Gå til innhold

Kjøp av mobil med/uten abm


Orbitz

Anbefalte innlegg

Vil bare gjøre forbrukere oppmerksom på kjøp av mobil m/abm.

 

Jeg kjøpte en mobil, en SE K800i i desember 06. Jeg var svært fornøyd med telefonen, men som de fleste SE mobiler, så er software feil ganske vanlig og det endte opp med at telefonen ble levert inn med 4. gangs feil.

 

Siden jeg hadde kjøpt telefonen med abm fra tele2, hadde jeg bare gitt 1000kr for telefonen. Så butikken fortalte meg at jeg kunne velge mellom å få utlevert nytt produkt eller heve kjøpet å få de 1000,- tilbake. Slik intrykk jeg har fått, vil det ALDRI lønne seg å heve et kjøp på telefon som er kjøpt med abm, siden det er KUN kjøpsummen til butikken som man får tilbake. Det var jo ingen tvil om at jeg ville ha en omlevering.

 

Etter 4-5 uker med venting fikk jeg melding om at en C502 skulle være omleverings produktet. Noe som ikke falt særlig i smak. Den var ikke tilsvarende, K800 hadde xenon blitz som utgjør stor forskjell på bilder. (Og om jeg ikke tar feil, ville jeg sikkert fått C502 om jeg hadde kjøpt K508 for noen år siden) Jeg mente at en tilsvarende mobil skulle ha xenon blitz, som blir C902 som eneste mulighet (Den er iallefall tilsvarende i verdi og kvalitetsfølelse)

 

Om det var butikken som ga meg dårlig service vet ikke jeg, men slik de stilte det så var det valg mellom å ta 1000kr tilbake, eller ta imot C502. Dette godtok jeg ikke og de skulle "sende søknad" til verksted for eventuel ny omlevering til tilsvarende produkt som jeg hadde. Etter totalt 11 uker etter jeg sente inn mobilen min skrev jeg ferdig en skriftlig klage og gikk tilbake til butikken. Det var like dårlig service å møte i første omgang, helt til jeg ba om å snakke med butikksjefen. Da forsvant service personen for en stund og kom tilbake med en selger og en annen holdning.

 

Da ble jeg enig med selger om å få tilbake en HTC Tattoo som omleverings produkt, ble fornøyd jeg med å gi opp kamera funksjoner for smartphone egenskaper.

 

---

 

Hadde jeg vist at det var slikt helvete med service og garanti/reklamasjon, hadde jeg ALDRI kjøpt en mobil med abm. Synes nesten synd på gjennomsnittlige forbrukere som kanskje ikke kan kjøpsloven inn og ut.

Men kan jo bare være meg som har uflaks med å kjøpt den i en butikk med skikkelig dårlig service. Men jeg fikk jo noe ut av det...etter 12 uker :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det du beskriver der er desverre vanlig i mange butikker både med og uten abo.

 

må forresten si at hele din arugmentasjon for for dårlig mobil blir litt tafatt når du tilslutt tar i mot en mobil som ikke har tilsvarende egenskap du tidligere mente var fryktelig viktig.

 

det sagt så er det produktets egenskaper som er relevant for ombytte ikke pris og følelser.

 

jeg har heller aldri hatt et problem med SE telefoner(har tilogmed hatt en K800) som har krevd service, nokia, LG og samsung telefoner er noe helt annet i min opplevelse

Lenke til kommentar

Da jeg jobbet i Expert var det vanlig praksis å dekke det telefonen kostet uten abonnement, uansett hvor mye telefonen var subsidiert og hva kunden hadde betalt. Trodde det var vanlig praksis hos alle jeg.

 

Dersom telefonen var gammel og dermed "overpriset" ble det sett på telefoner med tilsvarende spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...