fcuk_IT Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Gratulerer med glimrende kameravalg Gjør deg selv en tjeneste: Start med å fotografere RAW (evt. pluss jpeg) med det samme. Du kan også trygt stille opp skarpheten i picture control - alle profilene, 5-6 er en grei innstilling. Husk også å slå på Distortion Control - er usikker på om den er på default. 18-55mm VR er et glimrende objektiv, og sammen med D5000 er kombinasjonen veldig hendig og veier lite - uten at det går på noen måte ut over oppnåelig bildekvalitet. Her er et par skudd jeg har tatt med D5000 med relativt lavt sol på en sensommer dag. Program A, blender (Aperture): f/8 hhv. 40mm og 18mm Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Takk fcuk_IT sewr fram til å ta noen fine bilder i tiden framover. Jeg har nå satt på de innstillingene du anbefalte. Her en noen fotokurs jeg planlegger å studere utover: Hvordan fotografere om natten Light it, Shoot it, Retouch it Digital Photography Unleashed: Capturing Wildly Great Pictures Yellowstone Big Game Photography Endret 3. februar 2010 av Digitalsitron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå