Scoob911 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Litt usikker på hvor jeg skulle legge denne, men får nå prøve her. Satser på å komme inn på NTNU til høsten og har lyst til å fortsette med pistolskyting. Er det noe studentmiljø for dette i byen? Noen innendørsbaner med f.eks luftskyting? Eller må man finne en av de lokale pistolklubbene? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Høres ut som om du burde søkt deg til en finsk skole. Fra spøk til revolver (hvor tar jeg det fra?): NTNUI har skyting iallefall. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Hehe, should have seen it comming Men så ut som NTNUI bare hadde rifleskyting, ikke pistol. Noen andre som vet om noe? Alternativt om det er noen studenter som driver med det gjennom en av de lokale klubben f.eks? Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Trondheim Pistolklubb: http://www.tpk.no/ Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Jeg tok sikkerhetskurs og var medlem i TPK inntil nå som jeg har bestemt meg for å legge pistolskytinga på is så lenge. Var kun på et dusin treninger etter sikkerhetskurset, så jeg er ikke veldig erfaren i skyttermiljøet dessverre. Selve sikkerhetskurset hadde et prisgunstig tilbud for studenter, og som medlem under 21år så betaler man kun 300kr og ammo er gratis på treningene. Dersom du har gjennomgått et tilsvarende sikkerhetskurs i militæret eller politi, så slipper man å ta sikkerhetskurset hos skytterklubben. For skyting med luftvåpen kreves det ingen form for sikkerhetskurs. Miljøet er ikke stort, jeg kan i hvert fall si det så sikkert. På de treningene jeg deltok på var det kun meg, min bror og 2-3 andre personer + skytterleder. Klubben har 2 innendørsbaner. En for kruttvåpen og en for luftvåpen, men jeg deltok kun med kruttvåpen. De har to typer utleievåpen hos TPK; Enten Browning Buckmark eller Walther GSP, begge pistolene er i 22lr. Endret 6. februar 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Sikkerhetskurs har jeg. Har vel vært mer enn aktiv nok i det siste med både NM og Nordisk så det burde ikke være noe problem håper jeg. Eneste problemet er eie av våpen som jeg ikke har lov til før jeg er 21. Og også da må det oppbevares i safe/våpenskap som er boltet fast i gulv/vegg, noe jeg tviler på at er godt likt på hybler. Men godt mulig det ikke er noen egne studentmiljøer for dette der oppe, så får heller snuse litt på de lokale klubbene når den tid kommer. Takker for all info. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Hmm... er det ikke 20 år for å eie? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Nei, du må være fylt 21år og du må ha vært aktivt medlem i minimum 6 måneder. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 21 år for håndvåpen ja. Er vel lavere for rifler og hagler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå