LilleLol Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Mange utesteder og konserter har 20års-grense. Hvor strenge er de på dette? Går det ann å snike seg inn lett? Eller slipper de 19 åringer som snart blir 20 inn? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Som oftest er de relativt strenge. Blir du bedt om legg så holder det ikke at du har bursdag i morra eller til uka. Men det hender selvfølgelig at ikke alle blir sjekket da. Ville ikke satset på det, dog. Husk de kan miste skjenkebevilgningen sin om det blir kontroll og noen som er for unge er der. Det er de selvsagt ikke interresert i. Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Blir du tatt i dette er det mange tusen i bot! svarer på vegne av klassekammeraters dumme opptredner Lenke til kommentar
LilleLol Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Huff, haha. Nei, bot er ikke noe moro. Men litt leit at jeg ikke kan ta med meg venner på konsert fordi de er noen månder yngre :/ Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Blir du tatt i dette er det mange tusen i bot! svarer på vegne av klassekammeraters dumme opptrednerJaha? Det har jeg aldri opplevd. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Du kan ikke få bot for å snike deg inn på et utested. Dokumentforfalskning derimot, har en strafferamme på opptil 4 år. Lenke til kommentar
LilleLol Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Ok. Så i verste fall så blir du bare kasta ut? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Om konsert vet jeg ikke, men utesteder om du er tidlig er det fullt mulig å godsnakke seg til å komme inn flere steder. Hilsen en gutt som kom inn flere ganger på 20 års steder mens han var 18. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Ok. Så i verste fall så blir du bare kasta ut?Med mindre du har gjort noe så dumt som å bruke falsk legg. Med det menes også at man bruker andre sitt legg.Da blir man anmeldt. Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Blir du tatt i dette er det mange tusen i bot! svarer på vegne av klassekammeraters dumme opptrednerJaha? Det har jeg aldri opplevd. en i klassen fikk litt over 8.000kr i bot, av politiet, fordi hun var noen år yngre. Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Det er selvfølgelig bare tull. Hun gjorde ikkeno ulovlig. Om hun derimot brukte fake leg, så er saken helt klart annerledes. Lenke til kommentar
voldnes Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Bare å ta med lapp hjemmefra! Lenke til kommentar
LilleLol Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Hvis man skal snike seg inn, hva er den beste måten? Bare virke voksen? Eller prøve å overtale ham til å slippe deg inn? Eller prøve å gjøre seg så usynlig som mulig? Lenke til kommentar
Ms.Rabbit Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Å snike seg inn er egoistisk, og burde blitt slått mye hardere ned på! Tror du at du er såpass voksen at du har noe inne på et utested å gjøre, så får du søren meg være såpass voksen at du tenker over konsekvensene det får. Er du klar over at du faktisk i verste fall kan ødelegge for andres levebrød?! Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg syns det er idioti av ungdom på 17 år o.l. som bestiller fage "International Student Card" på eBay og prøver å snike seg inn. Nei, jeg har ikke med bankkortet. Men jeg har dette rare identifikasjonskortet med meg. =) Vent til du er gammel nok. Når jeg var 23, skulle en kompisgjeng av meg inn på en plass med 24 årsgrense. I døra ble jeg stoppet. Jeg forklarte helt ærlig at jeg ikke var 24, men 23. - Og at resten av gjengen min var over 24. Vel, jeg kom inn. Ofte kan det lønne seg å være ærlig. Er du 19, snart 20 og vil inn på en plass med 20`årsgrense. Bare spør pent. Det skulle vært mye strengere straffer både for de som bruker falsk legitimasjon, dørvakter som slipper inn lettkledde blondiner på 16-17 år kun fordi de blir flørta med. I det hele tatt. Nå har det nesten blitt vanlig for alle 17`åringer å fly på byen. Hvis man skal bli akspertert av andre. Er liksom "dødskult" ass, å dra på byen før man er 18. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Litt av poenget her er vel at steder med 20-årsgrense har dette fordi da kan de servere sprit over 20%, noe man ikke kan på 18-årssteder. Dermed kan de miste sjenkebevilgningen, og dette er ikke ønskelig. Som i care sitt eksempel, så var alle over 20, og da er det jo opp til dørvakten å ta beslutningen, da dette ikke kan få store følger for bedriften i etterkant. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Man kan servere sprit over 22% uansett, bare ikke til dem under 20. Problemet er bare at de da må føre kontroll med alle som handler. Her kommer jeg inn på 20 års-stedet fordi jeg jobber på et hotell (er i "bransjen"). Men da får man streng beskjed hver gang man går inn om at har man noe i hånden man ikke har lov til å drikke er det utestengelse til man er 20. Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ja, det hører med historien at han bak baren fikk beskjed om at jeg ikke var gammel nok. Det var heller ikke så mange i baren. Slik at det var kontrollert. Husker også på videregående når hele klassen gikk ut sammen. Vi var tre stk under 18, men hele klassen kom inn. Men vi som var 17 måtte "melde oss" til bartenderen. =) Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Man kan servere sprit over 22% uansett, bare ikke til dem under 20. Problemet er bare at de da må føre kontroll med alle som handler.Her kommer jeg inn på 20 års-stedet fordi jeg jobber på et hotell (er i "bransjen"). Men da får man streng beskjed hver gang man går inn om at har man noe i hånden man ikke har lov til å drikke er det utestengelse til man er 20. Joda, men i praksis er det jo gjort slik for å slippe å kontrollere alle som skal kjøpe noe, for hvis man har 20 år kan man servere over 22% til alle uansett. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Som tidligere sagt så har jeg kommet inn flere ganger på 20års steder da jeg var 18, som regel går det å godsnakke med vaktene, tilogmed glemt legg og kommet inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå