tigerdyr Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Så har man gått og ventet 3 uker på ny PC (fra Multicom), og så skal den komme ikveld med Posten's "på døren" tjeneste. Men... *****sekkene på Posten har vel kost seg med å kaste rundt med tunge pakker og jeg får meldingen: "Avvik i produksjonen Årsak: Sendingen er skadet." Arrrgh! Hva faen gjør jeg nå? Pakken blir antakelig tilbakelevert Multicom antar jeg, og så må jeg sikkert vente enda 3 uker eller mer... Situasjonen blir ikke bedre av at jeg etter jeg fik leveringsmelding bestilte monitor, som jeg nå kommer til å sitte med en god stund uten noe å kople den til. Har snart mest løst å bestille/kjøpe PC et annet sted der jeg kan hente den selv - if you want things done right, you gotta do them yourself. Jeg skjønner jo at dette er Posten's feil, ikke Multicom, men siden dette antakelig resulterer i en urimelig lang ekstra ventetid for meg, kan jeg da oppheve kjøpet kostnadsfritt hvis jeg vil, evt få erstatning fra Posten? I tilleg, hvis de bare "reparerer den", ser jeg for meg en uendelig serie av følgeproblemer av den røffe behandling det har vært utsatt for og som det sikkert kan bli mye mas med å få utskiftet senere.. Endret 1. februar 2010 av tigerdyr Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 det er posten som er ansvarlig for sendingen og så vidt jeg vet kan du ikke heve kjøpet hos selger for skader skjedd under frakt. det sagt, så er posten erstatningsansvarlige i dette tilfellet(vel jeg antar at multicom har forsikring på pakkene sine) det lureste du kan gjøre er å ringe til posten å snakke med dem. Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Om dette er hyllevare, og ikke en datamaskin som er bygget spesielt for deg, så kan du benytte deg av angreretten. Den gjelder i 14 dager fra du mottar varen - men du kan godt bruke den før du har mottatt pakka. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Om dette er hyllevare, og ikke en datamaskin som er bygget spesielt for deg, så kan du benytte deg av angreretten. Den gjelder i 14 dager fra du mottar varen - men du kan godt bruke den før du har mottatt pakka.Man bruker jo ikke angreretten når en forsending er skadet i posten da. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 dagmann: i så tilfelle ville jeg kontaktet multicom og forsikret meg 100% om at de ikke bare sender pakken på ny og så oppdager at du angrer. Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Man bruker jo ikke angreretten når en forsending er skadet i posten da. Det er ikke noe i lovverket som hindrer ham i å bruke angreretten. Trådstarter sier jo rett ut at han heller vil kjøpe pcen et annet sted. Angreretten er den raskeste måten. Alternativet er jo å vente på en ny pakke fra netshop. Endret 1. februar 2010 av dagmann Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Om dette er hyllevare, og ikke en datamaskin som er bygget spesielt for deg, så kan du benytte deg av angreretten. Den gjelder i 14 dager fra du mottar varen - men du kan godt bruke den før du har mottatt pakka. Det er ikke hyllevare, derfor gjelder noen unntakelser angående angreretten såvitt jeg har lest. Vel, inntil videre avventer jeg svar fra dem, få oversikt over fremgangsplan og tidshorisont, hvorvidt jeg eller webbutikken skal til å krangle med posten, og så får jeg deretter vurdere hva jeg skal gjøre. Endret 1. februar 2010 av tigerdyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå