Gå til innhold

Du har nådd din grense, hva da?

Knife

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bare lurer på noe og håper at noen kloke hoder svarer meg.

Jeg snakket litt med en styrkeløfter og han sa at hvis jeg hadde nådd mine grenser er det ingen faens vei å utdøye dem.

La oss si at min grense på benkpress er 200kg, dette er kroppens sin grense. Han fortalte også at anabolic steorides ikke er noe magisk og at det gjør bare ting fortere, la oss si at det tar 8 år å nå mine grenser ved bruk av steorider kan man få ned det til 5 år.

Tilbake til spørsmålet, vi sier da at kroppsgrense er 200kg i benkpress, ved bruk av vektsthormoner, steorider, (dop lol) og bare spise så mye som jeg klarer å få ned er det så ingen vei å klare 202kg da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, vil ikke si meg helt enig med han du prata med. Ved bruk av aas og veksthormoner vil du passere ditt naturlige potensiale, og ja, du vil oppnå optimalt potensiale raskere.

Hvert fall ved bruk av veksthormoner vil kroppen utgi mye mer IGF-1 som er en insulinlignende vekstfaktor, proteinsyntensen din vil også øke. Dette er faktorer som vil øke langt mer enn bare ved naturlig trening. Det gir også kroppen flere muskelceller, noe som ikke skjer via aas.

Og flere muskelceller -> økte løft.

Kort sagt; ved bruk av aas og veksthormoner vil du passere ditt naturlige potensiale hvis du bruker det riktig.

Det er en grunn til at rekorder innenfor ulike sportsgrener (baseball f.eks, og ikke for å nevne bodybuilding) har økt betraktelig de siste 20 årene. Og grunnen bak dette er ikke økt vitenskap innenfor kosthold og trening :)

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Hørtes bare så bra ut når han sa det. I seg selv har gener utrolig mye å gjøre. Man kan liksom ikke pumpe steorider i ræven og se ut som ronnie-him-self etter 10-20 år.

Vil egentlig alltid være en grense hvor langt vi klarer å tøye grensene.

Men hva som skjer når du har nådd dine naturlige grenser og bare spiser og spiser og trene så tungt som overhode mulig?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Hvis du maks klarer 200 kg uten noen hjelpemidler, øker du det med X antall kilo ved å bole deg samtidig som du kjøper en benkpress-t-skjorte og legger på deg 20 kg fett.

Men hvis du er redd for å ende opp med en 'hva nå?'-følelse en dag, så er det vel bare å begynne med fjellklatring? :)

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar
Hørtes bare så bra ut når han sa det. I seg selv har gener utrolig mye å gjøre. Man kan liksom ikke pumpe steorider i ræven og se ut som ronnie-him-self etter 10-20 år.

Vil egentlig alltid være en grense hvor langt vi klarer å tøye grensene.

Heh, var vel Jay Cutler som sa at vinneren av mr. olympia var han som greide å ta mest steroider og overleve ;)

Men ja, gener spiller en utrolig stor rolle. Men du trenger ikke å uroe deg for å ende opp på platåer hvor du ikke kommer videre de nærmeste åra hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...