rundt kl. 23:00. Nå måtte jeg dele opp 2.500kcal. på tre måltider og jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle spise noe som helst etter kl. 18:00. (kun drikke vann og evt. spise en appelsin etc. hvis behovet var der) Det skal sies at jeg gikk opp ca. 4kg. før vekten stabiliserte seg (noe jeg viste kom til å sje) og den har vert helt stabil i over ett år nå. Jeg skeier ut litt i helgene (etter kl. 18:00 på fredag til kl. 18:00 på søndag) men midt i uken er det fortsatt fullstendig stans når det gjelder godterier. Tok litt tid å komme inn i dette, men i dag så har jeg blitt vant til det, og det fungerer helt fint. Dessuten så kan jeg nå se frem til litt sjokolade på lørdagskvelden, istede for å spise meg lei på dette nesten hver dag. MEN!... Det krever veldig mye av deg selv. Du må være sykelig opptatt av deg selv og i slankeperioden er det KUN deg selv som gjelder. Ingen andre. Største problemet er når man begynner å lure seg selv. Da har man allerede tapt kampen mot kiloene. Det er hardt, man går konstant sulten og når helvete er over, så skal man gjennom ett lite helvete til... nemmelig riktig kosthold. Om dette er en metode som passer alle tror jeg ikke. Men siden trådstarter spurte om hvordan man kommer raskt ned i vekt, så får han vertfall svaret på hvordan det funket for meg. En ting er å se for seg hvordan det kommer til å bli. Det er MYE værre i virkeligheten. Selv om de rundt meg ikke kunne se på meg at jeg hadde endret personlighet så kan jeg love dere at jeg var en ganske bitter person innerst inne. men igjen... man må være egoist i slike tillfeller. Det finnes ingen lettvinte løsninger til lavere vekt i en fei. Endret 24. februar 2011 av BjerkneZ 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Kreds til dere som har gått ned i vekt, men maaaaasse feilinformering her... Du bør helst spise ofte, gjerne hver 2-3 time. Måltidsfrekvens har ingenting med vekttap å gjøre. I en studie gjort ved Univesrity of Ottawa, School of human kinetics i 2009 konkluderte de med at høy måltidsfrekvens ikke var mer effektivt enn et kosthold med lav måltidsfrekvens. 1000 kalorier høre veldig lite og usunt ut. Arrestert. En slik diett kan funke fint i 2-3 uker uten noen helsemessige risikoer med mindre man er disponert for slikt. En artikkel om temaet kan leses her... Erfaringene folk har er lett hodepine, svimmelhet o.l. de 2 første dagene. Etter det stabiliseres dette og kroppen venner seg til dietten. Så lenge man spiser nok grønnsaker som gir vitaminer og mineraler og følger proteinninntaket er man på den sikre siden hva basale behov angår. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Ja, det er utrolig hva man blir vant til. Jeg fikk dog ingen helsemessige problemer med slankingen, bortsett fra at jeg ble litt svimmel til tider og fikk vondt i hodet de første dagene. Men det eneste som motiverte meg var at jeg skulle vinne ett veddemål, og det gjorde jeg Jeg er en skikkelig sta jævel til tider... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Ja 43 kg er bra jobba Må ha vært fett å komme seg ned på en bra kroppsvekt, man klarer så sykt mye mer da Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Ja 43 kg er bra jobba Må ha vært fett å komme seg ned på en bra kroppsvekt, man klarer så sykt mye mer da Hadde ofte problemer med ryggen før, men nå kjenner jeg svært lite til det. Jeg orker mye mer og har rett og slett mye mer energi enn før. Rett og slett ett helt annet menneske. Det skal jo sies at jeg har vært slank før jeg gikk opp til 129kg. også, noe som skjedde sagt men sikkert etter millitæret. Gikk fra 76kg. til 129kg. på ca. 8 år (sagte men sikkert altså). Grunnen til dette var at jeg var veldig aktiv i millitæret og spiste i den forbindelse 4-5 måltider om dagen. Var sulten hele tiden. Men når millitæret var over og fysisk aktivitet dalet, mens det meste av matinntaket ikke endret seg, så gikk det galt. Jeg har rett og slett ikke tid/lyst (tid er muligens bare en unskyldning) til å trene, å jeg vet med meg selv at trening er noe som aldri hadde falt naturlig for meg. Derfor så kan jeg heller ikke bruk trening når jeg slanker meg. Dette har med endring av kosthold å gjøre. Er mye enklere å kun tenke på kalori inntak, om man ikke også skal legge inn den ekstra forbrenningen også. Jeg kan gjerne begynne å trene, men ikke for å slenke meg eller for å holde vekten. Da ryker hele opplegget mitt. Men vi er forskjellige og det er vel opp til hver enkelt og finne SIN måte å gjennomføre slikt på. Er man en person som liker å trene/holde seg i form så burde jo dette med slanking være en lettere match. Men slanking av dette kaliberet er aldri lett. Jeg kjenner folk som sliter med å gå ned 1-5kg. og dem sprekker etter ett par dager. Dette er noe jeg ikke klarer og forstå meg på, og mest sannsynlig snakker vi om en total mangel av selvdisiplin. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Det er mye lettere å spise 100 kalorier mindre enn å trene av seg 100 kalorier, punktum Selv spiser jeg mellom 1 til 3 ganger om dagen, i følge noen burde jeg vel ha fått litt av noen problemer da. I januar begynte jeg å bruke vektklubb.no siden de har verktøy for å holde god kontroll på kaloribruken, og nå tenker jeg fint lite på hva jeg spiser og/eller hvor ofte jeg spiser, det er kun kaloriene inn jeg holder kontroll på. (Fungerer ser det jaggu meg ut til å gjøre og, rart det der...) For ordens skyld: Jeg har sett 100kg, vektklubb har anbefalt at jeg legger meg på maks 1770 kalorier per dag, og så lenge jeg har følgt dems "regime" har jeg gått ned gjennomsnittlig 0.5kg per uke. Endret 24. februar 2011 av Ueland Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 1770 er jo ikke noe regime, jeg ligger på 1600 på treningsdager og 1300 på hviledager. Nå er jeg bare 165 cm og veier 69 kg så det kan jo ha en sammenheng. Jeg er dog kun ute etter å brenne fett... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 20-30kg forskjell har litt å si ja (Samt at jeg er høyere). Grensen hos Vektklubb baseres ut fra hvor mye jeg vil gå ned, og hvor kjapt jeg vil gjøre det. De har og en grense på maks 1kg/uke som vil ha påvirkning på hvilken grense jeg får. Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Edit: Bra greier, men håper trening også er en faktor. Ikke bare kcal. muskler veier mer enn fett vet dere. Endret 17. mars 2011 av Echosiren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå