tvv Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei jeg forsøker igjen har en Mac som er helt umulig å få koblet opp mot dette modem/router- Mac'n funker alle andre steder mot trådløst nett men når jeg forsøker hjemme mot denne løsningen får jeg bare "tilkobling mislyktes" er det noen andre Mac brukere som har erfaring med dette og har klart å løse problemet? Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei jeg forsøker igjen har en Mac som er helt umulig å få koblet opp mot dette modem/router-Mac'n funker alle andre steder mot trådløst nett men når jeg forsøker hjemme mot denne løsningen får jeg bare "tilkobling mislyktes" er det noen andre Mac brukere som har erfaring med dette og har klart å løse problemet? Har mac, men har aldri hatt samme problem. Tviler på at problemer ligger i mac-en. Har du prøvd å restarte modemet? Funker nettverket på andre pc-er? Lenke til kommentar
javas Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg hadde samme problem en stund siden. Det var en speedtouch ruter som kun lot min egen mac-adresse, altså kunne gå inn med hovedmaskinen, men ikke med med macbooken. Endret på instillinger og krysset av noe som het "mac address filter" eller noe i den retningen. Reboot av ruteren, og kunne koble den trådløst. Merk at det anbefales at du bruker denne funksjonen for at ingen andre skal kunne bruke nettet ditt. Kanskje du også har samme problem. Lenke til kommentar
tvv Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg hadde samme problem en stund siden. Det var en speedtouch ruter som kun lot min egen mac-adresse, altså kunne gå inn med hovedmaskinen, men ikke med med macbooken. Endret på instillinger og krysset av noe som het "mac address filter" eller noe i den retningen. Reboot av ruteren, og kunne koble den trådløst. Merk at det anbefales at du bruker denne funksjonen for at ingen andre skal kunne bruke nettet ditt. Kanskje du også har samme problem. Hei og takk for svarene - jeg har forsøkt å restarte modem - fabrikk innstillinger og alt tenkelig - det rare er at Iphon kobler seg elegant opp - det gjør også andre jeg har på besøk med vanlig lap-top - MEN min berømte mac vil IKKE - tror jeg gir opp......men har ikke lyst ..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå